Bukefalos 28 år!

Oseriös avel, fortsättning.

Jag hade nog också blivit akut allergisk om jag hade en så stor hund med den soppan av raser :cautious:

det var ärligt i alla fall...selektiv allergi

Undrar varifrån traditionen är att vilja ha hutlöst betalt för sina blandrashundar
6000kr för en amstaffblandning, inte ens året, som man inte har tid för.
Inte tid=mest sannolikt ouppfostrad

7800 kr
för amstaff/dogo argentino/pitbullblandning

stora blandrashundar, inte speciellt tränade, är ju inte direkt attraktiva på marknaden, eller?
 
Ytterligare en fantastisk ny ras har dykt upp: havvasheltie!
Uppfödaren (uppfinnaren) skriver på sin hemsida: "Ska man göra jämförelser så mår alla djurarter bättre av genetisk uppblandning." och "Arthur är en renrasig Shetland Sheepdog som är pappa till alla Havvasheltie." :banghead:
11000 för en valp??
 
Jag blir så ledsen. En bekant har köpt mops. Nosrynkan är lika stor som näsborrarna är små. Den stackars 8 veckors valpen låter redan när den andas och den andas med bukpress. När ska detta ändras. De som lider är ju hundarna. :cry::cry::cry:

Folk kan verkligen vara kunskapsimmuna, eller bara sakna sunt förnuft, sätt en klädnypa på egna näsan och se hur tjeckt det är att andas :banghead:
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Sarah415
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
637
· Visningar
58 079
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp