Alltså fy fan vad sjukt att säga att det är okej att bruka våld mot någon för att denne är flörtig och gillar att ragga upp folk. Du vet, nåt som ofta inte ens leder till något mer än så. Du har inte ens nån aning om huruvida den raggande personens partner är okej med att personen gör det! Inte för att det egentligen spelar någon roll för man slåss inte! Punkt!

Annat än i självförsvar då och får jag en lavett om jag stöter på någon kan jag mycket väl slå tillbaka i en ren reflex.

Edit: Kan tillägga att jag stöter inte på folk genom att ta på dem utan genom att prata med dem.
 
Hur allvarligt ser ni egentligen på otrohet hos en vän, kollega, dejt, kk?
Väldigt allvarligt. Skulle inte respektera den personen mer oavsett vem det var. Hade min bästa kompis varit otrogen mot sin partner hade jag antagligen brutit kontakten med den personen. Bara idioter och äckliga personer är otrogna.

Skulle du kunna svara på en tydlig invit från någon du vet har partner? Även om du själv inte är intresserad av någonting seriöst?
Svara och svara, jag hade väl gett personen en lavett och sedan berättat för dens partner. Jag hade aldrig gjort något med någon jag vet är i ett förhållande, och hade någon i ett förhållande försökt något så hade jag direkt tagit kontakt med dens partner.
Hahaha alltså är du på riktigt?:rofl:

Jag är mållös.
 
Beror på vilken del du menar. Att jag inte vill ha kompisar som är otrogna har med respekt och ja, moral att göra. Jag vill inte ha kompisar med sådana värderingar. Om de sen vill vara otrogna kan inte jag hindra eller göra något åt, mer än att berätta för deras respektive då den personen har rätt att veta.

På vilket vis är din moral mer högtstående än andras?
 
Det rör inte mig, men jag vet själv hur det är. Hade någon av mina kompisar vetat om att min kille var otrogen och inte berättat det för mig hade jag aldrig kunnat lita på dem igen. Men får jag veta det kommer jag att berätta direkt, för att det är jävligt elakt att hålla det för dens partner.
För personen som blir utsatt för otroheten är det inte alltid så att våld är värre. Psykiska problem sitter oftast djupare än våld, men sen beror det ju självklart på vad för våld. Ett slag eller en kniv i magen är ju rätt olika...
Det finns faktiskt gott om personer som skulle tycka att sådan info var direkt stötande att få.
Dessutom fröken moralpanik kan jag informera om att sex med samtycke är lagligt och en örfil är olaglig.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
762
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 731
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 049
Senast: mars
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 560
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp