Orken tryter. Vill gå hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

H0N3Y

Jag är arbetssökande, går på datorteket här i stan genom arbetsförmedlingen.
Ska ha bebis i september, känner att jag börjar bli trött och slut. Är hemma
från datorteket ca 2 dagar i veckan. Bara för att jag inte orkar, ont i ryggen.
Känner att jag skulle vilja gå hemma och göra allt i min egen takt.
Igentligen ska jag vara på datorteket mellan 7-15:30(mån-fredag),
har dragit ner tiden till ca 13-15:00 (mån-fre) är det svårt att bli sjukskriven ?
Det som är jobbigast är att jag har ont i ryggen och att orken tryter.

Kan barnmorskan sjukskriva mej ? Var får jag då för ersättning ?

Alla tips och råd är välkommna !
 
Sv: Orken tryter. Vill gå hemma.

Vad är det på datorteket som gör att du får ont i ryggen? Det är näst intill omöjligt att bli sjukskriven för gravidtetsbesvär såvida de inte är grava och jobbet är "farligt"... Men visst jag kan förstå att det är trist på datorteket men särskilt jobbigt tror jag inte riktigt på tyvärr...
 
Sv: Orken tryter. Vill gå hemma.

Det jag menar är att jag har ONT i ryggen,
att gå och ha ont gör att man blir trött
och slut. Genom att man har ont, och
är trött och slut gör att jag inte orkar
ta mej iväg vissa dagar. . .
 
Sv: Orken tryter. Vill gå hemma.

Det blir ju knappast bättre av att gå hemma ärligt talat... Jag låter nog elak men av dina tidigare trådar låter det som om du känner dig övergiven av dina gamla vänner, att då isolera sig ännu mera är enbart dumt. Men prata med BM och även sjukgymnasten så kan du få hjälp för det är ju inte bra att gå och ha ont i ryggen, det är ganska så långt kvar och det kommer att bli värre...
 
Sv: Orken tryter. Vill gå hemma.

Om du har så ont att du inte kan utföra det arbete du söker, då ska man väl vara sjukskriven även om man är arbetslös? Jag menar hela a-kasse systemet bygger väl på att du ska få jobb? Om du inte kan söka jobb pga din hälsa så måste det väl handla om en sjukskrivning?

Jag kanske är knasig, men måste ju ändå ställa frågan, vilket mål har du med datorteket? Kommer du att kunna uppnå det när du mår så här? (för det är väl en sorts utbildning - eller är jag helt ute och cyklar?) Annars verkar det ju totalt bängt att slänga ut pengar på utbildning om du ändå inte kan genomföra den :confused:

Jag vet inte riktigt hur det funkar så det kanske är helt knasiga frågor :smirk:

Lycka till i alla fall med bebisen!! :)
 
Sv: Orken tryter. Vill gå hemma.

Ska ta betyg i datagrund. Snart klar med boken, ska bara göra test så får vi se om jag klarade kursen !

Jag orkar inte svara ingående just nu, jätte trött !
Fick åka in på förlossningsavdelningen igår kväll,
fick stanna över natten pga förvärkar :crazy:

Skriver bättre sen. Vila tajm nu.
 
Sv: Orken tryter. Vill gå hemma.

Du kan bli sjukskriven för hotande förtidsbörd. Finns det någon möjlighet att du kan få lägga dig mer och vila under tiden du är på datorteket om du blir hemskt slut och får ont?
Att få ligga ner en halvtimme känns himmelskt när man är stor och tung av barn.
 
Sv: Orken tryter. Vill gå hemma.

Jag blev sjukskriven 1 vecka för att se hur jag mår.
Det finns säkert möjlighet att vila på datorteket.
Ska prata med dom..
 
Sv: Orken tryter. Vill gå hemma.

Förlåt en gammal tant, med två ungar som nästan är i tonåren, men hur sjutton ska du orka med en bebis om du inte ens orkar gå till Datorteket?!
Barn är JOBBIGA att ta hand om och hur ont man än har så kan man inte bara strunta i sitt barn och "göra saker i sin egen takt".
Och det är inte alls säkert att ryggvärken är över bara för att du väl fött fram barnet. Du kan ha ont i månader efteråt. Hur tänker du lösa det problemet?
*undrar*
 
Sv: Orken tryter. Vill gå hemma.

Men det var väl en oerhört konstig kommentar.Det är inte direkt som om hon kan trolla bort barnet nu precis.Är man gravid så är man :smirk:
 
Sv: Orken tryter. Vill gå hemma.

Sofiplopp skrev:
Förlåt en gammal tant, med två ungar som nästan är i tonåren, men hur sjutton ska du orka med en bebis om du inte ens orkar gå till Datorteket?!
Barn är JOBBIGA att ta hand om och hur ont man än har så kan man inte bara strunta i sitt barn och "göra saker i sin egen takt".
Och det är inte alls säkert att ryggvärken är över bara för att du väl fött fram barnet. Du kan ha ont i månader efteråt. Hur tänker du lösa det problemet?
*undrar*

Vet inte ens vad jag ska svara på ditt inlägg . . . . :cry:

Tror iaf att det blir en annan sak när magen är borta
och all vätska har försvunnit ur benen så man kan
gå och röra sig allert som JAG brukar vara !
Nej, jag tänker inte strunta i mitt barn om jag mår dåligt,
dessutom är man två som hjälps åt. Iaf är det så VI TÄNKER GÖRA.
 
Sv: Orken tryter. Vill gå hemma.

Sofiplopp skrev:
Förlåt en gammal tant, med två ungar som nästan är i tonåren, men hur sjutton ska du orka med en bebis om du inte ens orkar gå till Datorteket?!
Barn är JOBBIGA att ta hand om och hur ont man än har så kan man inte bara strunta i sitt barn och "göra saker i sin egen takt".
Och det är inte alls säkert att ryggvärken är över bara för att du väl fött fram barnet. Du kan ha ont i månader efteråt. Hur tänker du lösa det problemet?
*undrar*

Tja jag har en fullt frisk 5 åring som driver mig till vansinne ibland och jag har gått sjukskriven hela graviditeten pga kronisk inflammation i höger axel men bara för att jag inte klarade av att lyfta mm så klarade jag ändå av mitt barn och gör så fortfarande trots att jag inte är frisk för 5 öre.

Det går att lösa bara man vill!
 
Sv: Orken tryter. Vill gå hemma.

Sofiplopp skrev:
Förlåt en gammal tant, med två ungar som nästan är i tonåren, men hur sjutton ska du orka med en bebis om du inte ens orkar gå till Datorteket?!
Barn är JOBBIGA att ta hand om och hur ont man än har så kan man inte bara strunta i sitt barn och "göra saker i sin egen takt".
Och det är inte alls säkert att ryggvärken är över bara för att du väl fött fram barnet. Du kan ha ont i månader efteråt. Hur tänker du lösa det problemet?
*undrar*

Det är olika jobbigt för olika kvinnor att vara gravid! Varför kan man inte bara låta var och en få göra som de själv vill. Om HON3Y nu känner att det är jobbigt så är det hennes upplevelse. Och besvär som man har under graviditeten behöver inte finnas kvar efteråt. Bara det faktum att man blir x-antal kilo lättare gör ju underverk.
Jag studerade när jag blev gravid andra gången men hade diverse krämpor som gjorde att jag inte klarade att sitta vid skolbänken hela dagarna. Hade dock inga som helst problem att ta hand om min bebis när den väl kommit!

Har du själv varit på Datortek så du vet hur det är? Att sitta på en stol (vid en dator dessutom) är något av det jobbigaste min rygg vet, vare sig jag är gravid eller inte!

Mvh Angelina
 
Sv: Orken tryter. Vill gå hemma.

Angelina skrev:
Det är olika jobbigt för olika kvinnor att vara gravid! Varför kan man inte bara låta var och en få göra som de själv vill. Om HON3Y nu känner att det är jobbigt så är det hennes upplevelse. Och besvär som man har under graviditeten behöver inte finnas kvar efteråt. Bara det faktum att man blir x-antal kilo lättare gör ju underverk.
Jag studerade när jag blev gravid andra gången men hade diverse krämpor som gjorde att jag inte klarade att sitta vid skolbänken hela dagarna. Hade dock inga som helst problem att ta hand om min bebis när den väl kommit!

Har du själv varit på Datortek så du vet hur det är? Att sitta på en stol (vid en dator dessutom) är något av det jobbigaste min rygg vet, vare sig jag är gravid eller inte!

Mvh Angelina


Tack. . . :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 818
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 909
Senast: Trott
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 447
Senast: alazzi
·
Gravid - 1år Är gravid i vecka 25. Har hästar, jobbar 100% och har ett barn på två år. Detta brukar fungera väldigt bra. Har lite hjälp med hästarna...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
12 880
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp