Paddock. Rida dagen den blir färdig?

Thathorse

Trådstartare
hej! Min kompis har precis fått en paddock. Dem har stenar som utfyllnad under och en matta över det. Sen underlaget. Bara 08:a grus. Denna paddocken blir klar imorgon och hon säger att hon ska rida i den redan imorgon efter den är klar. Sa ju såklart inte emot eftersom jag inte vet. Men är det verkligen bra att rida i paddocken samma dag den blir klar?
 
Ja det är inga problem att rida samma dag som den är klar, även om underlaget kan bli ännu bättre när det fått sätta sig lite några dagar/fått lite regn på sig. Jag har precis byggt en liknande bana och provred så fort underlaget var utlagt :)
 
Vi fick rekommendationen att inte sladda ridbanan, hoppa eller longera de första två veckorna, tills banan satt sig ordentligt. Sansat markarbete var bara bra för banan!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 382
Senast: Sirap
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 014
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 279
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 949
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp