Paradisfågel

Ninnie

Trådstartare
Såg en annons om dressyrhästar till salu där ett föl var E. Paradisfågel.
Vad är detta för en hingst ?
 
Paradiesvogel är e. Parademarsch - Disco-Star - Perl König I och tillhandahålls i Sverige av Ängagården. Enligt deras hemsida Ängagården så låg han år 2001 8:a av samtliga hingstar i Tyskland i dressyravelsindexen. Bedömdes med 9-10-9 för gångarterna och 10-9 på temperament vid sitt bruksprov och verkar vara en riktig kanonhingst :)
 
Är en otroligt vacker hingst, samt att han företräder ett otroligt fint fäderne och möderne.

Har själv haft funderingar på att betäcka med honom.
 
Har letat, men hittar ingen. Hittar bara en halvsyster.

Mvh Åsa
 
Men det var så att något år efter Donnerhalls död så godkände de en halvbror till honom, bara för att han var Donnerhalls bror. Det är jag säker på!
 
Du har rätt

Men visst var det en HELBROR som fick ett tidsbegränsat betäckningstillstånd? Jag minns också notisen i Ridsport om det där.
 
Japp, det måste väl vara han...Håller med om att han e snygg! Han blev tilldelad titeln "prämienhengst" pga sin starka dressrnedärvning och sitt höga dressyrindex för avkommorna. år 2001 låg han på 8e plats i hela tyskland.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 766
Senast: co-SMAD4
·
  • Artikel
Hästnyheter Fyra hästar som blivit omhändertagna av Länsstyrelsen är nu till salu. Samtliga hästar har bra härstamning och är efter mycket bra...
Svar
0
· Visningar
221
Senast: Gunnar
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Nikan
·
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 148
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp