Bukefalos 28 år!

Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Jag har inte ens läst böckerna (känner att jag måste det...), men fytusan vad het han är!!!! Och den där inofficiella trailern... YUM!
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Böckerna blir ju inte sämre när man har hittat ett ansikte som passar in!! Sambon har sovit med ett öga öppet sedan jag skaffat böckerna.. :D:devil:
Funderar på vad jag ska läsa nu som kan tänkas vara i närheten? Tips någon?
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Alltså jag typ hatar böckerna för deras generella uselhet. Men vill du läsa något liknande men med fräschare könsroller så tipsar jag om hederligare tantsnuskdrottningen Jackie Collins! Läste Hollywoodfruar igen ett tag efter att jag läst Fifty Shades och det är hög snuskfaktor men lite smartare och fräschare (otroligt nog).
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Jag undrar också... Har faktiskt inte läst dom, utan lyssnat på dom (med en riktigt bra uppläsare faktiskt) och avslutade den sista boken häromdagen. Nu känns det märkligt tomt, nästan lite deppigt :o :rofl:
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Nja.. Jackie Collins är väl inte riktigt min favorit. Men jag kanske läst fel böcker.
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

kl.

Den där "trailern" som cirkulerat är ju bara en fanvideo som någon knåpat ihop av massa olika filmklipp och musikvideos, bland annat de där scenerna när någon tjej får ögonbindel och blir dragen i håret är från 30 Seconds To Mars video för Hurricane.. Så hoppas inte för mycket people! :p

Sen har jag inte läst någonting om hur castingen skulle se ut eller om den ens är påbörjad, har inte läst böckerna (men ska) heller så jag har ingen direkt åsikt om skådisar, men Alexis har jag alltid gillat!

Sen är det ju inget fel på varken Ian Somerhalder eller Matt Bomer, MUMS! :love:
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Sant! Men man får ju hålla hoppet uppe:D

/LL
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Böckerna blir ju inte sämre när man har hittat ett ansikte som passar in!! Sambon har sovit med ett öga öppet sedan jag skaffat böckerna.. :D:devil:
Funderar på vad jag ska läsa nu som kan tänkas vara i närheten? Tips någon?

Serien om Malin på Granlunda. 26 böcker med lite småsnusk i.. i alla fall de 11 första böckerna jag läst..
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Ok! Har aldrig hört talas om dem, får kolla lite! Tack för tipset!
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Håller med. Lyckades bara plöja genom halva första boken. Förstår inte grejen med böckerna, de är uselt skrivna med usel handling. Visst sexet är bra beskrivet bitvis, men det är lätt att hitta liknande på nätet om man vill läsa om sex/erotik/porr.
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Då behöver ni ju inte bekymra er om vilka som får rollerna filmen:idea:
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Jo!! De är läsvärda i alla fall om man frågar mej:)
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Jag har läst alla tre och är väldigt klyven om jag gillar dem,
Men absolut Matt Bomer i huvudrollen , Läckerbit!
Färgar de in rött i hans hår och har han grå ögon? kanske med hjälp
av linser?
Vi är några tjejjer 50+ som kommer att åka och se filmen, en orkade
bara läsa halva första men vill se filmen när den kommer.
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Jag läste dom i våras innan dom ens blev hypade i Sverige eftersom jag är lite av en popkulturnörd. Jag vill veta vad the fuzz is about helt enkelt. Så för mig var dom läsvärda av den anledningen men jag satt och skämdes när jag läste:D. Skickade ett sms till en väldigt feministisk vän under tiden att hade hon vetat vilket skräp jag läste hade hon sagt upp bekantskapen med mig.

Så läsvärdheten handlar väl om vad man är ute efter. Vill du läsa något fräscht, modernt och med bra språk och vettiga könsroller-då ska du inte läsa Fifty shades. Men vill du läsa en porrig, sanslöst juvenil och tramsig berättelse på ett mördande dåligt språk så är den läsvärd. Uppenbarligen gillar många detta.

Jag brukar beskriva Fifty shades som en porrigare och sämre skriven variant av Twilight utan vampyrer.
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Då behöver ni ju inte bekymra er om vilka som får rollerna filmen:idea:

Bara för att jag tycker att böckerna är crap crap crap får jag väl ändå tycka det är kul att spåna om skådisarna? Jag tycker det ska bli ytterst spännande med filmatiseringen! Hur ska dom få dom här böckerna att bära som film utan att kunna visa porr??
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Ok, om böckerna ligger snäppet under skräpet J Collins så är det rent skit. Tror aldrig jag orkat läsa en hel bok av kärringen och då lär jag väl inte orka de här heller. :crazy:
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Då behöver ni ju inte bekymra er om vilka som får rollerna filmen:idea:

Citerar mej själv och ber om ursäkt ifall det verkar som ett snäsigt inlägg. Hade tydligen besök av fröken surtant inombords igår. Sorry!
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Jag hade riktigt låga förväntningar när jag började läsa och vill mest också läsa för att alla verkade prata om dem.
Första boken var lite halvseg, men sen tyckte jag de blev bättre ju mer man läste och var tvungen att plöja igenom alla tre på en gång. Tyckte de var helt ok! Själva storyn är väl så där, men på något sätt fastnar man.

Men sen har nog inte jag så finkulturell smak, baserat på vad jag sett om C Läckbergs och M Keyes böcker i andra trådar :o Tycker faktiskt de är ok, även om de som 50, inte är några Nobel-kandidater.
Rekommenderar att läsa dem på engelska. Testade att börja läsa om serien på svenska igår men fick sluta efter halva första kapitlet eftersom jag tyckte översättningen var hemsk!

Jag beskriver dem som en pörrig version av Pretty Woman möter Twilight, där kärleken övervinner allt. Typ.

Andra i lite samma genre fast i hästmiljö är Jilly Coopers böcker.

Så: Har låga förväntningar och läs på engelska! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp