Bukefalos 28 år!

Parkering sthlm

MinIan

Trådstartare
behöver lite hjälp från er som bor i sthlm, var finns det en bra och billig parkering närhet till tunnelbana`?

vi ska vara en heldag i sthlm och kommer att ta t-banan runt så behöver ett bra ställe att ställa bilen. någon? :)
 
Sv: Parkering sthlm

Jag har en parkering utanför min lägenhet, ca 5-7 minuters promenad från t-bana. Ca 25 min från t-centralen, så det är inte supercentralt... Den är eventuellt ledig, beroende på när ni ska vara i Stockholm. Min bil har ändå körförbud just nu och står i sommardvala på pojkvännens parkering. :p
 
Sv: Parkering sthlm

Danderyds sjukhus t-bana har en stor infartsparkering (nära mörbybadet om du vill kolla på karta). Parkeringen är normalt sett bara öppen för kommuninvånare men öppen för alla på sommaren. Gratis parkering förstås och 13 minuter med t-banan in till city.

Gäller det lördag/söndag kan man tänka på att man parkerar gratis inne i stan på gator med "blå biljett", vilket ofta inte är många kvarter från absoluta stadskärnan, se skyltning.
 
Sv: Parkering sthlm

vilket område bor du då? kan ju kanske vara nått om vi inte hittar annat hehe ;)
fredag ska vi vara i sthlm
 
Sv: Parkering sthlm

ja, hört fler som säger det stället, kanske vore nått att kolla in tack :)
 
Sv: Parkering sthlm

beror på vart ni kommer ifrån! Norr om stan vid röda linjen finns bra parkeringsmöjligheter vid både mörby, bergshamra och universitetet.
Kommer ni söderifrån en vanlig vardag är det nästan smidigare att ställa bilen i s-tälje och ta pendeltåget till centralen.

Tunnelbanelinjer söder om stan har jag sämre koll på parerkingsmöjliheterna.
 
Sv: Parkering sthlm

Nejmen herregud. Stockholm är ju praktiskt taget tomt nu, vad ska man lämna bilen i Södertälje för, det är ju bara överdrivet?
 
Sv: Parkering sthlm

vi kommer från E18, så danderyd sjukan låter bra för oss.
Så har vi barnvagn med oss, en smidig barnvagn :)
 
Sv: Parkering sthlm

I Bromma längs gröna linjens t-bana är det gratis parkering på gatorna i villaområdena praktiskt taget överallt. Stora Mossen t.ex.
 
Sv: Parkering sthlm

Liljeholmen. 10 min in till stan, 1 stn från hornstull (södermalm). Stort p-hus, billigt. Finns även mkt parkering på gatan!
 
Sv: Parkering sthlm

Troligen från Enköpingshållet skulle jag tro, baserat på Ort: Västmanland.

Då verkar det ju helt galet att åka till Danderyd. Törs man inte köra i trafik finns ju hela pendeltågslinjen med långtidsparkeringar efter hela E18, annars längre in som någon skrev Stora mossen osv om man vill åka tunnelbana.
 
Sv: Parkering sthlm

Pendlarparkeringen vid Barkarby station och så pendeln till centralen, 16 min! Det är på vägen från Västmanland till Stockholm city.
 
Sv: Parkering sthlm

Dyrt att stå i Södertälje iaf i stan.

Kl Kanske typ Årstaberg kan vara nått? Finns kanske ingen parkering så direkt men lite längre bort och sen gå till pendeln/bussarna/tvärbanan?

Liljeholmen kostar det 10kr per timme. Det tycker jag är dyrt. Parkering på gatan om man vågar stå avsides.

Förr var ju Älvsjö annars det givna alternativet. Men där finns väl ingen parkering längre? De byggs så mkt där.
 
Senast ändrad:
Sv: Parkering sthlm

Jag skulle nog hellre satsat på att ta tåget hela vägen hemifrån. Avskyr att ta bil överhuvudtaget till Sthlmstrakten...
 
Sv: Parkering sthlm

Haha, jag flyttade från stan alltförlängesen för att minnas hur skönt det var under industrisemestern ;). Jag minns bara mitt eviga köande hem till kungsholmen. Och så minns jag mitt veckopendlande söderifrån där det tog lika lång tid att ta sig de sista 3 milen som det 13 första. Men nu är det ju 3-filigt. Du har rätt!
 

Liknande trådar

Samhälle Ska på ett julbord på Lilla Essingen imorgon. Primusgatan 116. Sitter och kollar hur jag ska ta mig dit. Hade tänkt mig kollektivt med...
Svar
13
· Visningar
1 098
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
918
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
2 417
Senast: SaraXX
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
434
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp