TomasN

Trådstartare
Förklara för mig varför många ungdomar använder ordet "orten" på ett obegripligt sätt.
Hon är orten (låter rysligt)
Vakta orten
Osv osv
 
Förklara för mig varför många ungdomar använder ordet "orten" på ett obegripligt sätt.
Hon är orten (låter rysligt)
Vakta orten
Osv osv

beror på om man är i Kiruna eller Gällivare:
När tillredningsorterna är klara borras ca 40-55 meter långa uppåtriktade hål genom malmkroppen i en solfjädersform, sk krans. Varje krans innehåller åtta borrhål och en 80 meter lång ort rymmer cirka 25 kransar. Borrningen sker med en fjärrstyrd, vattendriven borrhammare som klarar att borra extremt långa och raka hål, utvecklad av LKAB:s dotterbolag LKAB Wassara.
 
Förklara för mig varför många ungdomar använder ordet "orten" på ett obegripligt sätt.
Hon är orten (låter rysligt)
Vakta orten
Osv osv

Kidzz från förorten :meh:
Alla är från "orten", man hälsar "shooo brorsan" (typ hej kompis) oavsett om man är släkt eller ej. Mkt förvirrande :p
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 358
Senast: sthu
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
675
Senast: Nepenthe
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 077
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
27 038
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp