Bukefalos 28 år!

Omröstning: vad väljer ni på söndag?

EU-valet


  • Antal omröstningsdeltagare
    261
  • Omröstning stängd .

hier

Trådstartare
Med risk för ännu en valtråd.. Står själv och stampar lite mellan V, PP och F!. Har sjukt svårt att bestämma mig!
Hur tänker ni? Kommer ni rösta annorlunda än riksdagsvalet? Vad är viktigt för er? Kommer ni personrösta?

Kunde inte ta med alla partier i omröstningen, skriv om ni röstar annat än det som finns :)
 
Har inte hört talas om Djurens Parti? Men med tanke på namnet kunde det nog vara klokt att rösta in. Alldeles för dålig djurhållning i många länder i Europa. Ska kika på dem.
 
Jag har fortfarande ingen aning om vad jag ska rösta på :( Gjorde ett sånt där "test" på SVTs webb igår kväll o enligt det så sympatiserade jag mest med junilistan, sverigedemokraterna o piratpartiet, som är de jag vet att jag inte ska rösta på...
För dåligt insatt tyvärr för att personrösta.
 
Och som svar till TS, jag har inte bestämt mig än men står och väger mellan Miljöpartiet och Feministiskt initiativ.
 
Jag har röstat på Miljöpartiet (som alltid) och kryssat Linnéa Engström. Djur, miljö, mänskliga rättigheter och asylpolitik är viktigaste frågorna för mig.
 
jag funderar och funderar, tror det blir antingen miljöpartiet eller centern. men har inte bestämt mig ännu. det enda jag vet är att jag kommer inte rösta på sd...
 
Med risk för ännu en valtråd.. Står själv och stampar lite mellan V, PP och F!. Har sjukt svårt att bestämma mig!
Hur tänker ni? Kommer ni rösta annorlunda än riksdagsvalet? Vad är viktigt för er? Kommer ni personrösta?

Kunde inte ta med alla partier i omröstningen, skriv om ni röstar annat än det som finns :)

Kommer rösta på antingen socialdemokraterna eller djurens parti. Dock tror jag inte att djurens parti kommer få tillräckligt med röster därför är det nog bättre att satsa på de jag tidigare alltid röstat på -socialdemokraterna.
 
Jag kommer faktiskt att rösta på Fi även i riksdagsvalet - efter att länge ha slitit med frågan. Det där med att "kasta bort sin röst" på ett parti som ändå inte når 4 proc när den istället kunnat bidra till att SD inte blir vågmästare ...

Men jag kom fram till att jag vill rösta med hjärtat. Gudrun Schyman är så briljant. Dessutom framstår Fi som det tydligaste antirasistiska alternativet till SD. Case closed för min del :)
 
Jag har inte bestämt mig riktigt. Har gjort 3 olika valkompasser och det landar på MP, F!, C och på ett test fick jag flest på S. De viktigaste frågorna för mig är miljö, människors lika rätt och sen tycker jag att EUs inflytande kanske skulle minska något. Djurrättsfrågor är också väldigt viktigt.

Hmm...
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 058
Senast: Niyama
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 987
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
29
· Visningar
1 619
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 872
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp