Bukefalos 28 år!

Pitepalt för Dummies

Ungefär som en fläskpannkaka utan ägg och mjölk. :angel:

Detta verkar vara mycket kontroversiellt, potatisen alltså. :D Vi kanske måste skapa en omröstning här på Buke för att få klarhet i det hela.

Edit: Enligt Wiki (och då måste det vara sant ;)) så är det rå potatis som gäller om man ska ha i potatis. https://sv.wikipedia.org/wiki/Palt

Vi är nog bortom Wiki i denna stora fråga och snarare långt ute i de mörka och djupa Norrlandsskogarna ;)
 
Detta verkar vara mycket kontroversiellt, potatisen alltså. :D Vi kanske måste skapa en omröstning här på Buke för att få klarhet i det hela.
Det tror jag inte. Det är alla mot mig.
Som tur är är jag trådstartare, och har därför vetorätt. :up:

Däremot tycks det vara en diversion mellan huruvida fläsket ska vara stekt, eller inte.
 
Det tror jag inte. Det är alla mot mig.
Som tur är är jag trådstartare, och har därför vetorätt. :up:

Däremot tycks det vara en diversion mellan huruvida fläsket ska vara stekt, eller inte.
Hur är det med mjölsorter då?
Vete, korn, råg, blandningar?
 
@Jeffery Jag tror det råder konsensus om fläsket, det ska vara stekt oavsett om det serveras på sidan eller i palten.
Konsensus my ass.
Som tur har jag som trådstartare veto även här. Rimmat sidfläsk av god kvalitet. Tärnad. Ihoprullad till bollar. Placerad inne i palten. Samt kokas i ca 40min.

Stekt blir den först dag två.
 
Konsensus my ass.
Som tur har jag som trådstartare veto även här. Rimmat sidfläsk av god kvalitet. Tärnad. Ihoprullad till bollar. Placerad inne i palten. Samt kokas i ca 40min.

Stekt blir den först dag två.
Men du har ju fel i allt, nästan. Palt görs på potatis, fläsket steks oavsett hur det serveras med palt. Enda rätt är att stekt palt är gott. :d

Det du gör är någon ohelig allians mellan palt och kroppkaka, heliga guds moder! :nailbiting: :eek:
 
Nu ska jag ha examen, och bjuda in min mor, syster och sönerna med flickvänner på paltfest.
En son och flickvän är vegan. Är det någon som har nån lyckad erfarenhet av vegansk palt, eller ska jag bara chansa ihop en sältad blandning av (t.ex) kantarell och lök?

Flatpalt är veganskt och gott med lingonsylt. Bäst serveras dock vegansk flatpalt tillsammans med smör, stekt bacon och lingonsylt. Men ja.. det går att utesluta.
 

Liknande trådar

Hemmet Det här är det ultimata lussebullsreceptet. Säger nån nåt annat har de fel. Ingredienser * 50 g jäst för söta degar (1 paket) * 150 g...
2
Svar
27
· Visningar
3 237
Senast: Rugge
·
Äldre Tänkte baka till jobbet innan jag går på semester, dock har jag lite "problem" som består i arbetskamrater med nötallergi och...
2
Svar
22
· Visningar
3 541
Senast: sussisus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp