Bukefalos 28 år!

Gravid vill gå ner i tid men sambon tycker inte det...

Tack:)
Vi träffades ju så tidigt i livet att jag liksom heller aldrig haft en identitet som "bara jag" ( vi träffades när jag var 19)
Jag är egentligen en väldigt driven person som sett till att förverkliga det jag velat.
Butiken köpte jag när jag var 21, och jobbade järnet för att det skulle fungera och hade den alltså i 24 år
När jag väl kom in på westernridning- satsade jag på det så mycket jag hann, och fick framgångar där med
( tävlade och vann på SM-nivå )
När jag nådde mina största framgångar var den äldste 2 år drygt , jag åkte själv till SM.
Ingen i familjen var där och hejade på mig. Exet var ju inte intresserad av hästar och han skulle ju ta barnet...
Visade sig senare att svärmor tagit barnet och exet var på krogen - jag ringde ju för att berätta att jag vunnit- jätteglad- fick ett "grattis ! " från exet- sedan så var det inget mer sagt om det
Sedan när jag vart gravid för andra gången nåt år senare så var det då jag tog hjälp av en annan 100% vad det gällde hästarna. Hon fick rida min hingst och jag betalade alla kurser de var med i som jag anordnade så hon skulle få ut något av den hjälp hon bistod med -vis av erfarenheten av mina foglossningar från första graviditeten, insåg att det var bättre att ordna det så jag skulle orka med mitt första barn också.
Efter det har jag ridit lite mellan varven, om jag haft en häst gammal nog att kunna ridas på, och alltid varit den som ordnat clinics för den tränare jag tycker är den bästa att träna för, oavsett om jag kunnat delta själv eller bara för att andra ska kunna träna
Barnen har i princip alltid varit med mig när det varit kurser ( 2-dagars) för om inte exet jobbade så hade han ju annat för sig på helgerna - så kunde ju inte ta barnen. Så den yngste har många ggr fått sitta i sadeln framför mig mellan 1-2 år - så fick vi skritta oss igenom min ridtimme och försöka göra nåt vettigt av det trots allt. Hade en hingst som jag ville satsa på , trodde i min enfald att efter graviditet och första småbarnsåret att jag skulle kunna återuppta mitt tävlande och tränande....( vilket var möjligt efter det första barnet då svärmor tog honom närinte exet kunde/ ville)
Men det andra barnet var "besvärligare" än det första- ville inte vara hos svärmor, så det blev exet som fick vara med barnen när jag behövde jobba eller vara med hästarna- så där kom alla issues som sedan eskalerade i vårt förhållande..
Det blev då jag satsade på avel istället...
Vilket jag brinner för !Och även där är mycket stolt över vad jag fått fram
Nu har jag ett treårigt sto efter mitt fantastiska sto jag vann SM med , som jag precis börjat att sitta in , som jag tror kommer bli precis hur bra som helst :heart
Hoppas jag kan komma tillbaka till att tävla och rida igen "på riktigt"

( det var visst svårt att sluta skriva när jag väl började :o )
sorry TS - för trådkap

Jag är fortfarande intresserad av få veta hur din man har tagit föräldraledigt med ert första barn @JustMe ? För jag får inte det intrycket att han ens vet hur mycket det är att ta hand om allt med hemmet och ett litet barn - dvs även vaknätter när den andra behöver sova för att orka jobba?
Vilket han borde ha om han varit hemma på heltid med en liten bebis?
Det du berättar om hur han vägrade ha barnen - sina egna barn! - alt lämnade dem hos sin mamma ... Man vill ju gråta! Så fruktansvärt osolidariskt och oengagerat, mot både dig och barnen.

Det är sånt som får topplocket att ryka på mig när folk begråter de "hundratusentals stackars pappor" som förlorar vårdnadstvister.
 
Det du berättar om hur han vägrade ha barnen - sina egna barn! - alt lämnade dem hos sin mamma ... Man vill ju gråta! Så fruktansvärt osolidariskt och oengagerat, mot både dig och barnen.

Det är sånt som får topplocket att ryka på mig när folk begråter de "hundratusentals stackars pappor" som förlorar vårdnadstvister.
Hm enligt honom så numera är det jag som har utnyttjat hans föräldrar för att kunna göra det jag ville. Hans mamma har gått bort för ca 2 år sedan ( älskade den kvinnan !! Mycket ( för mycket ?) medkännande som gjorde allt ALLT för de i familjen
Men han har uttryckt sin ( och deras )stora besvikelse över att jag utnyttjat dem som barnvakter ( Dock har jag aldrig hört det från dem personligen )

Däremot är jag inte alls beredd att hålla det mot alla män som vill ha sina barn. Jag tror att det finns rötägg på både kvinnliga och manliga sidan där
 
Hm enligt honom så numera är det jag som har utnyttjat hans föräldrar för att kunna göra det jag ville. Hans mamma har gått bort för ca 2 år sedan ( älskade den kvinnan !! Mycket ( för mycket ?) medkännande som gjorde allt ALLT för de i familjen
Men han har uttryckt sin ( och deras )stora besvikelse över att jag utnyttjat dem som barnvakter ( Dock har jag aldrig hört det från dem personligen )

Däremot är jag inte alls beredd att hålla det mot alla män som vill ha sina barn. Jag tror att det finns rötägg på både kvinnliga och manliga sidan där
Dem jag håller det emot är de som påstår att män automatiskt missgynnas i vårdnadstvister. De män som varit lika närvarande som kvinnorna med sina barn tror jag inte behöver riskera det. Då är de ju lika bra föräldrar.

Men i alla fall, grymt jobbat att du bröt upp!
 
Dem jag håller det emot är de som påstår att män automatiskt missgynnas i vårdnadstvister. De män som varit lika närvarande som kvinnorna med sina barn tror jag inte behöver riskera det. Då är de ju lika bra föräldrar.

Men i alla fall, grymt jobbat att du bröt upp!
Ok då är jag med på banan ! :up:
Exet tycker också att jag är en barnmisshandlare som tagit med barnen de gånger jag behövt till stallet.( 2,5 mil enkel resa till stallet så nödvändigt att sova där i samband med fölningar ) Ibland är det för att vi campat där när jag fölövervakat men barnen själva har tyckt det varit spännande. Mycket godis / film eller internet eller just att vi gjort ett äventyr av det ( detta var mest pga han jobbade ) och så har vi sovit i sadelkammaren. Äldsta barnet har sett fölning live minst 4 ggr som jag kommer ihåg. Och är rörd över att ett nytt liv kommit till världen även om blodet som hör till kanske inte varit så uppskattat ..:angel: Men å andra sidan har barnet uttryckligen bett om att bli väckt för att uppleva det igen :)
Men den mesta misshandeln enligt exet är just de gånger jag faktiskt behövt hämta de på dagis / skola och sedan åkt ut och sett till att hästarna har mat och vatten och då barnen var små att de var tvungna att följa med ...
Senare när de blev större så de kunde vara hemma nån timme själva så var det fortfarande misshandel att lämna den själva istället ( inkonsekvens - någon :angel:) om någon annan varit hemma så tja ?
Ibland var någon annan hemma - men valde att göra annat trots att barnen skulle bli själva hemma - men serrö inte samma sak - för då berodde det fortfarande på att jag a) var i stallet b ) blev sen , typ 30 - 60 minuter mot sagt
Vilket jag iofs kan förstå var ett irritationsmoment
 
Senast ändrad:
@quarter4ever Jag vill bara ge dig en stor kram, jag har inget vettigt att säga mer än det. :heart
Tack :heart
Du och jag vi har ju inte haft möjligheterna att prata via pm i lekarna. De som haft det under senaste året har vetat mycket mer än er andra
Och det är därför jag upprepar gång på gång att ni ALLA som leker har betytt så mycket för mig ! För de har ni ! :love:
Oavsett om ni kunnat stödja mig via pm , men bara att några tyckt att jag varit duktig eller ens någon att räkna med - jag kan inte i ord beskriva precis HUR mycket det har betytt !!! :heart
 
Tack :heart
Du och jag vi har ju inte haft möjligheterna att prata via pm i lekarna. De som haft det under senaste året har vetat mycket mer än er andra
Och det är därför jag upprepar gång på gång att ni ALLA som leker har betytt så mycket för mig ! För de har ni ! :love:
Oavsett om ni kunnat stödja mig via pm , men bara att några tyckt att jag varit duktig eller ens någon att räkna med - jag kan inte i ord beskriva precis HUR mycket det har betytt !!! :heart
Nej det är konstigt att du alltid är ond och jag är god i ulvlekarna! :p :heart Jag har ju förstått att du har haft det tungt men jag hade uppfattat det som om han hade lämnat dig väldigt plötsligt och tänkte att han var en skit för det men så visade det sig att han var en rövhatt :rage: och jag kände att jag ville ge dig en kram för att du hade tagit dig därifrån! :heart
 
Ok då är jag med på banan ! :up:
Exet tycker också att jag är en barnmisshandlare som tagit med barnen de gånger jag behövt till stallet.( 2,5 mil enkel resa till stallet så nödvändigt att sova där i samband med fölningar ) Ibland är det för att vi campat där när jag fölövervakat men barnen själva har tyckt det varit spännande. Mycket godis / film eller internet eller just att vi gjort ett äventyr av det ( detta var mest pga han jobbade ) och så har vi sovit i sadelkammaren. Äldsta barnet har sett fölning live minst 4 ggr som jag kommer ihåg. Och är rörd över att ett nytt liv kommit till världen även om blodet som hör till kanske inte varit så uppskattat ..:angel: Men å andra sidan har barnet uttryckligen bett om att bli väckt för att uppleva det igen :)
Men den mesta misshandeln enligt exet är just de gånger jag faktiskt behövt hämta de på dagis / skola och sedan åkt ut och sett till att hästarna har mat och vatten och då barnen var små att de var tvungna att följa med ...
Senare när de blev större så de kunde vara hemma nån timme själva så var det fortfarande misshandel att lämna den själva istället ( inkonsekvens - någon :angel:) om någon annan varit hemma så tja ?
Ibland var någon annan hemma - men valde att göra annat trots att barnen skulle bli själva hemma - men serrö inte samma sak - för då berodde det fortfarande på att jag a) var i stallet b ) blev sen , typ 30 - 60 minuter mot sagt
Vilket jag iofs kan förstå var ett irritationsmoment
Det låter ju som du levt i fångenskap. :crazy:
Fy vad jobbigt du måste haft det.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Någon som gjort det? Jag förstår att det blir mindre ekonomiskt.. även att det påverkar pensionen. Påverkar det semesterdagar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 965
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 218
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar på att gå ner i tid, till 75 % pga barn under 8 (jobbar statligt så vi har dock rätt till barnet fyller 12). Jag har...
Svar
17
· Visningar
1 816
Senast: Manji
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp