Menade att både hink o krubba var kladdiga innan när jag gav olja och om jag gör såhär så blir ju bara krubban kladdig :) Krubban är lös på golvet så lite svårt för min häst o göra rent kanterna :D
Jag häller oljan över ett lämpligt pellets och skakar om.
Oljan sugs upp i pelletsen och hinkarna är alldeles rena efteråt.
 
Kan Aveve Linex Plus vara något? Innehåller visserligen mycket linfrö men i pelletsform och uppblandat med annat.
Jag har inte testat den här sorten själv men skulle gärna vilja göra det. Saknar dock återförsäljare inom rimligt avstånd så har inte fått tag i det vilket är tråkigt då jag även gillar deras övriga foder.

Ska kika, trevlig sammansättning!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
468
Hundhälsa Jag har en gammal hund som fått diagnos artros i höfterna. Hon fick sin första spruta Librela för några dagar sen. Symtomen är att hon...
2
Svar
38
· Visningar
3 427
Senast: Wingates
·
Utrustning Min welsh cob är känslig mot solljus när det kommer till ögonen, går och blundar i skarp sol, särskilt vintertid. Finns det någon huva...
Svar
6
· Visningar
489
Senast: mysboll
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp