Bukefalos 28 år!

Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om det går under avel direkt, och köparen kan ju ha dragit en vals för uppfödaren, men har en ytligt bekant som inte klarade av sin kelpie (tyckte den var för krävande) som nu köpt.. en malinois O_o Alla mallar jag träffat har varit arbetsmaskiner..
 
Vet inte om det går under avel direkt, och köparen kan ju ha dragit en vals för uppfödaren, men har en ytligt bekant som inte klarade av sin kelpie (tyckte den var för krävande) som nu köpt.. en malinois O_o Alla mallar jag träffat har varit arbetsmaskiner..

Om det är hon som jag tänker på (känner en som har kullsyskon med kelpien och har nån mer gemensam bekant samt hon och hennes sambo postar flitigt i hundgrupper på fejan) så omplacerades kelpien för att de inte klickade i träningen. Han var för självständig och hon ville pilla med detaljer. Hennes sambo har malle från samma kennel så jag tror hon vet vad en malle innebär.

Men det kan ju vara någon mer som precis omplacerat sin kelpie och köpt mallevalp. Och var det pga att kelpien var för krävande så är det ju korkat att köpa en malle.
 
Om det är hon som jag tänker på (känner en som har kullsyskon med kelpien och har nån mer gemensam bekant samt hon och hennes sambo postar flitigt i hundgrupper på fejan) så omplacerades kelpien för att de inte klickade i träningen. Han var för självständig och hon ville pilla med detaljer. Hennes sambo har malle från samma kennel så jag tror hon vet vad en malle innebär.

Men det kan ju vara någon mer som precis omplacerat sin kelpie och köpt mallevalp. Och var det pga att kelpien var för krävande så är det ju korkat att köpa en malle.

De här avlivade sin förra och skyllde på aggressivitet hos vetten fast jag vet att hon beklagade sig många gånger innan om att den krävde för mycket jobb, vet inte hur länge sen det var, ser dem inte så ofta. (Kan inte heller svära på att det är 100% renrasigt då de haft korsningar tidigare, kelpien såg ren ut, mallen har jag inte träffat.. ) Så är deras omplacerad är det inte den. De här hade pudel innan som också togs bort för att den blev "aggressiv".
 
Idag inne i väntrummet hos veterinären: Fick idag lära mig av en glad hundägare som skröt om sin designer pudel som hen har köpt i USA för hela 25000 dollar och berättade glatt för alla inne i väntrummet att hunden ska paras med en liknade hund så hon kan få söta chokladvalpar för tiken är underbar och jätteliten, för att dom är supersmå är jätteviktigt. Om man var intresserad av en valp var det bara att fråga efter hennes nr och valparna kommer kosta minst 20' beroende på färg.
Förutom det gick tiken lite illa, förmodligen något med patellan och var rädd för precis allt och kröp typ upp på väggarna.
 
Inte oseriös avel men jag blir rädd när jag ser vissa människor som letar hund. Idag såg jag en som sökte en hund av samma ras som Fenna, krav: Måste ha ett nätt utseende och svarta örhängen på öronen. Min ras är för söt för sitt bästa då detta inte är första gången folk bara går efter utseendet. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 215
Senast: Sryoqwe
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 258
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
512
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp