Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker inte det där no no är verklighetsförankrat. Det skulle hokla ur många raser, en del skulle tom dö ut, andra få hög inavel.

Vår äldsta tiks syster hade en liten kroksvans på yttersta svanskotan. Detta fick vi veta för nått år sen i samband med att vi fann ägaren till henne på fb. Vår tik hade då hunnit lämnat 25 Valpar (23 levande) och fick därefter 5 "barnbarn" (2 levande) av dessa hade en i hennes sista kull en liten kroksvans också på svanstippen. Vi har inte haft några individer med ryggproblem och ett par är tom ryggröngade för att de är i tjänst så isf är jag en oseriös uppfödare som kommer avla vidare på linjen. Dock inte på den med kroksvansen. :)

Jag tror definitivt inte du är en oseriös uppfödare! Jag kände lite likadant, som sagt så frågade jag mest för att jag inte hade stött på kroksvans innan. Det är ju en liten ras och denna kull har fina linjer, de är 10 syskon dessutom (en med kroksvans då) så det kändes lite snopet att utesluta allihopa ur avel redan nu pga kroksvansen.
 
Varför vill man avla på sånt här :confused:
Bör inte bo med barn under 12 då hon visat osäkerhet tillsammans med yngre barn.

Går inte ihop med alla tikar, så ensamhund eller hane är att föredra om hund redan finns i hemmet.

För mig tolkas ju ovanstående att hunden inte är stabil mentalt och dessutom har en del aggressionsproblem = Aldrig i livet att jag hade parat dylikt.
 
Varför vill man avla på sånt här :confused:


För mig tolkas ju ovanstående att hunden inte är stabil mentalt och dessutom har en del aggressionsproblem = Aldrig i livet att jag hade parat dylikt.
Fast att hunden inte funkar med andra hundar hade jag skitigt i. Dels kan det handla om att tiken blivit påflugen el liknande och därför inte funkar med andra. Sen finns det vissa raser som är svårare. Vår äldsta funkar inte med så många hundar men det är inget hon nedärvt.

Däremot osäkerhet mot människor, stora eller små känns inte bra.
 
Träffade nyss en man på tåget som började prata med mig eftersom det tydligen är en stor konversationsinbjudan att jag har Tinja med mig :p

Han hade en Karelsk Björnhund/Schäfer hemma :nailbiting: Som ren sällskapshund!

Men han var ju så snäll så, han bara hade en del jakt i sig, och så vaktade han ju en del saker... :banghead: Och så kunde han ju morra åt främlingar.
 
Träffade nyss en man på tåget som började prata med mig eftersom det tydligen är en stor konversationsinbjudan att jag har Tinja med mig :p

Han hade en Karelsk Björnhund/Schäfer hemma :nailbiting: Som ren sällskapshund!

Men han var ju så snäll så, han bara hade en del jakt i sig, och så vaktade han ju en del saker... :banghead: Och så kunde han ju morra åt främlingar.

Jag skulle vara nöjd om den ENDAST morrade åt främlingar och inte gjorde något annat! :crazy:
 
Har en gammal klasskompis som är spekulant på en... Håll i er nu... En Shiba/Shetland sheepdog/(Dvärg?)Schnauzer blandning. Valp, direkt från uppfödaren. Kulgrattis eller vad säger man...

Samtidigt har en kompis morsa köpt sig en rottweiler valp "från en gammal uppfödare" som har stubbsvans. Kompisen trodde smuggel men enligt morsan så ska det vara nån som har stubbsvans i sina linjer alá SKK(?) men det låter sjukt suspekt tycker jag och min kompis :p
 
Har en gammal klasskompis som är spekulant på en... Håll i er nu... En Shiba/Shetland sheepdog/(Dvärg?)Schnauzer blandning. Valp, direkt från uppfödaren. Kulgrattis eller vad säger man...

Samtidigt har en kompis morsa köpt sig en rottweiler valp "från en gammal uppfödare" som har stubbsvans. Kompisen trodde smuggel men enligt morsan så ska det vara nån som har stubbsvans i sina linjer alá SKK(?) men det låter sjukt suspekt tycker jag och min kompis :p
Det finns faktiskt stubbsvans på rottis om än ovanligt och det var en del som avlade på dom linjerna när vi fått förbudet.
Men det går att kolla med röntgen vilket det är.
 
Har en gammal klasskompis som är spekulant på en... Håll i er nu... En Shiba/Shetland sheepdog/(Dvärg?)Schnauzer blandning. Valp, direkt från uppfödaren. Kulgrattis eller vad säger man...

Samtidigt har en kompis morsa köpt sig en rottweiler valp "från en gammal uppfödare" som har stubbsvans. Kompisen trodde smuggel men enligt morsan så ska det vara nån som har stubbsvans i sina linjer alá SKK(?) men det låter sjukt suspekt tycker jag och min kompis :p
Vem f****n avlar på rottisar med anlag för stubbsvans?:rage:
 
Vem f****n avlar på rottisar med anlag för stubbsvans?:rage:
Tydligen nån i Skåne, liksom alla andra suspekta raser och linjer av hundar tycks ha uppfödare här :cautious:.

Det finns faktiskt stubbsvans på rottis om än ovanligt och det var en del som avlade på dom linjerna när vi fått förbudet.
Men det går att kolla med röntgen vilket det är.
Uppfödaren är tydligen utesluten (eller som det så fint heter "har gått ur skk" :angel:). Vet inte vilken kennel det är dock...
 
Tydligen nån i Skåne, liksom alla andra suspekta raser och linjer av hundar tycks ha uppfödare här :cautious:.


Uppfödaren är tydligen utesluten (eller som det så fint heter "har gått ur skk" :angel:). Vet inte vilken kennel det är dock...

Varför flockas alla konstiga uppfödare till Skåne egentligen?
Det finns en hel drös DS uppfödare från Skåne som är oseriösa...importerar ren skit och avlar på de mest fulaste och konstigaste hundarna.
 
Varför flockas alla konstiga uppfödare till Skåne egentligen?
Det finns en hel drös DS uppfödare från Skåne som är oseriösa...importerar ren skit och avlar på de mest fulaste och konstigaste hundarna.

Jag har tänkt samma ibland när jag sett att djur blivit omhändertagna eller djurförbud utfärdats. Jaha...Skåne igen!
Kanske är det djurtätare så oddsen ökar?
 
Jag har tänkt samma ibland när jag sett att djur blivit omhändertagna eller djurförbud utfärdats. Jaha...Skåne igen!
Kanske är det djurtätare så oddsen ökar?

Ja, familjens andra hund kom också från en uppfödare i Skåne "som gick ur SKK". :wtf: Och så har jag väldigt dåliga erfarenheter av en viss hästhandlare där nere. Mystiskt, men det är väl att det är djurtätt och nära kontinenten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 098
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 134
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 473
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp