pappersfråga

A

annae

Hej alla duktiga!
Om man har ett sto med grå papper som är betäckt med en godkänd hingst, vad får då fölet för färg på sina papper??
Finns det någon som vet?
 
kom på en sak till, hon är importerad och har nyss fått sina nya papper från ASVH, på deras hemsida står det att fölet även kan få grå papper om stoet har en stam som inte ASVH godkänner, hon har en full stam men om ASVH inte tycker den är ok kan fölet alltså få grå papper? har jag fattat rätt??
En fråga till, hon är från Holland, vet ni någon sida man kan kolla på om hingstar eller ston därifrån, kollade på Del Mar och där hittade jag en hingst som hon har i sin stam, mormorsfar. Formateur heter han, vet någon något om denna hingst???
Många frågor...
 
Allra bäst är att du slår en signal till ASVH så får du korrekta svar, de vet vad de talar om ;) Lycka till! Adressen till deras sida är www.asvh.se där finner du telnr.
Lycka till! :banana:
 
Fölet kan väl få gröna papper om mamman har grå papper pga härstamningen i tredje led.
Då "försvinner" ju det ledet hos fölet och pappren blir gröna.
 
Den kan få antingen gröna eller gråa, antagligen även vita-där är jag mer osäker, beroende på vad som finns bakåt i stammen på ditt sto. Tre godkända led och du får gröna papper. Lättast är som sagt att ringa/maila ASVH.

Mvh
Luke
 
Tack för svaren, jag får helt enkelt kolla upp med ASVH så får jag väl mer exakta svar kan jag tro :banana:
 
om hon tillhör kwpn, så skall hon ha gröna papper!
Se på hennes papper var hon är registrerad.
För vissa andra ger godkännande med.
Kolla papperet, och alla siffror, och återkom.
Formateur har mycket avkommor, men jag hinner inte ta det nu, ser jag.
mvh
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
13
· Visningar
899
Senast: Görel
·
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 471
Senast: jemeni
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 919
Senast: Freazer
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
718
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp