Bukefalos 28 år!

Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Absolut, efter det köper man dvd'n:D
 
Senast ändrad:
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Jag brukar beskriva Fifty shades som en porrigare och sämre skriven variant av Twilight utan vampyrer.

Det är ju precis vad det är! :)
"Boken" skrevs från början som en Fanfiction av Twilight, då med Bella och Edward som karaktärer. När den fick så mycket uppmärksamhet så skrevs den om med andra karaktärer och blev 50 shades.
Någon tröttnade helt enkelt på att de aldrig fick till det ordentligt i Twilight ;)

Säger som ovan, läs på engelska och ha inte så höga förväntningar så kan den nog ge lite trevlig läsning :angel:
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Jag hade gärna vilat ögonen på Jessie Pavelka som Christian :d Men har ingen aning om han är en bra skådis..

Ian tycker jag kopplas för mycket till sin vampyrkaraktär. Hade gärna sett att det var någon relativt okänd som fick rollen
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

KL

Som littertur betraktat är 50 Shades böckerna bottenlöst usla. Jag läste dem i somras på engelska och fastnade på ungefär samma sätt som man kan fastna i en tv-såpa. Man tycker inte det är bra, men man vill ändå veta hur det går. För ett par veckor sedan hade jag vansinnig läsklåda en kväll och hade ingen oläst bok hemma, så jag beslutade mig för att utsätta böckerna för det ultimata testet: omläsning. En bra bok tålas att läsas om. En riktigt bra bok kan läsas om många gånger. Jag kom till sidan 100 i 50 Shades och sedan gick det bara inte mer. Det är så jä-la uruselt skrivet. Hur många gånger ska man behöva använda eufemismen "the apex of my thighs" för att beskriva en kvinnas skrev? Och hur många sexscener ska man klämma in? Det blir galet tröttsamt.

Detta sägs av någon som faktiskt inte är överdrivet kinkig. Jag kan med stor behållning läsa Marian Keyes och älskar Jilly Cooper. Deras böcker är hyfsat ok skrivna, befolkas inte i huvudsak av könsroller från 1950-talet och innehåller en hel del humor. Jag drog inte på läpparna en enda gång vid läsningen av 50 Shades. Och tycker någon seriöst att Christian Grey framstår som attraktiv?

Jag kan inte för mitt liv se hur man ska kunna omvandla detta till en bra film. Kan man göra guld av skit?
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Det är ju precis vad det är! :)
"Boken" skrevs från början som en Fanfiction av Twilight, då med Bella och Edward som karaktärer. När den fick så mycket uppmärksamhet så skrevs den om med andra karaktärer och blev 50 shades.
Någon tröttnade helt enkelt på att de aldrig fick till det ordentligt i Twilight ;)

Ja men jag vet. Det var lite därför jag läste dom också-just för att de är en ganska ny typ av populärkulturellt fenomen. Fanfiction som blir boksuccé.
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Åh vad jag håller med dig:D! Meningen "my heart jumped up in my mouth" används också till leda. Sen tröttnade jag på alla sexscener och började bläddra förbi dom i tredje boken. Alltså dom är lååååånga! Ca 20 sidor!

Just HUR Fifty shades ska kunna bli film utan porr är för mig ett fullständigt mysterium. Det lär bli en bioversion och en DVD-version:p.
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Hur många gånger ska man behöva använda eufemismen "the apex of my thighs" för att beskriva en kvinnas skrev? Och hur många sexscener ska man klämma in? Det blir galet tröttsamt.

Åh vad jag håller med dig:D! Meningen "my heart jumped up in my mouth" används också till leda. Sen tröttnade jag på alla sexscener och började bläddra förbi dom i tredje boken. Alltså dom är lååååånga! Ca 20 sidor!

.

Eller alla "my inner goddess.....". :p

Tyckte också att sexscenerna blev långdragna till slut. Jag menar. Oavsett hur nykär man är så orkar man inte ha sex typ 7-8 gånger på en dag - samtidigt som man ska jobba, träffa vänner, träna m.m. ;) (och att Anastasia sen kommer bara Christian typ tittar på henne..)

Trots detta så bara älskar jag 50-shades och längtar till filmatiseringen! Men jag känner att jag inte är så kräsen vad gäller böcker för tillfället heller. Efter att ha spenderat de senaste 5 åren läsandes enbart juridikböcker av allehanda slag så känns allt annat intressant just nu, oavsett den litterära kvalitén :D

Och gällande skådis så tycker jag Matt Bomer är som klippt och skuren för rollen som Christian :d
mattBomer_236x236.jpg
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Jag tycker inte den första boken är bra, har inte kommit längre än halvvlägs och det är flera månader sedan jag började läsa... tror inte jag kommer att läsa de andra. Filmen kanske jag ser om det blir någon :laugh:
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Ja, "min inre gudinna" kan man bli lite trött på :D
Litterärt och språkligt är böckerna som många andra redan konstaterat inte några toppnoteringar kanske, men jag fastnade hur som helst. Jag lyssnar på de flesta böckerna jag konsumerar i nuläget, och går man på jobbet/ute med hunden/städar eller liknande är det riktigt skönt med lättlyssnat och underhållande :) Och till det funkade böckerna alldeles utmärkt. Man fick dock passa sig lite om man som jag ibland lyssnar utan lurar, utan bara har telefonen i fickan och högtalaren får stå för att basunera ut böckerna. Oftast är det inget problem men med 50 shades kanske folk hade kunnat börja undra... :angel:
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Så befriande skönt att jag inte är ensam om att tycka att 50 shades är så jävla usel. Jag har inte ens lyckats ta mig igenom den första, jag ser inte vitsen med den alls
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Jag hade gärna vilat ögonen på Jessie Pavelka som Christian :d Men har ingen aning om han är en bra skådis..

Ian tycker jag kopplas för mycket till sin vampyrkaraktär. Hade gärna sett att det var någon relativt okänd som fick rollen

Åh, men han är ju som gjord för att spela Elliot! :love: Alltså Kates pojkvän/fästman/make. Precis så föreställer jag mig honom.
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Så befriande skönt att jag inte är ensam om att tycka att 50 shades är så jävla usel. Jag har inte ens lyckats ta mig igenom den första, jag ser inte vitsen med den alls

Du är långtifrån ensam. Jag kan tillägga att jag tycker att majoriteten av sexscenerna är grymt osexiga.
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

*kl*

Då var det klart vem som ska spela Mr Grey.

charlie-hunnam-suit.jpg


Charlie-charlie-hunnam-20098511-500-603.jpg


Charlie Hunnam it is.
 
Senast ändrad:
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

...och detta är Anastasia:

dakota_johnson_1-560x714.jpg


Dakota Johnson.


Så vad tycker ni om valen?
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Nä… Inte min smak :(
Och tänkte precis skriva att Dakota ser lite ”gammal” ut för rollen som Anastasia, när jag kollar upp henne, hon är ju knappt torr bakom öronen :o

(Eller är det jag som börjar bli gammal när även folk som är yngre än mig helt plötsligt är ”vuxna”?)
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Nu har jag inte ens läst böckerna men Charlie Hunnam är ju inte ful att titta på iaf:p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp