Sv: panik

så länge du svarar matar du elden med mera bränsle!
 
Sv: panik

jag är bara så less på att svara henne för hon lyssnar inte. jag får bara tillbaka något annat tråkigt svar
jag har sagt till henne innan att hon inte har besiktat med de örat lyssnar hon inte på.
jag vill helst gräva ner mig och byta namn och flytta så jag slipper henne

Förlåt, jag menade absolut inte att du måste höra av dej.
Jag skulle så gärna författa ett långt brev till köparen och säga henne både det ena och det andra som kan göra en annan människa så illa helt utan andledning.

Ta inte kontakt med henne om du inte känner att du vill, kanske slutar hon höra av sig om hon aldrig får något svar alls?!

Jag hoppas verkligen att det här tar slut innan du tar slut, jag kan verkligen känna med dej hur hopplöst det känns då jag har varit i liknande situation fast inte på långa vägar så illa:crazy:

Man ältar och ältar och är vettskrämd för att den andre ska få rätt fast man själv egentligen har rätt och att man står där helt barskarpad sedan:cry:

Jag håller tummarna för att någon säger henne ett sanningens ord så att hon inser att hon får ta ansvar för sina handlingar själv och låter dej vara ifred.
Du borde verkligen få en ursäkt och kompensation för allt du har fått utstå men det är ju att hoppas på för mycket:(
 
Sv: panik

ja det känns faktiskt så och jag kan ju bara tänka mig hur förbannad hon är nu för hon försöker ju säkert nå mig på mitt gamla nummer...
 
Sv: panik

och ja jag går och grublar över hela tiden vad vi har sagt till varandra och vad hon sa om hästen innan hon köpte och att hon har en fördel eftersom hon hade en tjej som va men henne som säkerligen kommer vitta till hennes fördel om det nu skulle bli något. jag ät bara så ledsen över att de har pågått såhär länge och jag undrar när det kommer bli ett slut på det hela.
men kan hon gå och dra på det nu och sen bland in advokat senare eller hur fungerar det?
 
Sv: panik

och ja jag går och grublar över hela tiden vad vi har sagt till varandra och vad hon sa om hästen innan hon köpte och att hon har en fördel eftersom hon hade en tjej som va men henne som säkerligen kommer vitta till hennes fördel om det nu skulle bli något. jag ät bara så ledsen över att de har pågått såhär länge och jag undrar när det kommer bli ett slut på det hela.
men kan hon gå och dra på det nu och sen bland in advokat senare eller hur fungerar det?

Jag vet ärligt talat inte om hon kan dra på det, men det vore ju märkligt om hon kunde dra upp det igen om några månader eller något år.

Advokaten du pratade med bör ju kunna svara på det för denne har ju sagt att du inte ska svara henne alls.
 
Sv: panik

hade gärna ringt honom igen men jag skäms nästan när jag ringer dit för han tycker bara detta är löjligt och säger att det handlar om så lite pengar så det är inte lönt att dra igång något och han tycker att köparen inte har något att komma med. synd att dom hon pratar med inte verkar tycka samma sak!
 
Sv: panik

Snälla människa, lägg det på is. OM det överhuvudtaget ska dras igång något så är det köparen som måste göra det och inte du. Om köparen kommer att dra igång det hela så lär du märka det, men begär man hjälp ekonomiskt för en avlivning så har jag svårt att tro att köparen skulle vilja dra igång en process där kostnaderna kanske slutar på mer än 10 x hästpriset eller mer.

Jag förstår att du mår pecka, men är det på det sätt du beskriver så har du inte begått några fel och köparen får tyvärr ta den här smällen hur hårt det än är och tråkigt.:(
 
Sv: panik

Hm...denna veterinär borde gå en kurs i svenska så man begriper vad som står...

Men bortsett från det så ska du bara strunta i pappret för det hjälper inte köparen i situationen. Hon har gjort en dundertabbe (eller kanske flera, tänker främst på att försäkringen inte verkar gälla längre av någon anledning...) och nu får hon stå för det.

Låt dig inte luras denna gången heller. :)
 
Sv: panik

och ja jag går och grublar över hela tiden vad vi har sagt till varandra och vad hon sa om hästen innan hon köpte och att hon har en fördel eftersom hon hade en tjej som va men henne som säkerligen kommer vitta till hennes fördel om det nu skulle bli något. jag ät bara så ledsen över att de har pågått såhär länge och jag undrar när det kommer bli ett slut på det hela.
men kan hon gå och dra på det nu och sen bland in advokat senare eller hur fungerar det?

Men vad ska hon vittna om? Att du tvingade köparen att köpa hästen? Att du övertalade henne att inte göra en veterinärbesiktning? Att du påstått att hästen var felfri vid köp?
Ok, gjorde du något av ovanstående då kanske kanske hon kan ha en minimal chans att få igenom stämningen pga att du i sådana fall medvetet skulle ha ljugit...men detta faller ju på sin orimlighet i fråga om bevisning. Ord står mot ord i den här historien och det är omöjligt att bevisa något enbart muntligen.

Nej, hennes vittnesmål ger ingenting i slutänden, väljer hon att ljuga är hon ute på riktigt hal is...och ord som står mot ord ger absolut noll och ingenting i slutänden för en tingsrätt.

Jag har också fått höra att ett antal vittnen skulle intyga att jag sagt till en fd hyresgäst att denne inte behövde betala stallhyra för ett antal månader...jomen visst... :mad:
Jag tror personen ifråga var så övertygad att denne trodde på sin egen berättelse mer än på det faktum att något sådant aldrig skulle ha yttrats av mig. Denna person var sjuk och jag tror att din köpare har drag av detta sjukliga beteende också. Världen är liksom bara till för dem och de ska aldrig behöva ta ansvar för sina handlingar, det ska någon annan göra...
Ganska obehagliga människor men relativt ofarliga med ett undantag och det är att de gärna sprider illasinnade rykten. Men om man kan leva med det så är de relativt ofarliga. :)

Nej raring, detta kan du lägga bakom dig nu. :)
Ta pengarna du fick för hästen och åk på en weekendresa till något varmt och trevligt ställe och fira att du gick från detta trams med hedern i behåll. Lägg händelsen till ditt erfarenhetsbibliotek och tillämpa kunskapen när nästa stolpskott dyker upp...för den siste idioten är tyvärr inte född ännu... ;)

Massor av kramar till dig och kom ihåg att inte bry dig om detta mer nu. Lova det! :)
 
Sv: panik

Som någon annan redan sagt: vad kan kompisen vittna om? (som är sanning i alla fall, och de flesta vill inte ljuga om det kommer så långt som till rättegång tror jag)
Höll du en pistol mot tjejens panna och sa Köp hästen annars skjuter jag? Att du inte lät dem besiktiga hästen fast de tiggde och bad? Att du, trots att hästen var en problemhäst och var billig, försäkrade att hästen skulle kunna gå Msv?

Nej, säger som de andra, dunderjobbig situation men försök släppa det. Hon har ju inget att komma med och om hon nu vill avliva hästen så får hon väl göra det. Du har sålt hästen, det är inte ditt ansvar längre. (även om jag förstår att det skär i hjärtat, det hade det gjort på mig)
 
Sv: panik

ja jag känner lite så med. vi kan ju uppenbarligen inte lösa det själva och jag har ju inte fått något ifrån hennes advokat heller så jag bara lägger ner. min advokat har ju rådat mig att inte svara alls innan med så det är väl bara att göra de.

Hon har ingen advokat, hon bara bluffar. Hade hon haft en hade du fått brev från denne för länge sen. Allvarligt talat tror jag inte ens hon ringt och diskuterat saken med någon hästadvokat, oavsett vad hon säger.

Du har däremot kontaktat en advokat och fått rådet att inte svara den här människan. Jag tycker definitivt du ska lyda det rådet! Köparen har ingenting att komma med och har inte haft det på hela tiden. Bara en massa tomma hot för att du ska ta tillbaka hästen och -förmodligen viktigast- betala tillbaka pengarna.
 
Sv: panik

haha jag blir alltid på så mycke bättre humör när jag läser dina svar! jag ska verklogen ta mig i kragen nu för ingenting blir ju bättre av att jag går och deppar utan nu gäller det att blicka framåt och ta det som det kommer och det är trotts allt så mycke bättre nu när jag har bytt nummer:bow:

tack alla för pepp!!:banana:
 
Sv: panik

Hihi, att peppa folk är min favoritsysselsättning näst efter hästarna. Kanske skulle byta yrke och bli livscoach istället... ;)

:laugh:

Kram på dig!
 
Sv: panik

Du kan ju be den veterinären som skrev ut intyget på spatten att han skriver ett intyg på att lika säker som han är på att spatten fanns där innan köp lika säkert hade den kunnats upptäckas vid en vanlig veterinärsbesiktning :D
 
Sv: panik

Du kan ju be den veterinären som skrev ut intyget på spatten att han skriver ett intyg på att lika säker som han är på att spatten fanns där innan köp lika säkert hade den kunnats upptäckas vid en vanlig veterinärsbesiktning :D

Det finns ingen som helst anledning att göra någonting så länge TS inte hör något från en advokat. Köparen har bara terroriserat med en massa SMS, jag har svårt att se att något annat än att totalt ignorera henne har någon som helst effekt.
 
Sv: panik

Det finns ingen som helst anledning att göra någonting så länge TS inte hör något från en advokat. Köparen har bara terroriserat med en massa SMS, jag har svårt att se att något annat än att totalt ignorera henne har någon som helst effekt.

Inlägget var ironiskt därav :D
 
Sv: panik

jag vill bara tacka alla för allt stöd och hjälp i jungeln av alla lagar och paragrafer.:bow:
jag tycker det känns lite bättre och jag ska banne mig se till att jag inte får hem någon häst. samtidigt tycker jag mitt i allt detta så hemskt synd om hästen som troligtvis har ont och inte käner sig riktigt önskad heller.
ibland önskar man att man hade kunnat se in i framtiden och kunnat undvika sådanna här saker.

jag har skickat ett mail till henne om att vill hon dra fallet vidare får hon skicka journaler på hästen och ett utlåtande från veterinären där han kan bevisa att detta har funnits även innan hon köpte. det där med att köparen har plikt att undersöka varan verkar hon ha missat helt då dom bara verkar tycka att det var min uppgift.

STÅ PÅ DIG NU FÖR FAAAN! Du har rätt hon har fel! HON skulle gjort en besiktning, inte du. Bara för att hästen var billig så måste man göra en vet/klinkbes. Låt henne driva det här vidare, du kommer iallafall vinna!

STÅ PÅ DIG!!!!
 
Sv: panik

Jag säger som alla andra, stå på dig!

Jag är glad att den här tråden har varit tyst på sistone, jag hoppas att det betyder att du har det bra!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 958
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 490
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 660
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp