Bukefalos 28 år!

Patella ”slow release”

emma-vsm

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet eller koll på dessa problem med patellan? Google ger mig inga direkta svar. Alltså inte upphakningar utan mer ett kroniskt problem där bandet (banden?) inte glider tillräckligt och gör att hästen blir kort och stum i steget, får problem med korsgalopp mm mm. (Fritt översatt av mig från veterinärspråk).

Min veterinär har detta som hypotes på min häst nu efter många års utredning på olika kliniker. Jag fick bra svar av veterinären men vill gärna höra om andras erfarenheter eftersom Google mest visar träffar på upphakningar.

Emma
 

Liknande trådar

Hästvård Ha,ha ja det låter ju inte klokt, men efter mina erfarenheter av denna förbaskade led, kan man knappast bli annat. Jag tror att innom en...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
12 853
Senast: Speedway
·
Hästvård Detta är långt, men hoppas att några kan läsa och komma med funderingar, jag har inte sett någon häst med denna typen av hälta tidigare...
Svar
12
· Visningar
2 874
Senast: Elisha
·
M
Hästvård Jag har en häst som senaste tiden haft mkt problem av patella upphakning :( och jag funderar på om jag ska åka in på kliniken så att de...
2
Svar
23
· Visningar
3 080
Senast: Spirelli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp