Bukefalos 28 år!

Sv: Os 2008

Jag upprepar igen att vet man något så ANMÄLER man det, man sitter inte och bara snackar om det på buke. Det är banne mig ens skyldighet att göra:mad:

Det är ju ändå oskyldiga djur vi pratar om.
 
Sv: Os 2008

*kl*

En fråga: Har någon datauppgifter på hur många utövare ridsporten har i Sverige? Har fått höra att den nu bara är 10a i Sverige, vilket jag tycker låter lågt.
 
Sv: Os 2008

Jag har aldrig gjort det, min ryttare gör inte det, och hon har kommit trea i EM. Hur kan ni veta att "alla" gör det? Vilka menar ni med alla? Kan knappast tänka mig att ryttare på LC-nivå dopar sina hästar. Däremot ger säkert många sina hästar saker som de inte tror ska ge utslag, men att alla medvetet dopar sina hästar är ju bara skitsnack.
 
Sv: Os 2008

Menar du inte alla? För när du säger alla antar jag att du menar ALLA, och då även de som rider på lokal och regional nivå? Eller menar du bara eliten? För då skriver man inte alla. För alla gör inte det.
 
Sv: Os 2008

Läser du dåligt? Jag har inte påstått alla. Jag skrev ordet nästan framför alla. Resten kan du väl räkna ut själv. Bara för att den svenska ryttaren du jobbar hos i Varberg inte gör det så betyder inte det att ingen annan gör det.
 
Sv: Os 2008

Han bor ju i Tyskland? Då pratar han ju inte svenska.

Men han pratar väl med sin flickvän nagon gang, far man väl hoppas?;) Och med sin familj? Och sin delvis svenska personal? Träffar kanske nagon svensk kollega ibland i jobbet? Dessutom är han ju född i sverige och har bott i landet tills han var 35 ar.
 
Sv: Os 2008

Tro vad du vill.

Eftersom jag själv tävlar internationellt så ser jag en hel del. Jag har även varit väldigt nära Roffe under en väldigt massa år så sett en hel del har jag trots allt..

Jag vet hur många dopingprover som tas på internationella tävlingar och jag vet att många absolut inte skulle ta den risken det medför. Slarv finns alltid tex Ludger för att nämna någon.

Sedan vet jag att väldigt många rundsmörjer sina hästar onödigt nära tävlingar. Men fortfarande så är de rena dopingpreparaten ganska ovanliga
 
Sv: Os 2008

Men skriver man nästan alla så har du fortfarande fel och överdriver något fruktansvärt. Det finns såå mycket mer ryttare än de DU ser. Det är snarare du som överdriver.
 
Sv: Os 2008

Hur mycket man tar upp av språkmelodi och uttal i ett främmande språk och överför till sitt modersmål är väldigt olika. Man kan ju jämföra med dialekter. Jag har inte mycket mer kvar av min småländska än skorrande R efter dryga 20 år i Stockholmstrakten, en vän däremot pratar klockren skånska efter 45 år i Uppsala. Andra kan välja och medvetet byta dialekt beroende på var de befiner sig. Själv har jag inte tillräckligt mycket språköra för att medvetet ändra dialekt och flyttade jag utomlands skulle jag förmodligen börja bryta på det landets språk, om jag ny lyckades lära mig det över huvudtaget.
 
Sv: Os 2008

*kl*

En fråga: Har någon datauppgifter på hur många utövare ridsporten har i Sverige? Har fått höra att den nu bara är 10a i Sverige, vilket jag tycker låter lågt.

Har inga siffror men det är inte så att de räknat utövare med tävlingslicens? Det är ju inte alla som rider som tävlar - så jämför man utövare med tävlingslicens inom resp sport så kanske ridsport inte hamnar så högt upp.
 
Sv: Os 2008

*kl*

En fråga: Har någon datauppgifter på hur många utövare ridsporten har i Sverige? Har fått höra att den nu bara är 10a i Sverige, vilket jag tycker låter lågt.
Det ska nog vara ganska lågt. Ridsport är den näst största ungdomsidrotten, den tredje största tjejidrotten och den största handikappidrotten. Vi ligger på sjunde plats i antalet medlemmar i vårt idrottsförbund och vi är den tionde största tävlingsidrotten.

Idrotten i siffror

Visste du att... från SvRF
 
Sv: Os 2008

Knapplån: att bli tagen på en tävlingsarena med kokain i kroppen är livstidsavstängning. Så han kan ju knappast blivit tagen med kokain i kroppen i såfall.

Svenska avundsjukan grrrrrr
 
Sv: Os 2008

Knapplån: att bli tagen på en tävlingsarena med kokain i kroppen är livstidsavstängning. Så han kan ju knappast blivit tagen med kokain i kroppen i såfall.

Svenska avundsjukan grrrrrr

Han har blivit tagen med kokain i kroppen, det är en rejält knepig historia, läste om det på en annan sida.

Första gången blev han tagen med effedrin i kroppen dömdes till livstids avstängning pga det, antar att det sedan var innan denna dom blev verkställd som han blev tagen med kokain i kroppen, i alla fall så slapp han ifrån livstids avstängning för denna andra gång då motivering var att han inte kunde dömmas till livstid eftersom han redan var dömd till livstids avstängning (hur han då kunde fortsätta tävla förtäljer inte historian därav att jag gissar att andra gången skedde tätt inpå första innan dommen vunnit laga kraft så att säga :confused:).
Sen kommer den roliga twisten att den första livstidsavstängningen överklagades då det visade sig den gången att det handlade om ett kosttillskott som innehöll detta utan att innehålla det på innehållsdeklarationen och därför ansågs det vara av misstag och domen ändrades till en varning. Antar att man sedan av någon juridisk anledning inte kunde "öppna" det andra dopingfallet igen, alltså det som lades ner pga att han redan var livstids avstängd och vips hade han sluppit ifrån livstids avstängning trots 2 positiva prov.
Med bra advokater kan man lyckas med mycket :cool:
 

Liknande trådar

Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
14 169
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 379
Hästvård Börjar med att skriva att jag undanber påhopp, samt råd att åka till veterinär, för det kommer jag givetvis att göra. Detta är endast en...
Svar
12
· Visningar
1 759
Senast: Freazer
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 627
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp