Bukefalos 28 år!

Piercingar

Sv: Piercingar

Varför skulle man behöva en platt mage för att ha navelpiercing? :confused:
 
Sv: Piercingar

Jag har näsvingen, tungan, 4 lobes. Har haft helix. Vill göra en central labret och en conch. Nåt säger mig att bara conchen kommer bli av, har tjatat om labret i flera år men inte vågat än. Vill ha ring och är rädd att det kommer skava...

12-1.jpg

Näsan :) Är sugen på att skaffa en slät ring. vet bara inet vilken storlek som blir bra? Har hittat bra ringar som är 1,6 mm tjocka och 9 mm i diameter. Har ingen aning om hur tjockt 1,6 mm blir? Pluppen jag har nu fick jag av piercaren, den är lika tjock som läkringen var. Vill alltså ha en ring utan kula som sitter tight runt näsvingen.
 
Sv: Piercingar

halft kl

Hoppar också in i denna tråd, hoppas någon ser den och kan besvara mina funderingar ;)

Jag har 5 hål i öronen, funderar på en tragus (? flärpen vid själva öron-hålet typ, haha), smiley och tunga. Inte smiley PLUS tunga, det får bli något av det.. Men jobbar inom en servicebransch just nu där ansiktspiercingar är olämpliga, så ska vänta med dessa i ca 1-2 år när jag har flyttat.

Till Adelente:
Min navelpiercing vandrade :'''''C Tog ut den för ca 1 år sedan, numer syns bara ett hål typ som i örsnibbarna, inget någon ser om de inte tittar noga/vet om det. Tog dock ut den "i tid" så att säga, så fick inget ärr som ett streck typ.. Tack och lov. Upptäckte att den vandrat när hudbiten blev mindre och mindre liksom, att piercingen var påväg bort från kroppen helt enkelt.

Till alla andra: Kan man pierca om naveln och tro att den inte kommer vandra denna gång? Eller är det en onödig risk? Älskade min navelpiercing (även om jag svor x antal gånger när man stötte i bordskanter/avsittning av hästen under läkningsperioden..) och är jättesugen på en ny, men vill inte förstöra min navel om den skulle vandra igen..
 
Sv: Piercingar

Jag är sugen på att göra tre dermal anchors på nacken/halsen. Går det att göra på halsen? Kommer jag dö av smärta? :D
 
Sv: Piercingar

Till alla andra: Kan man pierca om naveln och tro att den inte kommer vandra denna gång? Eller är det en onödig risk? Älskade min navelpiercing (även om jag svor x antal gånger när man stötte i bordskanter/avsittning av hästen under läkningsperioden..) och är jättesugen på en ny, men vill inte förstöra min navel om den skulle vandra igen..


När man piercar om en navel som vandrat så sätter man nya piercingen bakom ärret och det gör att det blir mera vävnad att vandra igenom och då är det större chans att den stannar kvar där den ska.

Den kan vandra igen men så är det ju med piercingar.. vissa stannar och vissa inte.

Naveln har ju väldigt lång läkningstid (6-12 månader) och är extra utsatt för skador/störningar men om man bara är försiktig och tar hand om den så brukar det gå bra
 
Sv: Piercingar

Fräsigt!

Då får man kanske slå en pling till något ställe uppe i stockholm.

Jag är inte rädd för smärta men kanyler, nålar osv. är jag livrädd för men nu ska de bara "skära" loss en bit hud, om jag har fattat rätt?
Då är det lungan :D Bara jag slipper se det :p
 
Sv: Piercingar

Måste du ha ut ringen ikväll så brukar man kunna lirka in en vanlig liten tång av något slag och bända med. Med lite teknik så går det.
Fick göra det några gånger när jag kom till jobbet och hade glömt att ta ur mina piercingar hemma. :p

Men en låsringstång är nästan ett måste när man har ringar, brukar inte vara speciellt dyra online.
 
Sv: Piercingar

Tänkte att vi skulle prata piercingar här. Lägga ut bilder på våra och ha allmäna diskussioner om ämnet. (:

Så, vad har du/vill du ha för piercing? :bump:

Bilder har jag inte men kan försöka lista vad jag har/har haft :)

5 i öronen + 2 töjningar (+ ett antal som växt igen)
1 i tungan
1 i septum (inte längre, tror jag)
2 i näsan (inte längre)
2 i läppen (tror jag har kvar dem)
1 i naveln
1 i ögonbrynet (en ytterst kort period)

När piercade ni er första gången och vart?
Har ni gjort själva eller gått till ett 'proffs'?
 
Sv: Piercingar

Vila fancy namn ni använder här ;)

Jag vet inte vad mina heter men jag har 9 hål i öronen. 7 av dem är vanliga hål, ett där uppe i vänstra och så har jag ett i del där lilla flärpen vid örongången (eller vad man ska kalla den:p)

Jag har en intimpiercing. jag har en stav som sitter *--* på det hållet, ovanför klitoris.

Jag har också en i läppen eller vad man säger. Ovanför läppen till höger är det egentligen. Den är jag ganska trött på och har sällan nåt smycke i den.

Jag har haft en i höger bröstvårta men den tröttnade jag på så den finns inte kvar :)
 
Sv: Piercingar

När piercade ni er första gången och vart?
Har ni gjort själva eller gått till ett 'proffs'?


Första piercingen gjorde jag i maj 2000 i London på någon piercingstudio jag hittade. Andra gjorde jag i karlstad och tror det kan ha varit 2003 eller nått jag gjorde den. Den gjordes av eddie (www.edspiercing.com)

Bara idioter gör piercingar själv och jag är ingen idiot så jag har gått till piercare
 
Sv: Piercingar

När piercade ni er första gången och vart?
Har ni gjort själva eller gått till ett 'proffs'?

Jag gick till en kompis som gjorde mitt. Men jag blev inte nöjd vilket är helt förståeligt. Men det är också på ens eget ansvar, man riskerar både höjd risk för inflamationer, att piercingen vandrar och framför allt att den blir sne.
Vilket min är men inte alls så mycket som på bilden (har rätt många bilder och denna bilden är den helt åt fanders men orkade inte leta efter de andra så...)

Vill göra i bröstvårtan med samt tragus :love:

81152_1260655063.jpg
 
Sv: Piercingar

Jag har 5 vanliga lobes, 2 i vänster och 3 i höger öra.
Skulle gärna vilja ha i naveln och helix men vågar inte:o Är hysteriskt rädd för nålar så jag nöjer mig med mina tatueringar istället:D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Piercade mina örsnibbar någon gång i mitten av 90-talet. De har aldrig varit någon problem, förrens nu! De sista 2-3 åren har jag kunnat...
Svar
10
· Visningar
1 712
Senast: Lutten
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 833
Senast: hastflicka
·
Samhälle Alla fina länkar och referenser som jag hade tänkt att läsa i ämnet försvann i en trådrensning. Jag vore mycket tacksam om de kunde...
Svar
18
· Visningar
1 081
Senast: Raderad medlem 68338
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 462
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp