Bukefalos 28 år!

Oseriös när man vill veta så mycket som möjligt?

Sv: Oseriös när man vill veta så mycket som möjligt?

Var det en travare? For da brukar det vara sa att m hasten inte ar en stjarna och far en bojsena sa liksom bara staller man av den sa fort man ser att det ar en bojsena. Sallan man kontaktar veterinar i sadana fall. Da ar det extremt irriterande med mail om bilder och veterinarutlatande for om man sager att man inte har nagra sadana sa kommer foljdfragor som burkar kannas otroligt meningslosa att besvara.

Fast om man nu inte varit i kontakt med vet så är det väl inte så svårt att bara säga det eller?

TS

Skulle kunna vara att det är något annat fel på hästen än att den är skadad i ett ben. Det är ofta mer attraktivt för en köpare att kolla på en häst som enligt uppgift ska ha en skada, än en häst som är oridbar pga lynnesfel eller liknande.
 
Sv: Oseriös när man vill veta så mycket som möjligt?

Fast om man nu inte varit i kontakt med vet så är det väl inte så svårt att bara säga det eller?

TS

Skulle kunna vara att det är något annat fel på hästen än att den är skadad i ett ben. Det är ofta mer attraktivt för en köpare att kolla på en häst som enligt uppgift ska ha en skada, än en häst som är oridbar pga lynnesfel eller liknande.

Ja något skumt är det i alla fall så grannen letar vidare
 
Sv: Oseriös när man vill veta så mycket som möjligt?

Samma svar dar...for att man inte orkar ta dialogen om att man inte gjort det....
 
Sv: Oseriös när man vill veta så mycket som möjligt?

Fast jag förstår i alla fall inte varför man uppfattas som oseriös för att man frågar om hästen. Jag har också varit med om att en säljare tyckte att jag frågade för mycket, just för att hästen ju var så billig. Jag bryr mig ju lika mycket om en häst oavsett om den är billig eller dyr! Det är ju någon man kommer. Är man som säljare inte intresserad av att besvara frågor så går det ju att skriva det direkt i annonsen.

Tycker inte att din kompis ska ta åt sig av ett sånt svar.
 
Sv: Oseriös när man vill veta så mycket som möjligt?

Är det inte så att man som köpare har undersökningsplikt? Då MÅSTE man ju veta vad det står i sjukjournalen, oberoende vad det handlar om.
 
Sv: Oseriös när man vill veta så mycket som möjligt?

Är det inte så att man som köpare har undersökningsplikt? Då MÅSTE man ju veta vad det står i sjukjournalen, oberoende vad det handlar om.

Jo som köpare har du undersökningsplikt
 
Sv: Oseriös när man vill veta så mycket som möjligt?

Jag vet inte ens varför man startar en tråd om det här, det är säljarens häst, den säljer till den som den tycker ska ha hästen, då kanske de med frågor helt enkelt känns jobbiga (sedan att det inte finns något telefonnummer är ju konstigt). I deras ögon kanske din bekant känns oseriös, men en sådan människa skulle jag inte vilja köpa häst av i alla fall.
 
Sv: Oseriös när man vill veta så mycket som möjligt?

Jag vet inte ens varför man startar en tråd om det här, det är säljarens häst, den säljer till den som den tycker ska ha hästen, då kanske de med frågor helt enkelt känns jobbiga (sedan att det inte finns något telefonnummer är ju konstigt). I deras ögon kanske din bekant känns oseriös, men en sådan människa skulle jag inte vilja köpa häst av i alla fall.

Jag startade tråden för att jag funderade på om jag var ensam om att tycka det var underligt att hon blev kallad oseriös för att hon ville ta reda på så mycket som möjligt om befintlig skada.

Nu är/var det ju inte bara jag som tyckte det och då vet jag att det inte var jag som överreagerade.
 
Sv: Oseriös när man vill veta så mycket som möjligt?

Jag vet inte ens varför man startar en tråd om det här.....

Och jag vet inte varför man går in i en tråd man inte verkar tycka borde startats och kommenterar.

Skulle man göra det fick man mycket att göra.
 
Sv: Oseriös när man vill veta så mycket som möjligt?

Kan ju vara så att de aldrig låtit veterinär behandla hästen, den var halt blev inte bättre, de tror att det var en senskada.

Letade efter ett avelssto i vintras och hittade ett med trevlig stam som hade någon sorts skadehistorik och därför inte skulle ridas. På direkta frågor så kunde de inte svara, en vän till dem hade ställt diagnosen och de hade ingen aning om det var rätt eller hur det eventuellt skulle utveckla sig annat än vad vännen sa. Vännen var inte veterinär utan bara en person med mycket erfarenhet.

Så jag tycker inte din vän ska känna sig dum för att hon velat veta mer om skadan, utan att säljaren beter sig lite mysko.


Måste bara fråga.. Var det ett halvblod efter Briar?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 901
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 198
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp