Orolig över ångest och alkoholkonsumtion. Vad ska jag göra?

Bakgrund:försökte ta mitt Liv för ca en månad sen med överdos, hade innan försöket druckit dagligen en vecka mot ångest.
Har senaste veckan druckit alkohol dagligen för att stå ut med ångesten (1-2 flaskor vin per dag)
Ångesten får jag av sommarjobbet jag har 3 veckor kvar på. Känner sån fruktansvärd ångest innan jag ska dit :-( jobbet är sånt att jag klarar mina sysslor trots att jag dricker vin. Men ingen vet såklart.
Är dock orolig för dricker mer för Varje dag, ångesten ökar och jag blir rädd att jag snart ska Vilja ta livet àv mig igen.

Hur skulle ni göra? Sluta jobbet och ha uppehåll från alkoholen? Stå ut på jobbet (dvs. Fortsätta dricka) 3 veckor?
Vet varken in eller ut...känner att panikångesten är nära :(

Svar i efterhand till alla: tack för ert stöd. Blev sjukskriven men krävdes ytterligare ett självmordSförsök och inläggning för detta... Mår bättre nu men dricker fortfarande alkohol som medicin...
 
Svar i efterhand till alla: tack för ert stöd. Blev sjukskriven men krävdes ytterligare ett självmordSförsök och inläggning för detta... Mår bättre nu men dricker fortfarande alkohol som medicin...

Kan du få hjälp med alkoholberoendet, tror du?
 
RING 010 - 103 10 11

Det är till psykakuten i Linköping. Du bor väl där?
Du behöver hjälp att komma på fötter!
Detta är mitt första inlägg på buke. Har varit medlem här sedan i våras på grund av att mitt ex hängde här och min enda chans till närhet var att läsa hennes inlägg. Kan låta destruktivt och sjukt, rent av kontrollerande men jag försökt att ta mitt liv på grund av uppbrottet och jag mår fortfarande riktigt dåligt av det. De dagar / stunder jag mått som sämst har jag hållit mig vid liv med hjälp av sprit och hennes inlägg här. Någon form av konstig sorgbearbetning enligt min terapeut. Du verkar göra samma sak. Hålla dig vid liv med hjälp av alkohol och inlägg på buke. Det enda min korta erfarenhet av det säger är att det känns bra en stund, sedan mycket värre och man gör och skriver saker man ångrar, efter det somnar man och vaknar sedan med ångest. Det behöver inte vara så för dig men du är inte ensam i att tro att det blir bättre med alkohol. Ring numret ovan! Alla här kommer säga precis det du behöver höra men ingen här kan ge dig en kram eller hålla din hand när du mår som sämst. Du behöver hjälp att hitta ett substitut till alkoholen. Själv har jag inte hittat det så jag kastar sten i glashus här. Men gör som jag säger för guds skull, Ring psykakuten!
 
Vad säger läkarna om ditt alkoholintag?

Läkarna tycker jag ska sluta helt med alkohol för all framtid i princip. Men såna förbud brukar sluta med att jag har uppehåll ngn månad och sen hetskonsumerar vare sig det gäller godis,alkohol eller annat...så vore bättre att hitta ett förhållningssätt till alkohol däremellan
 
Lite intressant vore ju också att veta om hon vill ha hjälp med sitt alkoholmissbruk och självmedicinering
Det vill jag innerst inne då mina försök till självmedicinering brukar sluta med självmordsförsök.
Jag har hittat ett mönster där jag får ångest, dricker dagligen 1-2 veckor som sen slutar i panikångest och överdos alt självmordsförsök. Så ja jag vill ha hjälp!!
 
Då ringer du psyk i morgon och berättar precis hur det ligger till och hur mönstret hela tiden upprepar sig och att du inte kan ta dig ur beroendet på egen hand så att du får adekvat hjälp!

Ska ta upp det på läkarbesöket i veckan! Dock antar jag att själva missbruket mer hör hemma på ngn beroendemottagning eller har jag fel?
 
Det hänger ju ihop med ditt mående så ta upp det med psyk så kan de hänvisa dig rätt om de anser det ligga bortom vad de kan hjälpa dig med.
 
Okej! Jag hoppas på att få rätt hjälp denna gång? Har försökt förut i annan kommun men bara blivit avvisad.
 
Dags att upplysa dem om att du är alkoholist då. Vet de inte alla fakta så kan de heller inte ge korrekt vård hela vägen.

Anser inte att jag är alkolist då jag utan problem kan ha uppehåll från alkohol helt. Kan dricka varje dag i 2 veckor och sen ha helt uppehåll 2 månader
 
Anser inte att jag är alkolist då jag utan problem kan ha uppehåll från alkohol helt. Kan dricka varje dag i 2 veckor och sen ha helt uppehåll 2 månader
Kallas periodare, inget jätteovanligt. Har en farbror som är det. Han är 70 idag och kämpar forfarande med återkommande återfall.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 422
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Hur lär man sig egentligen att hantera stress och ångest? Våren har inte varit super för mig. Flera saker som varit psykiskt...
2
Svar
31
· Visningar
2 441
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Jag har börjat inse att jag inte riktigt kan hantera det här med Corona och allt som händer i världen just nu. Att jag inte är ensam som...
Svar
16
· Visningar
2 132
Senast: Hippocampus
·
Relationer Jag hade lagt killar på hyllan efter jag träffade en psykopat/narcissist som jag bröt med i somras. Har jobbat väldigt mycket och grävt...
Svar
12
· Visningar
5 123
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp