Pinsamma hästnamn?

Sv: Pinsamma hästnamn?

I stallet där jag rider finns /har det funnits massa hästar med människonamn ;P

Exempel är shettisarna Ville, Linn, Lisa och Uffe :p
Annars har det funnits Maja, Evert och Kasper. Ganska vanligt är det nog.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Jag är norrländsk men har svårt för dialekter. Tror dock det blir Blåöge älg dvs. blåögd älg.
Blåyge = blå yge = blå öga
Ålj = olg = älg

Stämmer :) Blåyge (blåöga) är för att han har delvis blå ögon och ålj står för älg, alla uppfödarens hästar har Ålj i slutet av deras hästar :)
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Inte så pinsamt men min häst heter Tina... och det gör jag med.. :p

Kollade på en ponnytävling förra sommaren och då var det en ponny som kom 2:a eller 3:a som hette comsist (kom sist) och en annan ponny hette nollcoll (noll koll) och han hade inte så mycket koll på sina ben för han rev ganska många hinder.:P
 
Senast ändrad:
Sv: Pinsamma hästnamn?

Det finns en dansk new forest som heter Bøgelys Bøg, det tycker jag är lite småkomiskt.. Nu måste ju danska "bøg" betyda nånting annat än på svenska, eller det hoppas jag verkligen! :angel:
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Men det som i mitt tycke slår allt, är ett gammalt fuxsto i stallet som kallas (inte heter...Lyckligtvis...) Suzuki :rofl: :rofl: :rofl:
Det roligaste med henne är att hon heter Quercia van den Goudblomme egentligen, så jag förstår inte ens vad dem fick Suzuki ifrån! :eek:

Pga svåruttalat namn skulle de komma på ett smeknamn och hon råkade komma till ridskolan samtidigt som en häst som hette Kawasaki = hon fick också bli en motorcykel. ;) // Sukis gamla skötare

Nu såg jag att någon redan nämnt travhästen Å.Lina Kokoskorven, men det namnet är så fint så det är värt att nämna igen. För övrigt har jag jobbat i ett stall där Tap Int Bort stod. Honom tappade man inte bort för han var en stooor fux bland en massa bruna.
 
Senast ändrad:
Sv: Pinsamma hästnamn?

*KL*

Det värsta jag stött på hittills var Gizmo Bög :3 Kunde dom inte stannat vid Gizmo`?
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Det värsta jag stött på hittills var Gizmo Bög :3 Kunde dom inte stannat vid Gizmo`?

Gizmo Bøg är från Norge, så Bøg betyder alltså Bok (precis som det står tidigare i tråden).

kl

Jag hörde om en häst som hette Burger King ... aningen elakt namn :p
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

En kompis till mej hade för flera år sen ett varmblodssto som hette Elaiza Tribute.
Nej det va inte så roligt, men hennes avkomma däremot...

Kaxig Hux Flux!
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Har bara sett namnet i svenska tidningar, där dom skrivit med svenskt ö :p


Edit: Bestämde mig för att kolla upp det, bok (som man läser) = bok på norska. Bok (trädet) = bøk på norska.
 
Senast ändrad:
Sv: Pinsamma hästnamn?

*kl

På tal om hästar med människonamn så har jag en som heter Leif. Vilket tydligen är roligt enligt en del att jag har ridit Leffe. Hö hö så skojigt :banghead:
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

kl*
När jag var mindre red jag på ett ställe där hästarna hette silvia, limpan och porcupine( piggsvin ) lagom snällt;)
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

också av äldre datum - fanns en privathäst på ridskolan där jag red som ung, med det klingande namnet "Gay Club".

sen har jag träffat på en ponny på tävling som hette Snatch eller nåt sånt - som åtminstone jag reagerade på...
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

kl

Nu är det inte pinsamt, mest roligt, men ridskolan hade en häst som "döpts om" till V.F., hette egentligen Indian. Aldrig fattat det här (Indian är ju inte svåruttalat?), förrän jag nämner det till min sambo härom dagen, och han skrattar jättemycket. Jag fattar ingenting... Sen förklarar han att V.F. måste ju stå för Västra Frölunda, som i Västra Frölunda Indians... Fyndigt. :D
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Jobbade ett tag i Tyskland när det kom ett sto som hette Vitta. Då V uttalas som F var det ganska roligt för oss som förstod svenska när de stod och diskuterade vem som skulle rida henne idag. Fanns även en hel del hästar från Holland/Belgien med lite udda namn
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 817
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
637
Senast: valy
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
809
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp