Bukefalos 28 år!

Pinsamma hästnamn?

Sv: Pinsamma hästnamn?

Kanske inte pinsamma direkt men...
Min favorithäst heter Posh, vilket kanske inte är ett sådär jätteroligt namn på en häst, om man vet betydelsen...
Sen finns det en annan häst i stallet som heter Killberry Boe o.O Jaha, mördarbär var det här :rofl:
En ponny i stallet heter Caergynydd Vally Llwynog, inget fel på det namnet egentligen, men hur f-n uttalar man det?! :eek:
Men det som i mitt tycke slår allt, är ett gammalt fuxsto i stallet som kallas (inte heter...Lyckligtvis...) Suzuki :rofl: :rofl: :rofl:
Det roligaste med henne är att hon heter Quercia van den Goudblomme egentligen, så jag förstår inte ens vad dem fick Suzuki ifrån! :eek:

Jag växte upp på den ridskolan du rider på, och jag kommer ihåg när Suzuki kom. Hon köptes in ungefär i samma veva som jag slutade där. Jag tror dock jag red henne några gånger. När du kallar henne för "gammalt fuxsto" känner jag mig jättegammal. :D

I alla fall, om jag får gissa tror jag hon stod som Suzuki i papprena när hon kom, vilket senare visade sig vara fel papper. Det har hänt ett par gånger.

Det fanns också en ponny där som hette Ronja Russdotter, det är väl inte så konstigt men det är så himla SÖTT!

Lite mer till ämnet, någon som kommer ihåg Flygande Köttbullen? Fanns en hopphäst i Stockholmsområdet på sent 90-tal eller tidigt 2000-tal som var och tävlade på ovanstående ridklubb. Sjukt roligt.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Jag växte upp på den ridskolan du rider på, och jag kommer ihåg när Suzuki kom. Hon köptes in ungefär i samma veva som jag slutade där. Jag tror dock jag red henne några gånger. När du kallar henne för "gammalt fuxsto" känner jag mig jättegammal. :D

I alla fall, om jag får gissa tror jag hon stod som Suzuki i papprena när hon kom, vilket senare visade sig vara fel papper. Det har hänt ett par gånger.

Det fanns också en ponny där som hette Ronja Russdotter, det är väl inte så konstigt men det är så himla SÖTT!

Lite mer till ämnet, någon som kommer ihåg Flygande Köttbullen? Fanns en hopphäst i Stockholmsområdet på sent 90-tal eller tidigt 2000-tal som var och tävlade på ovanstående ridklubb. Sjukt roligt.

Ok! :)
Men hon är vad jag vet född 93-05-23 (vilket då alltså betyder att hon fyller 20 år om ganska precis en måndad), så helt ung är hon väl inte längre ;) När kom hon förresten, alltså vilket år?
Oj! Den ponnyn känner jag inte till, men jag började å andra sidan på den aktuella ridskolan sommaren 2008...
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Balettdansös tycker jag är ett fint namn :) Mormorn heter Dans, och alla föl hon fått förutom de två första heter något som har med dans att göra. Mamman heter Dansös, och alla föl hon fått förutom det sista heter något som innehåller dans. Mormor är ju stuterinamnet :)
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

sandra87_ - då har du alltså oxå gått på kvinnersta:-) Hållis och Sweppe:-)

En häst på min gamla ridskola döpte dom till Happy Meal :-/
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Åh herre, jag har massor!

Min första ponny hette Peter, apropå människonamn. Jag minns att på den tiden så var det jättevanligt att man sökte brevvänner i Min Häst etc. och många gjorde det för sina djur, under deras namn. Så det gjorde jag, och fick flera svar från flickor som ville veta vad Peters ponny hette?

Hade också ett fantastiskt vackert vitt dartmoorsto som hette Shampoo, med en dotter som hette Balsam, givetvis.

Hade också en Witch, hon var dock ganska snäll...

Såg förresten ett jättefint halvblodssto till salu. Men hon hette Baby Face... Vilket namn på den maffiga dressyrhästen.

Sen hade jag en Piazon, hans mamma hette Pia så det var ju passande! (helt OT så upptäckte jag när jag kollade stamtavlan att Pia var uppfödd på Hall, fånganstalten!)
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Jodå, det finns en häst som heter Dildo. Men han kallas Dille. Och är väldigt söt! :)
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Kom precis på ett annat lite småkul hästnamn! På min första ridskola hade de tidigare ett Welsh mountainsto med ett fint, lagom krångligt walesiskt namn. Hon fick smeknamnet Witzi, det roliga i det är att jag bor i Finland, och på finska betyder "vitsi" typ "attans" eller nåt liknande.. :) En väldigt snäll och härlig ponny var hon!
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

kl

Det fanns en häst som hette Snippa, samt en som hette Balle. Och även en balle de match :D

Travhästar får roliga namn ibland.. Har även sett hingstar/valacker med tjejnamn...
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

*kl*

på tal om människonamn på hästar, så hette min förra häst Urban. Och min nuvarande häst har delat stall både med en Olof och en Silas.

På ridskolan där jag red när jag var liten hade vi shettisar med namn som Whiskey, Cognac och Gorbatjov. Vet inte riktigt vad det säger om min ridskola... :p
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Nämen! Schampoo stod uppstallad på ridskolan när jag var liten. Antar det är samma då hon var vit, sockersöt och med ett föl som hette Balsam. Hon var privathäst, men hon var ändå lite favorit bland alla småtjejer. Min gråskimmel var ju inte alls lika sockersöt :).
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Nejmen är det sant?? Jag hade henne -98 till -00, sen såldes hon till Mjölby dagen efter SM (Gud vad jag grät) och då tror jag hon stod på ridskola ett tag. Hon är 21 nu och har haft två för till!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 919
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 702
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: valy
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
876
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp