Bukefalos 28 år!

Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta (speciellt det fetade) måste vara något av det dummaste jag läst..

underbar hund, tycker om människor ,
14 månader gammal, kattvan , klarar tyvärr inte av att vara hemma själv,
kan grunderna lite så där, drar i kopplet, är mesta dels jakthund i henne ,men aldrig provad i jakt.
ej till små barn i hemmet pga av att hon vet inte av sin storlek, ca 50cm hög.
Funkar perfekt med lika stora hundar, men då min tik är för dominant mot denna kan jag inte heller ha henne.

Söker aktiv ägare som vill ha en skogskompis eller motionskompis, då hon fodrar mycket motion.

50 cm är ju ingen direkt jätte till hund :banghead: blandras givetvis och vad det står totalt ouppfostrad.
 
Detta (speciellt det fetade) måste vara något av det dummaste jag läst..



50 cm är ju ingen direkt jätte till hund :banghead: blandras givetvis och vad det står totalt ouppfostrad.

Fast min är 54cm/17kg och skulle nog säga samma sak som det markerade om hon skulle säljas. Hon är livlig och vet inte riktigt alltid var hon har kroppen och riskerar att skada ett litet barn om hon kommer upp i varv runt dessa. Hon har ju tom fällt karln till marken då hon inte såg han när hon sprang och hade fokus på annat.
Jag ser potentiellt att hon kan skada ett litet barn ordentligt och skulle inte våga sälja till en sådan familj då jag inte skulle kunna förlåta mig om ett barn blev skadat. Sen att vi nu själv ska ha barn är en annan fråga, jag kan lita på att jag själv gör bedömningen när de måste separeras/hon måste kommenderas ner i varv, men litar inte på andra.

Känner fö igen annonsen, säljs ju här i stan :p
 
"selling a 9 week old presa canario cross husky puppy. she has been microchipped, had her fist jags, been flead and wormed. "
:crazy:

Utan att någon närmare dialog äger rum eller köpraen sett valpen/säljaren träffat köparen gör en människa dessutom upp om att hämta hunden imorgon eftermiddag. £200. :( Vem vet i vilket 'lämpligt' hem den hunden hamnar.
 
Beaglevalp säljes pga ändrade familjeförhållanden.

"För oss är det väldigt viktigt att hon hamnar hos likasinnade människor gällande kost, skötsel och uppfostran.
Vi vill att hon ska fortsätta sitt liv som den underbara sällskapshund hon är idag!
MED ANDRA ORD INGEN JAKT!"

Suck :banghead:

Men vem köper en jaktras om man uppenbarligen har nån form av princip mot jakt? :confused: Hos likasinnade ang kost? Låter som sådana som tvingar barn o djur att käka veg. (Inget emot vegetarianer, nota bene.)
 
Låter som sådana som tvingar barn o djur att käka veg. (Inget emot vegetarianer, nota bene.)

Verkligen? Trots att vi tvingar barn att äta vego? :meh:
(Till skillnad från köttätare då, som minsann inte tvingar barnen att äta kött...)

"selling a 9 week old presa canario cross husky puppy. she has been microchipped, had her fist jags, been flead and wormed. "
:crazy:

Utan att någon närmare dialog äger rum eller köpraen sett valpen/säljaren träffat köparen gör en människa dessutom upp om att hämta hunden imorgon eftermiddag. £200. :( Vem vet i vilket 'lämpligt' hem den hunden hamnar.

Jag tvivlar lite på att det ens finns ett lämpligt hem till en presa-husky, får erkännas... :crazy:
 
Verkligen? Trots att vi tvingar barn att äta vego? :meh:
(Till skillnad från köttätare då, som minsann inte tvingar barnen att äta kött...)

Kommer inte tvinga mina barn att äta kött, nej. Varför skulle jag det? Jag kommer inte tvinga dem att äta något, jag tror inte på det.
Kunde nästan räkna med att det där skulle missförstås men fick inte till formuleringen bättre. Den som har krav på att nya ägare inte ska jaga med en jakthund och ge den speciell kost enligt det likasinnade tankesättet, den verkar i mitt tycke vara lite.. speciell. Men tycker du att det låter helt vettigt så är det givetvis så. I don't.
 
Kommer inte tvinga mina barn att äta kött, nej. Varför skulle jag det? Jag kommer inte tvinga dem att äta något, jag tror inte på det.
Kunde nästan räkna med att det där skulle missförstås men fick inte till formuleringen bättre. Den som har krav på att nya ägare inte ska jaga med en jakthund och ge den speciell kost enligt det likasinnade tankesättet, den verkar i mitt tycke vara lite.. speciell. Men tycker du att det låter helt vettigt så är det givetvis så. I don't.

Nej, jag svarade på vad du skrev om barn. Försök inte få det till att jag tycker annonsören låter vettig. Varför du alls tog upp barnuppfostran i sammanhanget begriper jag för övrigt inte.
 
Min släkt har jagat med Beagel sen urminnes tider och när min ena kusin nu skulle köpa ny så fick han leta och köa väldigt länge för att få en som verkligen var jaktavlad. Mycke avlas tydligen för sällskap och nån enstaka hobbyjakt per år.
 
Min släkt har jagat med Beagel sen urminnes tider och när min ena kusin nu skulle köpa ny så fick han leta och köa väldigt länge för att få en som verkligen var jaktavlad. Mycke avlas tydligen för sällskap och nån enstaka hobbyjakt per år.
Och till djurförsök. Väl? :confused:
 
Att man har hundar i djurförsök eller vad menar du?

Vet inte hur det ser ut på den fronten i Sverige men jag tror inte de köper renrasiga hundar med stamtavla och allt från uppfödare. Det låter rätt oekonomiskt mot att föda upp själv för syftet.
Jag tror dessutom att tom de mindre seriösa skulle tveka att sälja till djurförsök och jag vill gärna tro att företagen inte ljuger eller använder sig av bulvaner för att skaffa fram hundar.
 
Vet inte hur det ser ut på den fronten i Sverige men jag tror inte de köper renrasiga hundar med stamtavla och allt från uppfödare. Det låter rätt oekonomiskt mot att föda upp själv för syftet.
Jag tror dessutom att tom de mindre seriösa skulle tveka att sälja till djurförsök och jag vill gärna tro att företagen inte ljuger eller använder sig av bulvaner för att skaffa fram hundar.
Eftersom försöksdjur ska ha vissa "egenskaper" beroende på försök så tvivlar jag starkt på att vanliga uppfödares hundar köps in. I alla fall i Sverige, där vi har en rätt hård lagstiftning för försöksdjur.
 
Eftersom försöksdjur ska ha vissa "egenskaper" beroende på försök så tvivlar jag starkt på att vanliga uppfödares hundar köps in. I alla fall i Sverige, där vi har en rätt hård lagstiftning för försöksdjur.

Skönt. Väldigt skönt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 215
Senast: Sryoqwe
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 258
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
512
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp