Pigmentförändringar

A

Allinette

Hej!

Är det någon som kan svara på varför en hund tappar pigmentfärgen på nos & läppar helt plötsligt vid 2 års ålder. Ska till veterinär men vill ändå ha åsikter om detta. Kommer det tillbaks? :rofl:
 
Sv: Pigmentförändringar

Nej, men jag skulle gjort precis som du. Gått till en veterinär. Jag skulle bli orolig... Allergi kanske? Nä usch. Ingen aning...
 
Sv: Pigmentförändringar

hmmmm...skulle ju inte vara ngn glad gubbe i denna frågan.... :crazy:
 
Sv: Pigmentförändringar

När jag var med en vet. förut så fick vi besök av en sån hund. Just läppar och nos hade tappat pigmentet.
Kommer inte ihåg vad det kallades, men det var helt ofarligt!
Fast det är ju skönt att kolla upp det ändå....
 
Sv: Pigmentförändringar

Jag vet inte varför, men det är speciellt vanligt hos golden nu för tiden... kan ju ha nåt me aveln å göra... men jag har absolut ingen aning.
 
Sv: Pigmentförändringar

Menar ni helt vanlig "vinternos"? Att tappa pigmentet helt har en annan innebörd för mig.
 
Sv: Pigmentförändringar

Tänkte också på vinternos.
 
Sv: Pigmentförändringar

Har också hört det om vinternos, men bör det bli hela nosen samt på läpparna då?
 
Sv: Pigmentförändringar

Det är ju svårt när man inte ser det... Men nosen brukar som bli ljusrosa... *hmm* (Vinternos alltså)

Vi har nämligen haft en hund som tappade allt pigment på sin nos. Den blev helt rosa och de små "plattorna" försvann också. Hon var allergisk. Kraftigt allergisk, mot sig själv...
 

Liknande trådar

Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
681
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
371
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 014
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp