Oväntade saker man kan hitta i trappen/entrén/utanför dörren/på gården etc

I svängen vid gångvägen utanför vår entre dörr låg det för nån vecka sen en hel fint rensad makrill i gräset. Undrar om det var nån fräck fågel som stulit den från en intet ont anande fiskare och sen tappat den 🤷 vi är inte super nära havet men kanske nära nog 😄

DSC_3741.JPG


En annan gång för väldigt länge sedan, där vi bodde då, gick vi från garaget ut en dörr och in en annan som gick till trapphuset och vidare till lägenheterna i huset. Det var en trappa ner där också så du kunde komma utifrån och välja om du ville går till garaget eller in till huset. Iaf där på en av dörrarna hade någon smetat vad som såg ut som köttfärs på dörren och det var rätt mkt köttsaft/blod som runnit ner på betongen, inte super kul O_o
 
Jag har tänkt att det är för att plackersen är vass och Sticker hål på påsen och därför ramlar ur. Men det är bara en gissning….
Jag har oxå sett dem!

Ja, fast bär man då runt på en hel påse? Och blir hålet så stort att även själva bygeln (som ju är mycket bredare) tar sig ut? Och genom en väska eller klädficka tar de ju sig inte.

Tror snarare att folk inte vill ha de använda i väskan/fickan och slänger dem på marken i stället.

Men innebär det att folk alltså går omkring och rensar gaddarna på stan/busshållplatsen/vid återvinningsstationen?

Allting är ett stort mysterium :laugh:
 
Mer makabert än roligt, och med min hyresvärd inte heller så oväntat, men en massa utsmetat blod efter knivslagsmål i trappen som fick vara kvar i tre veckor innan hyresvärden städade bort det. Jag, pojkvännen och ett par grannar skojade om att det var för att han skulle slippa sätta upp julpynt. Rött som rött liksom 🤷‍♀️ (ja, min hyresvärd är det snålaste som existerar och ja, vi har rätt dålig humor ibland :crazy::angel:)
 
Det här gäller ju inte en trappuppgång, men det gäller "märkliga saker på märklig plats"

Vi har får. Våra avelsbaggar har en vinterhage på ca 2000 kvm, med liten ligghall, foderhäckar och thermobar. Hagen omgärdas av ett femtrådigt rovdjursavvisande elstängsel med kraftig el. Inget större djur än en hare kan ta sig ut eller in ur hagen om inte grinden är öppen.

Förra vintern låg plötsligt ett huvud från ett vuxet vildsvin innanför grinden.

Hur ända in i bängen kom huvudet dit?

Förvandlas våra baggar till något slags varulvs-får på nätter med fullmåne, öppnar grinden, och går ut på vildsvinsjakt?

Varför lämnade de huvudet, borde de inte äta upp hela vildsvinet?
 
En sak jag verkligen inte kan förstå här är saker som folk ställer bredvid sop- och återvinningsstationerna här (de är utomhus, finns ett antal mindre stationer runt om området). I morse stod där ett par herrboots. Varför inte bara slänga dem i brännbart om de nu inte är i skick att skänkas, den bingen är en meter ifrån? Häromdagen var det en adventsljusstake (som förstås inte hör hemma i någon av återvinningsbingarna utan i elavfall men någon sådan finns inte här så jag antar att det bästa är att ställa på en hylla i grovsoprummet), någon annan gång lite blandat porslin.

Renova som har hand om hämtningen plockar upp sådant som står vid sidan om och jag har sett att de alltid fotograferar sådant de tar upp, men det är ju så dumt att det ska behövas.
 
Hjärtat hoppade just över några slag när det kom en giraff gåendes utanför fönstret 😱 Från min vinkel såg det verkligen ut så, men när jag sprang fram till fönstret för att se efter närmare såg jag att det var en pappa som bar ett helt enormt gosedjur på huvudet. Från hörnet där jag satt såg jag bara den långa halsen (giraffens, inte pappans) guppa förbi och den var verkligen i samma storlek som en riktig giraff, inbillar jag mig... 😂
 
När jag bodde i Holland stod det en kamel i vacker mundering uppbunden vid vår sopsortering. Jag höll ett öga på kamelen från mitt fönster och efter ett tag kom kamelens skötare tillbaka med ett sexpack öl och en påse bröd i handen.
 
Visa bifogad fil 131572

Hade en granne som ställde ut hemelektronik i trapphuset. Kom en tjock-tv också vid annat tillfälle. När han flyttat kom det en betydligt märkligare granne.
Jag löste mitt tvbehov i många år genom att ta olika dumpade tjocktvn.

Vid närmare eftertanke har jag nog bara köpt en eller möjligen två tvapparater i hela mitt liv. Resten har jag hittat eller fått. Jag blir 46 i år.
 
Jag löste mitt tvbehov i många år genom att ta olika dumpade tjocktvn.

Vid närmare eftertanke har jag nog bara köpt en eller möjligen två tvapparater i hela mitt liv. Resten har jag hittat eller fått. Jag blir 46 i år.
Själv har jag bara köpt en och är äldre än dig. ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 054
Senast: Snurrfian
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 686
Senast: monster1
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 269
Senast: Shark
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 228
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp