Bukefalos 28 år!

Oseriös avel, fortsättning.

Jag är skogstokig :banghead:

Blocket har raderat min annons med hänvisning till att de "inte tillåter försäljning av importerade djur". Det är ju f ö bullshit med tanke på hur många uppenbara koffertimporter man ser och de vi vet tar in från baltländer för att sälja här. Jag förklarar för kundtjänst att jag skrev att pappan är från italienska linjer, inte att mina är födda där, för övrigt är regnummer till föräldrar mm inlagt i annonsen. Men icke. De kräver nu vaccinationsintyg från föräldrarna (?!) för att jag ska kunna intyga att valparna inte är importer. Har ni hört ngt så ding? Sen när bevisar vaccination ngt? Och vad bevisar det alls, jag kan ju skicka in intyg på vilka hundar jag vill om jag säljer blandis..? Detta vart lite droppen efter alla år de inte gått med på att dela upp reggat vs oreggat.

Så om nån här inne har koll på annonser ute nu som verkar import/knas på annat sätt får ni gärna skicka länk till mig så jag kan platta till dem :devil: Har rejäl diskussion med dem ang just frågan om reg vs oreg just nu. (O det är därför jag lägger frågan i den här tråden, då oseriösa annonser brukar tas upp här.)
 
Jag är skogstokig :banghead:

Blocket har raderat min annons med hänvisning till att de "inte tillåter försäljning av importerade djur". Det är ju f ö bullshit med tanke på hur många uppenbara koffertimporter man ser och de vi vet tar in från baltländer för att sälja här. Jag förklarar för kundtjänst att jag skrev att pappan är från italienska linjer, inte att mina är födda där, för övrigt är regnummer till föräldrar mm inlagt i annonsen. Men icke. De kräver nu vaccinationsintyg från föräldrarna (?!) för att jag ska kunna intyga att valparna inte är importer. Har ni hört ngt så ding? Sen när bevisar vaccination ngt? Och vad bevisar det alls, jag kan ju skicka in intyg på vilka hundar jag vill om jag säljer blandis..? Detta vart lite droppen efter alla år de inte gått med på att dela upp reggat vs oreggat.

Så om nån här inne har koll på annonser ute nu som verkar import/knas på annat sätt får ni gärna skicka länk till mig så jag kan platta till dem :devil: Har rejäl diskussion med dem ang just frågan om reg vs oreg just nu. (O det är därför jag lägger frågan i den här tråden, då oseriösa annonser brukar tas upp här.)

Finns ett par annonser på hund där det står klart och tydligt att någon av föräldradjuren är importer om det kan vara till hjälp
 
Jag är skogstokig :banghead:

Blocket har raderat min annons med hänvisning till att de "inte tillåter försäljning av importerade djur". Det är ju f ö bullshit med tanke på hur många uppenbara koffertimporter man ser och de vi vet tar in från baltländer för att sälja här. Jag förklarar för kundtjänst att jag skrev att pappan är från italienska linjer, inte att mina är födda där, för övrigt är regnummer till föräldrar mm inlagt i annonsen. Men icke. De kräver nu vaccinationsintyg från föräldrarna (?!) för att jag ska kunna intyga att valparna inte är importer. Har ni hört ngt så ding? Sen när bevisar vaccination ngt? Och vad bevisar det alls, jag kan ju skicka in intyg på vilka hundar jag vill om jag säljer blandis..? Detta vart lite droppen efter alla år de inte gått med på att dela upp reggat vs oreggat.

Så om nån här inne har koll på annonser ute nu som verkar import/knas på annat sätt får ni gärna skicka länk till mig så jag kan platta till dem :devil: Har rejäl diskussion med dem ang just frågan om reg vs oreg just nu. (O det är därför jag lägger frågan i den här tråden, då oseriösa annonser brukar tas upp här.)
Finns en annons med tysk jaktterrier där det står att det är serbiska linjer bakom hundarna. En thai ridgeback där pappan är reggad i Tyskland, en med "champagne labrador-valpar" där mamman är tysk... och de annonserna fick jag fram på bara några sekunder.
 
Jag tog det vidare med dem. Deras nya bud är att samtliga valpar ska visa upp veterinärintyg med vaccination och att de ska registreras i JBV för att de ska kunna lägga ut annonsen. Att valparna är 5 veckor och att jag brukar registrera i JBV när de åker verkar totalt ointressant. Jag är så arg och uppgiven. Hade jag sålt dem som Knutte Fnjutte o Tjutte med okänd far av fyrvägskorsning till mor hade jag aldrig behövt gå igenom detta.. Känns lite tungt att bli motarbetad även av Blocket.
 
Jag tog det vidare med dem. Deras nya bud är att samtliga valpar ska visa upp veterinärintyg med vaccination och att de ska registreras i JBV för att de ska kunna lägga ut annonsen. Att valparna är 5 veckor och att jag brukar registrera i JBV när de åker verkar totalt ointressant. Jag är så arg och uppgiven. Hade jag sålt dem som Knutte Fnjutte o Tjutte med okänd far av fyrvägskorsning till mor hade jag aldrig behövt gå igenom detta.. Känns lite tungt att bli motarbetad även av Blocket.

Hur många uppfödare reggar valpar som säljs i jordbruksverket?
Det är ju ägaren som ska regga in sin hund där med sina uppgifter.
 
Jag tog det vidare med dem. Deras nya bud är att samtliga valpar ska visa upp veterinärintyg med vaccination och att de ska registreras i JBV för att de ska kunna lägga ut annonsen. Att valparna är 5 veckor och att jag brukar registrera i JBV när de åker verkar totalt ointressant. Jag är så arg och uppgiven. Hade jag sålt dem som Knutte Fnjutte o Tjutte med okänd far av fyrvägskorsning till mor hade jag aldrig behövt gå igenom detta.. Känns lite tungt att bli motarbetad även av Blocket.
Alltså jag fattar inte? Men de är ju reggade i SKK om du visar stamtavlan då? Vad menar de att ett vacinationsintyg ska visa? Och vadå JBV där kan väl vilken Knutte Fnjutte och Tjutte som helst vara reggad..fan vad besviken jag blir på blocket...
 
Det känns som att Blocket försöker vara duktiga men börjar i helt fel ände, och tror på sina egna oseriösa annonser att registrering i jordbruksverket på nått vis är en kvalitetsstämpel?

Ja de verkar inte ha koll på vad de olika reggningar innebär och var kraven bör ligga.
Jag kan ju köpa en hund ur bakluckan på en bil ikväll och regga den i JBV.
 
Det känns som att Blocket försöker vara duktiga men börjar i helt fel ände, och tror på sina egna oseriösa annonser att registrering i jordbruksverket på nått vis är en kvalitetsstämpel?

Ja verkligen. Jag författade ett grinigt svar och hänvisade till allt från JBV själva till Fass och krävde pengarna tillbaka och kontaktuppgifter högre upp om de vägrade (ilsk som ett bi och det är sällan :o:D). Då fick jag en ny handläggare som godkände annonsen direkt och sa att hennes kollegor missförstått. Att kullens far har utländsk härstamning ska ju inte leda till krav på at vaccinera 5-veckors.. nä tacka f-n för det. Men hon försvarade dem med att de ska ha hårdare krav nu. Ja mycket gärna det, men trakassera då inte de som försöker göra rätt! De måste ju skaffa sig kunskap innan de drar iväg. Två olika handläggare hade alltså noll koll innan jag fick bli överlämnad till en tredje.

Tänk om jag lytt dem och släpat iväg valparna till vetten på måndag? De kan ju inte ställa den typen av krav, alla fattar inte att de inte har koll. Och VAD har vacc o jbv med import att göra, återigen.. :banghead: De fattar ju verkligen inte vad de ska titta efter.

Ja de verkar inte ha koll på vad de olika reggningar innebär och var kraven bör ligga.
Jag kan ju köpa en hund ur bakluckan på en bil ikväll och regga den i JBV.

Men eller hur?? Det var det jag skrev till dem också.
 
Alltså jag fattar inte? Men de är ju reggade i SKK om du visar stamtavlan då? Vad menar de att ett vacinationsintyg ska visa? Och vadå JBV där kan väl vilken Knutte Fnjutte och Tjutte som helst vara reggad..fan vad besviken jag blir på blocket...

Det hjälpte inte. SKKs stamtavla verkar de bry sig noll om.. :meh:
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Sarah415
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
637
· Visningar
58 036
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 163
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Roliga saker som barn säger
  • Hiss och diss del 5
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp