Bukefalos 28 år!

OS-dressyren

@Fenestra Juliette Ramels häst heter Buriel K.H (e Osmium-Krack C), bara 10 år gammal. Hon bor i Holland på Glock (?) och tränar för Nicole Werner. Hon har gjort riktigt bra resultat under vintern/våren på tävlingar med mycket hetare konkurrens än där Rose har luftat Zuidenwind.. En artikel i eurodressage om Juliette efter första GP-starten (där hon vann med över 5 procentenheter över Emmelie Scholtens och Apache). http://www.eurodressage.com/equestr...akes-stand-new-ride-buriel-kh-2015-cdn-ermelo

...och detta var enda filmen jag hittade på hästen på tuben, tre år gammal film:
O sjutton va kul! Har ridsport och kan inte minnas att det rapporterats så mkt om henne. Dante och Therese har jag koll på då jag gärna hade använt honom i år om han hade stått på färsk.. Hoppas på honom på färsk till Guldkant nästa år :)
 
1. Tyskland
2. England (Valegro kommer dra upp resultatet)
3. Holland/USA/Sverige
Individuellt
1. Charlotte & Valegro
2. Kristina & Desperados
3. Isabell & Weihegold

Så tror jag. Tycker svenska laget känns spännande för första gången typ ever, rider de på topp och Holland missar lite så kanske kanske.
 
Danmarks lag:
Anna Kasprzak
Hest: Donnperignon
Cathrine Dufour:
Hest: Atterupgaards Cassidy
Agnete Kirk Thinggaard:
Hest: Jojo Az
Anders Dahl:
Hest: Selten HW
Reserv: Daniel Blachmann Andersen

3 av 4 är debutanter
Jag ser fram emot at se hur det går för Cathrine Dufour, gillar verkligen hennes ridning.
 
Brasiliens lag (alla ryttare under 25 år, lite häftigt!)

Giovanna Prado Pass - Zyngaro de Lyw
João Victor Marcari Oliva - Xamã dos Pinhais
Luiza Tavares de Almeida - Vendaval 04
Pedro Manuel Tavares de Almeida - Xaparro do Vouga

http://www.dressage-news.com/?p=37328

USAs lag

Allison Brock - Rosevelt
Laura Graves - Verdades
Kasey Perry-Glass - Dublet
Steffen Peters - Legolas 92

http://www.dressage-news.com/?p=36902

Jag är lite extra glad att Rosevelt kom med då det är pappa till min lilla dam :) Skoj eftersom inte så många har koll på vem det är då han flyttades till USA i samma veva som mitt sto betäcktes.
 
[QUOTE="aida, post: 17647612, member: 46032"
Jag är lite extra glad att Rosevelt kom med då det är pappa till min lilla dam :) Skoj eftersom inte så många har koll på vem det är då han flyttades till USA i samma veva som mitt sto betäcktes.[/QUOTE]

Gillar också Rosevelt mycket! Sett många fina avkommor efter honom. Och sen är han ju pappa till hingsten Sibelius som ju är väldigt tjusig.

Visst är det Rosevelt som är den hingst som fått högst betyg någonsin på svenska bruksprovet, eller nåt åt det hållet?
 
Gillar också Rosevelt mycket! Sett många fina avkommor efter honom. Och sen är han ju pappa till hingsten Sibelius som ju är väldigt tjusig.

Visst är det Rosevelt som är den hingst som fått högst betyg någonsin på svenska bruksprovet, eller nåt åt det hållet?

Jag vet att han blev bruksprovsvinnare det året han blev godkänd, men om det är det högsta betyget någonsin vet jag inte.
 
Hans index var 23.0 och jag an iaf inte minnas att jag har sett högre. Så helt klart en av de allra högst bedömda skulle jag tro :).

Än igen, hur ska ni andra se på OS? Har alla Viasat sportpaket?
 
Sibelius fick också 23.0, tror vi diskuterade det i bruksprovstråden och även First Wish hade 23 men jag tror inte vi hittade någon med mer än så.
 
Än igen, hur ska ni andra se på OS? Har alla Viasat sportpaket?

Jag försöker för fullt ragga upp någon som redan har det och kan tänka sig att låta mig köpa in mig under OS. Jag är inte så intresserad av andra grenar än ridsporten så vill helst slippa lägga 399:-
 
Med reservation för att jag inte vet exakt hur pålitlig sidan är så hittade jag lite tv-tider:

http://www.sommaros.se/tv-tider/

10 augusti – onsdag
15:00 Ridsport, dressyr, lagtävling Viasat OS Ridsport

11 augusti – torsdag
15:00 Ridsport, dressyr, lagtävling Viasat OS Ridsport

12 augusti – fredag
15:00 Ridsport, dressyr, lagtävling Viasat OS Ridsport

15 augusti – måndag
15:00 Ridsport, dressyr, freestyle Viasat OS 4, Viasat OS Ridsport
18:00 Ridsport, dressyr, freestyle TV10
 
DR3 ska sända OS, kanske går att se på deras hemsida?
https://www.dr.dk/tv/live/dr3

Men nu hittar jag inget om det....

DR 3 har sänt något inför OS. Menar att det är TV2 som sänder själva OS. Dock är deras två ekstra kanalare TV2 sport og TV2 play (nätkanalen) betalkanaler. Tror det är billigare än Viasat men man kan inte vara säker på att det går att se från en svensk IP adress. Som bosatt i DK brukar jag ha problem att se handbolls vm och liknande på svenska kanaler eftersom svtplay, tv4 mm inte sänder live till utlänska IP adresser…
 
Hans index var 23.0 och jag an iaf inte minnas att jag har sett högre. Så helt klart en av de allra högst bedömda skulle jag tro :).

Än igen, hur ska ni andra se på OS? Har alla Viasat sportpaket?

Jag kommer nog att beställa Viasat en månad, får vara värt det...
 
Med reservation för att jag inte vet exakt hur pålitlig sidan är så hittade jag lite tv-tider:

http://www.sommaros.se/tv-tider/

10 augusti – onsdag
15:00 Ridsport, dressyr, lagtävling Viasat OS Ridsport

11 augusti – torsdag
15:00 Ridsport, dressyr, lagtävling Viasat OS Ridsport

12 augusti – fredag
15:00 Ridsport, dressyr, lagtävling Viasat OS Ridsport

15 augusti – måndag
15:00 Ridsport, dressyr, freestyle Viasat OS 4, Viasat OS Ridsport
18:00 Ridsport, dressyr, freestyle TV10

Det är första individuella på fredagen också som jag har fattat det, GPS då och första individuellt medaljen,
 
DR 3 har sänt något inför OS. Menar att det är TV2 som sänder själva OS. Dock är deras två ekstra kanalare TV2 sport og TV2 play (nätkanalen) betalkanaler. Tror det är billigare än Viasat men man kan inte vara säker på att det går att se från en svensk IP adress. Som bosatt i DK brukar jag ha problem att se handbolls vm och liknande på svenska kanaler eftersom svtplay, tv4 mm inte sänder live till utlänska IP adresser…

Fast just det går ju att lösa med Hola.
 
Fast just det går ju att lösa med Hola.

Hola? Någon IP adress skiftare? Hört om men aldrig "vågat" prova då det låtit så komplicerat :o
Verkar som att DR 1 och TV 2 delar rättigheterna för OS i Danmark, så hoppas på (nog inte så sannolikt men hoppas kan man ju) att mycket visas på icke betalkanaler. :angel:
 
Jag är kluven. Internet här fungerar sådär och betala typ 400kr för att kanske kunna se känns surt :(
 
@Fenestra Juliette Ramels häst heter Buriel K.H (e Osmium-Krack C), bara 10 år gammal. Hon bor i Holland på Glock (?) och tränar för Nicole Werner. Hon har gjort riktigt bra resultat under vintern/våren på tävlingar med mycket hetare konkurrens än där Rose har luftat Zuidenwind.. En artikel i eurodressage om Juliette efter första GP-starten (där hon vann med över 5 procentenheter över Emmelie Scholtens och Apache). http://www.eurodressage.com/equestr...akes-stand-new-ride-buriel-kh-2015-cdn-ermelo

...och detta var enda filmen jag hittade på hästen på tuben, tre år gammal film:
Satan vilken häst!!:eek::eek::love::love::love::love::love:
 
Villa dömer OS-dressyren?
Hur har de dömt tidigare, vilka har de haft som favoriter resp. dömt bort?
Kan man förvänta sig att de dömer enligt reglerna?
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 532
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen och fredagen hävdade sig svenska dressyrryttare på den internationella arenan. Tinne Vilhelmson Silfvén plockade hem en...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
16 705
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
42 521
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp