pappa och underhåll..

H

Hopphopp

jag och en kompis satt och pratade om det här med underhåll och sånt och då började jag fundera lite..

Min dotter har ingen kontakt med sin pappa..hon "har" ingen så att säga..
så jag får ju underhåll av fk.

men om man har ett barn och men ingen pappa till barnet och han sen kommer in i bilden eller hur man ska säga, måste han betala tillbaka allt som fk betalat ut då?

eller är det bara att han börjar betala ist?
 
Sv: pappa och underhåll..

Har han skrivit på att han är pappa till barnet?
Då har han även skrivit på att betala (spelar ingen roll om han har delad vårdnad eller inte) och gör han inte det så kommer han få en skuld hos kronofogden
Vi har ett par killar på mitt jobb som betalar stora summor i införsel varje lön för obetalda underhållsbidrag
 
Sv: pappa och underhåll..

Hur menar du om fadern är okänd på pappret? Eller om pappan bara är frånvarande men känd (på pappret)?

Ca 275tusen ska pappan punga ut med under 18 år. Om man räknar med dagens underhåll. Så vitt jag vet betalar man oavsett om man kan eller inte.... Fk lägger kanske ut och man får det som skuld, jag tror det med tanke på hur mkt gnäll jag hört från en viss person....
 
Sv: pappa och underhåll..

Läste på familjeliv om en som vart med om det. Hennes sambo blev kontaktad av försäkringskassan om att göra faderskapstest, det visade sig att han var pappa till en ettåring. Sedan fick han en skuld på det underhåll han inte betalt under 1 års tid.
 
Sv: pappa och underhåll..

jag menade så som mynta2 skrev.. att pappan är okänd och senare blir"känd"..

mitt barns pappa är okänd men det är itne han jag pratar om..

började bara fundera över det när vi hade pratat om det..
hur det blir om pappan kommer senare..

men han som skulle betala för ett års tid.. det är ju ganska mkt pengar..
skulle han betala allt på en gång eller hur gör dom då?
 
Sv: pappa och underhåll..

Jag tror inte man kan bli återbetalningsskyldig hur lång tid som helst tillbaka. Undrar om det är max 3 år. Har för mig jag läst nånstans, men är inte säker. Vet inte hur man betalar tillbaka. Men det kan ju knappast handla om en klumpsumma.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Speciell situation. Min dotter har bott heltid hos mig de senaste 10 åren (Hon är 17 år nu). Hennes pappa har betalt 2000;- i underhåll...
2
Svar
31
· Visningar
4 385
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 118
Senast: Hajfisk
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 963
Senast: Wille
·
Småbarn Försöker få dottern i säng vilket är fullt krig varenda förbannade dag. Jag blir tokig! Det ska skrikas, slåss, sparkas, härjas och...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp