Bukefalos 28 år!

Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Vi har INTE stamtavla, men föräldrarna är båda renrasiga.
De finns i hemmet, med stamtavla."
Så ni är oseriösa buskavlare som antingen avlar på djur som inte ska gå i avel eller inte gjort ens en liten ynka ögonlysning som är SKKs enda krav. :banghead:
(en av valparna är typ en kopia av Professorn också :cry:)

"Mamman är amstaff/dvärgpinsher och pappan är jack russel/terrier."
Mammans blandning var ju lite speciell och pappans är ju bara... :confused: Är det en JRT eller en JRT-blandning med annan terrier? "Rolig" blandning det där iaf. Eller inte.

"Labrador, dansk svensk gårdshund, cocker spaniel och tax blandning."
Tjohej så kul kombo detta var då. :crazy:

"Hon har inga andningsproblem alls. Men ibland snarkar hon lite som en mops ska :)"
Jag vet ju att det är såhär det ser ut, men varje gång jag blir påmind om att det gått så långt att mopsar "ska" snarka så vill jag bara gråta.
 
Det där är kullen jag la in om, för nån sida sen.. Dessutom är frågan om de ens kommer kunna regga valparna, med tanke på att det ska vara tikens tredje kull på alldeles för kort tid?

Läste på Facebook om en som köpt valp ur tikens första kull.. Hon hade ett par månader efter köp, när hon fick stamtavlan, upptäckt att uppfödaren blandat ihop valparna vid leverans :crazy:

Ber om ursäkt för upprepningen! Blev bara så ställd när jag fick veta vilka föräldrarna var och kollade aldrig igenom om den redan hade varit uppe i tråden.

Människan har alltså tagit tre kullar på denna tik? :meh:
 
"Vi har INTE stamtavla, men föräldrarna är båda renrasiga.
De finns i hemmet, med stamtavla."
Så ni är oseriösa buskavlare som antingen avlar på djur som inte ska gå i avel eller inte gjort ens en liten ynka ögonlysning som är SKKs enda krav. :banghead:
(en av valparna är typ en kopia av Professorn också :cry:)

"Mamman är amstaff/dvärgpinsher och pappan är jack russel/terrier."
Mammans blandning var ju lite speciell och pappans är ju bara... :confused: Är det en JRT eller en JRT-blandning med annan terrier? "Rolig" blandning det där iaf. Eller inte.

"Labrador, dansk svensk gårdshund, cocker spaniel och tax blandning."
Tjohej så kul kombo detta var då. :crazy:

"Hon har inga andningsproblem alls. Men ibland snarkar hon lite som en mops ska :)"
Jag vet ju att det är såhär det ser ut, men varje gång jag blir påmind om att det gått så långt att mopsar "ska" snarka så vill jag bara gråta.
:banghead::banghead::banghead:
 
Ber om ursäkt för upprepningen! Blev bara så ställd när jag fick veta vilka föräldrarna var och kollade aldrig igenom om den redan hade varit uppe i tråden.

Människan har alltså tagit tre kullar på denna tik? :meh:
Alltså, hela grejen är ju så sjuk, så det går liksom inte att ta upp det för många gånger :yuck: liksom.. Mallen är ju dessutom en "ful" hund (alltså det är ingen aussie som folk vill ha för att de är snygga, har fina färger eller blåa ögon..), så hur får de ens sålt valparna :confused:
 
Alltså, hela grejen är ju så sjuk, så det går liksom inte att ta upp det för många gånger :yuck: liksom.. Mallen är ju dessutom en "ful" hund (alltså det är ingen aussie som folk vill ha för att de är snygga, har fina färger eller blåa ögon..), så hur får de ens sålt valparna :confused:
Vet inte om de får sålt valparna , har sett ett antal äldre valpar Av denna rasen i omgångar på blocket.
 
Underbar, bildskön herre med långhårig man på 7 som jag tyvärr inte mäktar med. Han är för stor och stark för mig. Han har all baslydnad och trygghet man kan önska sig, det är mer jag som är för oerfaren. Du måste alltså ha tänkt igenom detta, för det hade inte jag. Denna kille förtjänar ett varaktigt hem och ska inte behöva flytta runt mer än vad som nu tyvärr blir. Ingen problemhund men han kräver tid, stimulering och att du har fysiken till hans storlek. Han behöver få springa av sig på öppna fält regelbundet. Han funkar med barn, katt och även andra hundar. Gillar det mesta, enkel i kosten. Vaktar när han ska men är inte skällig eller orolig av sig. Försäkrad, chippad, okastr. Kan vara ensam.
Mejla och berätta var och hur du bor, vilket hem du kan erbjuda och vad du vill ha ut av att bli hundägare.


Om alla vore lika ärliga ... !
En av tusen annonser där man inte skyller på allergi och ändrade familjeförhållanden
 
Underbar, bildskön herre med långhårig man på 7 som jag tyvärr inte mäktar med. Han är för stor och stark för mig. Han har all baslydnad och trygghet man kan önska sig, det är mer jag som är för oerfaren. Du måste alltså ha tänkt igenom detta, för det hade inte jag. Denna kille förtjänar ett varaktigt hem och ska inte behöva flytta runt mer än vad som nu tyvärr blir. Ingen problemhund men han kräver tid, stimulering och att du har fysiken till hans storlek. Han behöver få springa av sig på öppna fält regelbundet. Han funkar med barn, katt och även andra hundar. Gillar det mesta, enkel i kosten. Vaktar när han ska men är inte skällig eller orolig av sig. Försäkrad, chippad, okastr. Kan vara ensam.
Mejla och berätta var och hur du bor, vilket hem du kan erbjuda och vad du vill ha ut av att bli hundägare.


Om alla vore lika ärliga ... !
En av tusen annonser där man inte skyller på allergi och ändrade familjeförhållanden
Vad är han för något??
 
Beror helt på art. Hund går absolut inte att jämföra med t ex katt och häst på det viset. Helt olika arter med helt olika förhållningssätt och arbetssätt med oss människor.

Häst är ännu värre än hund, där ska du ju sitta på djuret och har nåt ljushuvud då fått för sig att korsa en stor tung ras med en explosiv reaktiv ras får du oftast en stor tung häst som är lika explosiv som ett fullblod. Och det där ska man försöka rida och hantera, 900 kilo plus. Livsfarligt på riktigt.
 
"Vår härkomst är s.k blandras så har samma egenskaper som alla andra hundar å s.k rashundar. Personligheterna är alla olika. (Så är det ju även bland enäggstvillingar varför vi då är helt normala) Enda skillnaden är att vi har lite olika utseende samt är friskare och lever längre än s.k rasrena hundar, trots det är vi mkt billigare."

:banghead:
 
Alltså jag blir tokig. På mitt fb-flöde dyker en Boxer upp med helt fruktansvärda näsborrar - alltså inga alls. Helt stängd nos. Torr och eländig var den också.

Varför avlar man fram platta ansikten??
Och i kommentarerna är det folk som dessutom är helt övertygade om att det är en Fralla, för det förklarar ju allt. Som om det vore OK att ha en näsa som ser ut så då. :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Och i kommentarerna är det folk som dessutom är helt övertygade om att det är en Fralla, för det förklarar ju allt. Som om det vore OK att ha en näsa som ser ut så då. :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Vilken FB grupp är detta? Hur kan man förväxla en boxer med en fralla? :confused:
Man bör väl snart sluta förvånas över "folks" okunskap när det kommer till tex hundars andning, kroppskonstruktion etc... Men det är såå svårt att förstå att de inte fattar att en hund SKA kunna andas utan problem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 217
Senast: Sryoqwe
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
304
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 259
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
512
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp