Oväntade saker man kan hitta i trappen/entrén/utanför dörren/på gården etc

Jag bor i stans slumhus så här ligger ständigt möbler, sopor och annan bråte överallt så jag blir sällan förvånad men denna jag hittade i garaget har jag fortfarande roligt åt för jag kan inte för mitt liv komma fram till vilken tankevurpa som krävts för att tro att blindskrift i bläck skulle funka :rofl:
D03418B1-265E-40E7-BB9A-A8198295BCE0.jpeg
 
Jag bor i stans slumhus så här ligger ständigt möbler, sopor och annan bråte överallt så jag blir sällan förvånad men denna jag hittade i garaget har jag fortfarande roligt åt för jag kan inte för mitt liv komma fram till vilken tankevurpa som krävts för att tro att blindskrift i bläck skulle funka :rofl:
Visa bifogad fil 113117
För några år sen såg jag på nätet en liknande skylt, med punktskrift i bläck och i en ram bakom glas.
 
Jag kan inte minnas att jag hittat något udda i en trappuppgång, men däremot fiskat upp något udda. Ett äkta 70-tals kalsong med y-front! :confused:

Jag skrek till kompisen att jag hade napp och att det måste vara en stor jäkel för det gick så tungt. Jublade riktigt högt med att jag kommer vinna, och när jag väl fick upp fångsten så blev jag ganska tyst och kompisen höll på att bryta ihop fullständigt.

Jag blev kallad för ”storfiskarn” länge efter det där! :cautious::rofl:
 
Åkte förbi utanför ett hus som var till salu en gång. Mitt i sommaren så varmt som tusan. Under trappan till ytterdörren satt en stor schäfer instängd i en hundbur 😔 Mitt i solen, inget vatten eller mat och huset var tomt sedan länge. De hade alltså flyttat och lämnat hunden kvar. Vi ringde såklart polisen direkt som kom och hämtade hunden
 
En liten sak som jag knappt noterar längre för det är så vanligt - plackers. I flera år har jag sett plackers på marken på alla möjliga och omöjliga ställen. Det märkligaste var när jag klev av en buss i Florens och vid min fot låg - en lila plackers. Jag och min kusin fotar och skickar till varandra när det är någon som ligger på ett extra roligt ställe.

Jag kan förstå om man har med sig i handväskan eller fickan om man har behov av att rengöra sig i munnen efter måltider av olika skäl men att så många lyckas tappa dem precis överallt är ett mysterium för mig.

Annars står det kundvagnar överallt här omkring. Ännu en sak jag knappt noterar längre men besökare gör ju det.
 
En liten sak som jag knappt noterar längre för det är så vanligt - plackers. I flera år har jag sett plackers på marken på alla möjliga och omöjliga ställen. Det märkligaste var när jag klev av en buss i Florens och vid min fot låg - en lila plackers. Jag och min kusin fotar och skickar till varandra när det är någon som ligger på ett extra roligt ställe.

Jag kan förstå om man har med sig i handväskan eller fickan om man har behov av att rengöra sig i munnen efter måltider av olika skäl men att så många lyckas tappa dem precis överallt är ett mysterium för mig.

Annars står det kundvagnar överallt här omkring. Ännu en sak jag knappt noterar längre men besökare gör ju det.
Jag läste ditt inlägg tidigare idag. När jag kom hem från stallet och öppnade dörren till källaringången såg jag detta, och skrattade till högt
IMG_8245.jpeg
 
En liten sak som jag knappt noterar längre för det är så vanligt - plackers. I flera år har jag sett plackers på marken på alla möjliga och omöjliga ställen. Det märkligaste var när jag klev av en buss i Florens och vid min fot låg - en lila plackers. Jag och min kusin fotar och skickar till varandra när det är någon som ligger på ett extra roligt ställe.

Jag kan förstå om man har med sig i handväskan eller fickan om man har behov av att rengöra sig i munnen efter måltider av olika skäl men att så många lyckas tappa dem precis överallt är ett mysterium för mig.

Annars står det kundvagnar överallt här omkring. Ännu en sak jag knappt noterar längre men besökare gör ju det.
Jag har tänkt att det är för att plackersen är vass och Sticker hål på påsen och därför ramlar ur. Men det är bara en gissning….
Jag har oxå sett dem!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 063
Senast: Snurrfian
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 689
Senast: monster1
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 270
Senast: Shark
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 228
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp