Bukefalos 28 år!

Omplacera, avliva, vad?

Sv: Omplacera, avliva, vad?

Jag tänkte uppdatera lite hur det har gått för oss!

Vi har kvar vår tik, fortfarande ingen som velat ha henne. Hon har dock stressat ner en liten aning och allergin är för tillfället helt okay. De flesta backar just p g a allergin, tydligen blir det värre med åldern?? Jag har inte en susning om det, ska ringa veterinären om en stund för att ta reda på om det verkligen stämmer.

Stressen kvarstår men är på en såpass rimlig nivå att vi reder ut det. Genom mer motion och aktivering med henne än vad vi egentligen hinner och orkar, men vad gör man inte. Hon är inte helt nöjd, men det funkar. Allergin medicineras och ögon, hud, öron och päls ser faktiskt helt okey ut!

Just nu fungerar hon såpass bra att det skulle kännas helt fel att ta bort henne, det dimper då och då ner mail från folk som är intresserade av att veta mera. Inte tillräckligt bra för att det ska funka hos oss, tråkigt nog, men jag har förhoppningar och vi har bestämt oss för att försöka hitta ett nytt hem så länge vi bara orkar med. Går det inte så går det inte, men då har vi verkligen gjort ALLT som står i vår makt!
 
Sv: Omplacera, avliva, vad?

Vad är det hon är allergisk mot? Kvalster eller foder eller både och??

Det står kanske ngnstans men hur gammal är hon och är hon renrasig? Om det är en ung renrasig hund som kan fungera till träning/tävling kanske det är lättare att hitta ett hem än om det är en äldre "papperslös" hund som är krävande men inte så "lovande"...

Lycka till så mycket!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 973
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 221
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 772
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
776
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp