Bukefalos 28 år!

OS-dressyren

Har aldrig kollat på ft dressyr innan. Riktigt roligt att se alla skillnader! Tråkigt dock att man inte får veta vad dom får för procent. Men det är bara straffpoängen som räknas?
 
Nu är du nog i fel tråd. Linda rider fälttävlan! Finns en tråd där.

Jag är varken först eller ensam om att kommentera ft-dressyren här :)


Lite skillnad på dressyr och dressyr. Tyckte hon gjorde bra ifrån sig, inte så enkelt. Hästens starkaste sida är väl också vad jag förstått terrängdelen :)

Hade ändå önskat högre kvalité på OS, orkade inte ens se färdigt ritten. Ska bli spännande att se den i terrängen :)
 
Håller med @Fiorano att Linda Heed måste skärpa sig en hel massa nivåer till att kommentera den riktiga dressyren sen. Satan vad dålig hon var under FT-dressyren och då såg jag bara Ingrid Klimke och Ludwigs ritt.
 
Håller med @Fiorano att Linda Heed måste skärpa sig en hel massa nivåer till att kommentera den riktiga dressyren sen. Satan vad dålig hon var under FT-dressyren och då såg jag bara Ingrid Klimke och Ludwigs ritt.


Då ska du veta att det var betydligt bättre idag än igår
Jag ser framemot kommentaren att hon anser att Kandar bara är ett "gå på tygeln bett" där man kan dra ner hästens huvud när hon kommenterar den riktiga dressyren. Det blir säkert populärt..

Hon fällde den kommentaren för att hon var så glad att typ 98 procent av ft ryttarna valde att rida på träns eftersom då Kandar osv...

Snacka om att ha missförstått vad Kandar handlar om.. men man kanske inte kan begära mer av en hoppryttare dock kanske man ska hålla käften då anser jag... Sen Shoulder in och shoulder out :meh:
 
Håller med @Fiorano att Linda Heed måste skärpa sig en hel massa nivåer till att kommentera den riktiga dressyren sen. Satan vad dålig hon var under FT-dressyren och då såg jag bara Ingrid Klimke och Ludwigs ritt.

Hon kan omöjligt skärpa sig så mkt. Jag har haft ft-dressyren på medan jag målat i 2 dagar och kikat lite.
Det var så mkt jäättetabbar som visar sån extrem okunskap att hon inte kan läsa in sig nog.

Kul dock med någon som vågar ha lite egna åsikter och inte som Kunilla Pyström(som vi kallar henne) bara vill vara extremt pk.

Men någon mer påläst borde man väl kunna få tag i tycker man.
 
@fio garvade lite när hon sa att Ingrids häst borde vara lite mer lösgjord eftersom den galopperade så struttig. Just Ingrid är ju sjukt känd för att rida olösgjorda hästar.......
Den borde ju också vara mer bogfri, hon måste ha läst på något dressyrforum om det ordet.

Jag är så besviken på ViaSat, visst är det kul att någon vågar säga vad den tycker, precis som @tuaphua säger men lite mer respekt kunde man väl visat oss dressyrentusiaster.
 
Läste precis att Therese häst hamnade i holding box och ska ombesiktigas imorgon. Hoppas den är fräsch
 
@Brille Varför skulle domarna inte döma enligt reglerna på OS:confused:?
Du frågar varför domarna inte skulle döma enligt reglerna. Det finns många orsaker till det, jag nämner bara några.
  • Därför att de, som alla andra, har egna agendor och drivkrafter. Tex vill/vill inte att ngn ska vinna, korruption (pengar, affärer, vänskap).
  • De kan tolka reglerna på ett annat sätt än som var avsett.
  • De ser inte vad ekipaget egentligen gör.
 
@Brille

*Domare är lika mycket människor som vi andra. Dressyren är heller inte den enda sport som är domarberoende så risken för korruption/mutor/maktbegär är inte unik för dressyren, även om jag tvivlar på att det ens är ett reellt problem.

*Domare på denna nivån är de som kan reglerna bäst av alla. Om du tolkar reglerna annorlunda än dom är det domarna som har tolkningsföreträde.

*Om en domare missar vad som händer är det fyra till som kan se vad som sker på banan. Så om inte samtliga fem domare drabbas av kollektiv blindhet kan vi nog vara helt lugna på den punkten. Ha dock i tanken att vad domarna ser på sina fasta punkter inte alltid är samma som vi på zoomad tv-bild ser.
 
@Brille

*Domare är lika mycket människor som vi andra. Dressyren är heller inte den enda sport som är domarberoende så risken för korruption/mutor/maktbegär är inte unik för dressyren, även om jag tvivlar på att det ens är ett reellt problem.

*Domare på denna nivån är de som kan reglerna bäst av alla. Om du tolkar reglerna annorlunda än dom är det domarna som har tolkningsföreträde.

*Om en domare missar vad som händer är det fyra till som kan se vad som sker på banan. Så om inte samtliga fem domare drabbas av kollektiv blindhet kan vi nog vara helt lugna på den punkten. Ha dock i tanken att vad domarna ser på sina fasta punkter inte alltid är samma som vi på zoomad tv-bild ser.

Och så bedömer de ju vad som sker på tävlingsbanan just då, inte vad som ev skett på framridningen eller annorstädes.
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 537
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen och fredagen hävdade sig svenska dressyrryttare på den internationella arenan. Tinne Vilhelmson Silfvén plockade hem en...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
16 708
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
42 522
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp