Bukefalos 28 år!

Pinsam fråga - när börjar de skolan ?

Mitten

Trådstartare
Ja alltså, jag skall ställa Elina i en kö till en skola jag vill att hon skall gå på ... det är tjorvigt att få en plats, så jag anmäler henne redan nu efter tips från förskolan jag står i kö på.
Så då skall jag ju fylla i NÄR vi vill ha platsen... Elina blir ju 1 år den 2 april. När börjar hon skolan ?? Är det det året man blir 8?
Ja, pinsamt jag vet :o
 
Sv: Pinsam fråga - när börjar de skolan ?

De börjar 6-årsgrupp när de är 6 och skolan när de fyller 7.
 
Sv: Pinsam fråga - när börjar de skolan ?

Ah... hon borde börja SKOLAN år 2015 (:eek:). Undra om det är det året jag skall skriva på ansökan då?
Beror kanske på om man vill på 6-årsverksamhet då, men hur skall jag veta det nu? Jaja, det viktiga är från ettan iallafall :)
 
Sv: Pinsam fråga - när börjar de skolan ?

Då är det väl säkrast att söka från 6 år, är ju bra att börja skolan med en mjuk övergång som det blir då.
 
Sv: Pinsam fråga - när börjar de skolan ?

Nästan alla går på 6-års verksamhet, så vore jag dig skulle jag anmäla till den.
 
Sv: Pinsam fråga - när börjar de skolan ?

Ah, jag kör på sexårsverksamheten också då, jag känner mig gravt okunnig just nu :o Hon är ju inte ens 1 år, trodde jag kunde skippa sånt här några år till :rofl:
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
826
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Hej allihopa! Behöver hjälp. Har fullständigt ångest över dotterns kalas. Framförallt vilka vi har bjudit. Dottern fyller 6 år och har...
Svar
11
· Visningar
2 569
Senast: YaHilweh
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 278
Senast: bollen__
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 203
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp