Bukefalos 28 år!

Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo och nej.
Sa jag att det var på hedenhös tiden,det var fanns inget snack om att blm-blm parningar var fel på den tiden,fullt tillåtet av både skk o sjv. (27 år sen)

Men du ifrågasatte ju själv varför merle x merle skulle vara otillåtet? Varvid du upplystes om riskerna men framhävde mentaltest och hälsotester som UA och därför okej att använda ändå.
 
Äkta blandrasvalpar!
mamman är en blandning avRodesianridgeback Am-staffe och Schäfer

mamman är en härlig familjehund som även är utbildad i spårning (godtjänd i anlagsklassen)

Pappan ärAmerikansk Bulldog(bully)


Vad är en oäkta blandras?
Vad är en Am-staffe? Är mamman godkänd eftersökshund?
 
Har nu fått veta att merle x brindle-parningen var planerad. Tikägaren hade pratat med flera uppfödare och visste därmed att det inte är en okej kombination, men gjorde det ändå.

Fyfan för en del folk, alltså.
 
Blir en blue merle x brindle kombination ungefär som att para sobel med blue merle dvs att risken finns att merle döljs?
 
Jag känner uppfödaren. Hon har fått en hel del kommentarer om den parningen.

Med all rätt. Verkar som att hanhundsägaren var omedveten om riskerna kring en sådan kombination. Hon ska tydligen ha ignorerat flera uppfödare som avrått från att genomföra kombon:

Har nu fått veta att merle x brindle-parningen var planerad. Tikägaren hade pratat med flera uppfödare och visste därmed att det inte är en okej kombination, men gjorde det ändå.

Fyfan för en del folk, alltså.
 
Med all rätt. Verkar som att hanhundsägaren var omedveten om riskerna kring en sådan kombination. Hon ska tydligen ha ignorerat flera uppfödare som avrått från att genomföra kombon:
Läste på hennes fb att hon hade pratat med flera uppfödare som tydligen godkänt parningen plus att den va ok enligt skk. Jag blir mest bara :confused: eftersom så många säger att hon gjort fel men hon ändå håller på sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 236
Senast: Sryoqwe
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
341
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 288
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
519
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp