Bukefalos 28 år!

Sv: Os 2008

Till en dressyr freak... vad menar ni med vinklat spö? Hänger inte riktigt med i hopptermerna... :)
 
Sv: Os 2008

Han bor i Tyskland sen en massa år tillbaka. Han pratar mycket mer tyska än svenska, även fast att han har massa svenskar där nere hos sig. Det är vanligt att det blir så.
Jag snackar ren stockholmska, jag snackar ren göteborgska när jag är i Göteborg och jag snackar ren skånska när jag är i Skåne och det blir så inom ett dygn.
 
Sv: Os 2008

Vinklat spö är när man har flärpen uppåt, du har vanligtvis knoppen ovanför tummen, när du vinklat på det har du flärpen uppåt.
 
Sv: Os 2008

*kl*
Man får ju gratulera KWPN till de 3 medaljhästarna. Sedan är det kul att silver och brons vinnarna är båda efter den nyligen avlidne Guidam. :bow:
Det var inte tyskarnas OS i hoppning i år. :angel:
 
Sv: Os 2008

Som sagt så är ju inte kokain det mest lämpliga att proppa kroppen full av när man skall rida direkt...

Det finns ju en hel del Svenska ryttare som är/var rätt så bra på flaskan så att sitta här och göra sig besserwisser över en kille som faktiskt lyckats att ta sig ur ett missbruk tycker jag är pinsamt :mad:

Håller helt med dig!
John Withaker har väl haft problem med spriten också? Inte är det någon som blir sur när han vinner.

Näe känns lite som "den svenska avundsjukan". Tycker Eric är fantastisk som tagit sig ur sitt missbruk och DESSUTOM tar OS-guld. Både han och Roffe är värdiga vinnare.

Och personligen tycker jag att det är bättre att man knarkar själv än försöker få i hästen diverse substanser.. Så vi får bara hoppas på att både Ninja och Erics häst inte är dopade! :)
 
Sv: Os 2008

Jag kan delviss hålla med. Visst mycket starkt jobbat att ta sig ur missbruket, det spelar ingen roll vad det är för missbruk tar man sig ur ska man vara mycket nöjd med sig själv.

Men om jag fattat allt rätt har han haft livstids avstängning, han skulle med andra ord inte få ställa upp i OS. De reagerade jag på!!
 
Sv: Os 2008

Nej, inte alls. Allt görs i hemlighet och oftare än vad man tror.

Det är ju precis som du säger. Mycket vanligare än vad alla vill tro. Har varit med som hästskötare på internationella tävlingar och man får se en hel del. Även hos våra svenska ryttare.

Tyvärr är detta sanningen.
 
Sv: Os 2008

Nu var det länge sen jag var ute i hoppvärlden- 93-97, specifikt England och senare hos en av våra landslagryttare i Sverige, men då förekom det en j*vla massa skit men trodde det hade blivit bättre nu.

Jag hoppas ni som ser en massa dopning och barrering anmäler detta till WADA, FEI eller vart det nu är man ska anmäla. Så länge folk kommer undan med det så kommer det inte sluta:(
 
Sv: Os 2008

Ja ja, det är ju egentligen ett I-landsproblem. Vi brukar ha lite kul åt hans "dialekt" och härma ibland...så lättroade är vi i denna familj:D

MEN det hindrar inte att vi är oerhört stolta över RGB! Skicklig som få och bäst när det gäller:bow:
 
Sv: Os 2008

Haha, ja, men det är lite konstigt att han tappat sitt modersmål som han gjort. Blir väl kanske helt normalt när han är i Sverige ett tag. ;)
 
Sv: Os 2008

ja det visades på ettan, skrev det tidigare, det jag skrev om 24an var bara för att någon trodde att 24an var den enda kanalen som visade hoppningen ;)
 
Sv: Os 2008

Håller helt med dig!
John Withaker har väl haft problem med spriten också? Inte är det någon som blir sur när han vinner.

Näe känns lite som "den svenska avundsjukan". Tycker Eric är fantastisk som tagit sig ur sitt missbruk och DESSUTOM tar OS-guld. Både han och Roffe är värdiga vinnare.

Och personligen tycker jag att det är bättre att man knarkar själv än försöker få i hästen diverse substanser.. Så vi får bara hoppas på att både Ninja och Erics häst inte är dopade! :)


Njaee.. inte blir man kristallklar av sprit och jag tror snarare att man underpresterar efter en ordentlig fylla.. eller ja snarare vet.. Alla är ju på det klara med vilken urusel förare man är med alkohol i kroppen..
Sen vet jag inget om hans "missbruk"..det är en prestation oavsett att kunna ta ett OS-guld meeen som den paragrafryttare jag är så anser jag att efter tre dopingfall skall ha brännt sina skepp.. En andra chans har man ju hört talas om men en fjärde???

Men tycker att det är suveränt med ett silver och en redig bragd av RGB:bow:
 
Sv: Os 2008

Som sagt så är ju inte kokain det mest lämpliga att proppa kroppen full av när man skall rida direkt...

Det finns ju en hel del Svenska ryttare som är/var rätt så bra på flaskan så att sitta här och göra sig besserwisser över en kille som faktiskt lyckats att ta sig ur ett missbruk tycker jag är pinsamt :mad:

Fast jag tycker inte att det är fel att folk ifrågasätter!
Först så blir man tossig över att folk inte tycker att ridsport har på OS att göra men sen ska ryttare särbehandlas? Snacka om dubbelmoral..
Så om en friidrottare som varit avstängd tre gånger för doping skulle ta guld skulle då denne få en bragd för detta?
Doping är doping är doping... och kokain klassas som doping då det är ett centralstimulerande ämne som fungerar prestationshöjande..
Skulle du dricka lika mkt sprit för att uppnå samma berusningseffekt så skulle du skumpa ur sadeln..
Sen är det väl inte heller någon som har hyllat de ryttare som har haft ett alkoholmissbruk?
Samt vem vet hur länge han har varit drogfri samt vem vet hur djupt ner i träsket han har suttit? Eller tillhörde han kategorin rika partysnortare? För kokain står inte högst på listan bland de droger som "vanliga" missbrukare tar...
Det är ingen som vet hur djupt han har suttit i skiten...eller finns det att läsa ngnstans så får ni gärna länka för jag kan ha missat det..
 
Sv: Os 2008

Säger som Sorbe. Tro vad du vill. Det handlar bara om att veta vad som syns och inte och hur nära start man vågar använda det.
 

Liknande trådar

Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
14 004
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 337
Hästvård Börjar med att skriva att jag undanber påhopp, samt råd att åka till veterinär, för det kommer jag givetvis att göra. Detta är endast en...
Svar
12
· Visningar
1 741
Senast: Freazer
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 584
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp