Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beklämmande: När man får upp att en person på fb skriver i en grupp för människor som har en viss ras, och efterfrågar tips då de inte lyckas komma till rätta med hennes hunds av texten att döma väldigt besvärliga magproblem trots veterinärhjälp. Ser då i en av kommentarerna att ägaren glatt meddelar att hunden snart ska annoteras ut som avelshane.. En odiagnosticerad hund med tydlig sjukdom som inte mår bra. Jo tjena.. hoppas hon upplyser tikägarna om det..

Varför finns det inte en ogillaknapp på Buke? Den hade verkligen behövts här :mad:
 
Beklämmande: När man får upp att en person på fb skriver i en grupp för människor som har en viss ras, och efterfrågar tips då de inte lyckas komma till rätta med hennes hunds av texten att döma väldigt besvärliga magproblem trots veterinärhjälp. Ser då i en av kommentarerna att ägaren glatt meddelar att hunden snart ska annoteras ut som avelshane.. En odiagnosticerad hund med tydlig sjukdom som inte mår bra. Jo tjena.. hoppas hon upplyser tikägarna om det..
Man kan ju bara hoppas att tikägarna googlar och hittar informationen om honom i tid. :banghead:
 
Det är fredag, så vi leker gissa raserna :idea:

snart 2 år.
Jättemysig och tycker om människor och kan va med andra hundar, (skulle rekommendera större då), men svartsjuk så inte riiktigt att lita på men lyssnar bra.
Säljes helst som ensamhund då det skulle funka bäst.
vill inte bo med några raskatter även om HON säkert skulle ha väldigt roligt en stund .
gillar att spåra och är extremt snabb, älskar att springa och har mycket energi att göra sig av med.
väldigt snäll med barn så länge dom är snälla. Jag har små barn och kan bara ha hunden ihop med barnen när jag kan ha full koll.
vill inte lämnas ensam så antingen bo hos nån som är hemma jämt eller inte har grannar...
 
"vill inte lämnas ensam så antingen bo hos nån som är hemma jämt eller inte har grannar..."

Men alltså... :(

Ja, avlivning är ju det bästa för en sån hund, då den verkar ha många problem redan vid såpass låg ålder som 2 år, men intressenter finns det en del av på den. Blir ju så med billiga hundar tyvärr :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 115
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
497
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 475
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp