Bukefalos 28 år!

Sv: Pass

Jo då det gör dom om man är tillräckligt spydig i sitt mail. Jag fick svar efter ett 20 tal mail där jag undrade vart mina hästars pass tagit vägen. Deras ansökningspapper hade de inte mottagit fick jag till svar
 
Sv: Pass

Ja jag har nog inte varit så spydig, blev dock en aning bitter när man får lögner tilldelade sig när man ringt och efterlyst det.
 
Sv: Pass

Jag gjorde som så att jag körde uttröttningsmetoden, skickade ett mail om dagen och undrade hur det långt det var kommit med passet. Samtidigt skrev jag att jag slutar skriva när ett svar kom tillbaka... Det tog ungefär 4 veckor, alltså ca 30 mail innan de behagade att svara. Fantastisk organisation.:mad:
 
Sv: Pass

STC
Pass: 450:- vid utfärdning av nytt pass. dublett 1750:-

Min häst har ett utländskt pass. Hur vet jag om det är godkänt i Sverige?
För att passet ska vara godkänt i Sverige behöver det innehålla ett ifyllt konturdiagram. Det måste även innehålla sidorna om livsmedelskonsumtion.

Jag har importerat en häst. Behöver den ha hästpass i Sverige?
Om din häst inte har ett giltigt pass från annat land måste du ansöka om hästpass hos STC.


Dessutom skall det inte stå ägare i passet (stc) det skall finnas ett ägarbevis med till passet. alltså ett till papper att hålla koll på.....

*informationen tagen på www.travsport.se
 
Senast ändrad:
Sv: Pass

Köpte en ponnyn i okt förra året. De hade papper på att ASRP mottog handlingarna till passet den 060119. Passet kom i september i år!!!Endast 1 år och 8 månader senare...

Ringde varje dag i tre eller fyra veckor, men hamnade alltid i telkö. Till slut mailade jag och fick svar DIREKT, då var det precis ivägskickat!

Det kom till de gamla ägarna, som fick lösa ut det mot postförskott som jag förstod det, på ica. Nu är vi alla glada!:)
 
Sv: Pass

Ni som har fått era? Är de skickade rekomenderat? Eller kommer dom i vanligt brev?

Crusses kom till ICA här i byn där jag fick hämta det, som postförskott.

Vi väntade i nästan 2 år på det, men nu har han ett grått pass.

Ryans var gult och ganska fint, undra varför min Crusse fick ett med grått omslag på?

För inte är det väl för att Ryan är "gul" och Crusse är "grå" ? ;)
Men det var lite lustigt, synd att jag inte tävlar, lätt att ta rätt pass till tävling. Gul häst ska ha gult pass o skimmeln ska ha grått.
 
Sv: Pass

Nu har jag dock fått en avi idag enligt sambon som sett posthögen. Så kanske är det som kommit nu. Hoppas på det!

Vill ha det här ur världen. De mottog ju min ansökan 5/12 2005 och sen försvann ju ansökan där :crazy: Ska bli kul och se om mina utgifter dras av på kostnaden eftersom min blev en kravponny och hela skiten fick göras om igen.
 
Sv: Pass

En fråga igen! Jag ska ju få igen en del pengar för mina utgifter. Ni andra som haft kravponny hur fick ni er ut era pengar? På min lapp står det "Till godo 225 kronor"
 
Sv: Pass

Jag har svaret på min egna fråga nu om någon annan är nyfiken.

Fick idag en "Utbetalningslapp" fast räkna kan dom visst inte heller nu. Skulle egenligt gårdagens lapp ha 225 kronor tillgodo. Men jag fick 142 kronor varav 35 kronor av dessa gick till att lösa ut denna lilla struntsumma. Skulle vara kul att veta vart resterande 83 kronor tog vägen? Visst är det en liten skitsumma men rätt ska vara rätt.

Är i alla fall tacksam att min ponnys pass har anlänt och jag förhoppningsvis inte ska behöva ha mer med det här att göra. Det tog ju bara 22 månader.
 
Sv: Pass

Kravponny är vars ponnys passansökan som försvann hos ASRP eller hur det nu låg till under tiden 1-10:e December 2005.
 
Sv: Pass

Nej, jag vägrar göra om det :)
Jag tänker vänta på mitt pass istället.
Om jag så måste ringa till samtliga i styrelsen så kommer jag göra det :)
 
Sv: Pass

December 05......fortfarande inget pass. Det enda jag fått är irriterade försäkringar om att det kommer, SEN. Och ett papper där dett äntligen står att man mottagit alla papper. Suck!
Ärligt talat så tror jag snart att det aldrig kommer något pass....
 
Sv: Pass

Du är inte en av dom vars ansökning kommit bort då? 1-10:e December 2005 så är ansökningarna som kom in då borta. Fick också lapp att mitt var mottagit då men icke sa nicke fick göra om skiten.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
884
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 107
Senast: Sel
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 942
Senast: Jeps
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
3 889
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp