Planera in barn!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
Om jag fick välja skulle jag helst vilja få barn under första halvan av året. Hur många har försökt pricka in en viss månad, kvartal eller del av året? Har ni lyckats?

/Timsetim
 
Sv: Planera in barn!

Vi har så där lite skämtsamt sagt att vi absolut inte ska ha barn under älgjakten då sambon är inbiten jägare. Men det gick käpprätt åt skogen, bf 14/10 = mitt under brinnande älgjakten... ;)

Mig spelar det ingen roll alls när på året det blir, men att få runt jul skulle jag tycka var trist för barnets skull, bättre att ha det lite utspritt. Varför vill du ha i början på året?

Jenny
 
Sv: Planera in barn!

När det är så dags vill jag ha en Vattuman! :D De är så skööööna... :D
 
Sv: Planera in barn!

Nja vi plannerade inte någon viss tidpunkt för barnet att födas utan snarare att bli gravid så snart som möjligt efter vårat bröllop i fjol och det gick helt åt skogen... Ett halv år senare blev jag gravid... Och med nästan sämsta möjliga datum... Första dottern är född 22 juli, bf 2 juli på henne och denna som än så länge håller sig kvar i magen har bf 19 juli... Det jag absolut inte vill är att de ska ha födelsedag samma dag... I närheten av varandra spelar ingen som helst roll men olika dagar...
 
Sv: Planera in barn!

Min dotter är född den 1 dec-02 ,vi höll på i över två år innan hon blev till så att planera födelse datum är inte direkt lätt med första barnet :crazy: . Sommaren innan hon föddes var det en tjej som slängde ur sig att om hon blev gravid och barnet skulle födas så sent på året ,skulle hon göra abort :eek: .
I mitt sällskap var det med två kompisar som inte kunnat få barn med sina respektive så komentaren var inte så smart. Jag fick ett totalt anfall och tjejen vågar knappt säga flaska i mitt sällskap längre.
Man skall bara vara tacksam att man kan bli gravid överhuvud taget sen när eller hur (provrör tex) har mindre betydelse.
 
Sv: Planera in barn!

Vaaa :eek: Jag som trodde att alla hästtjejer planerade sina graviditeter efter tävlingskalendern!!! ;) ;) :devil: :angel:
 
Sv: Planera in barn!

japp, planerade så att bebisen inte skulle komma i december/början av januari, pga jul, nyår, min och sambons födelsedagar..
Hanna var BF 10 februari, kom den 27 januari.
 
Sv: Planera in barn!

Vi skulle tajma in januari men vi tjuvstartade och det tog sig direkt, så det är en i mitten av december som vill ut.... men man kanske får gå 3 veckor över tiden då och prickar januari i alla fall ;-)
 
Sv: Planera in barn!

Ja , men nu är jag ju ingen Malin Baryard så denna gången har jag planerat efter BETES SÄSONGEN.
 
Sv: Planera in barn!

Jag var nyfiken på om det var fler än jag som hade haft denna tanke och det var det ju! Sen när det väl gäller så är jag evigt tacksam om jag för det första kan bli gravid och för det andra föder ett friskt barn! Men i en perfekt värld, som jag ibland målar upp i min hjärna ;) , så vill jag gärna ha två barn, en flicka och en pojke, och så vill jag ha dom födda mellan januari och maj. Varför???? Inte den blekaste. Slipper gå höggravid under sommaren? Kan vara mammaledig under sommaren? Mer status i skolan om man är född tidigt på året? För att jag själv är född i mars? Inte en aning. Men som sagt, önska kan man och tack och lov får man också!! :)

/Timsetim
 
Sv: Planera in barn!

slice skrev:
När det är så dags vill jag ha en Vattuman! :D De är så skööööna... :D

Hm, där sa du något! Måste börja läsa astron så att jag kan föda fram den trevligaste ungen, ur astrologi-synpunkt! ;) :D

/Timsetim
 
Sv: Planera in barn!

Vara gravid under varma sommarmånaderna verkar ju vara ett mindre helvete eller?

Om magen börjar växa framåt hösten och förlossning början av året/våren måste ju vara perfekt :idea:

Vistas i solen är ju underbart men det kanske inte är ngn höjdare när hormonerna är i obalans för jag har sett rätt många gravida med hiskeliga pigmentfläckar som blivit synliga efter vistelse i solen :eek: .
 
Senast ändrad:
Sv: Planera in barn!

No1 skrev:
Om magen börjar växa framåt hösten och förlossning början av året/våren måste ju vara perfekt :idea:

Precis min tanke :D
Jag är född i slutet av November, hur sugigt som helst när jag var mindre :mad: Alla presenter var ihopslabbade på en månad -och jag fick aldrig äta jordgubbstårta i sommarsolen utan det vart gräddtårta i vinterslasket ;)
Men skulle jag bli med barn skulle jag bli evigt tacksam i första hand eftersom min menscykel är knäpp i huvet och det bara är skit med alltsammans :(
 
Sv: Planera in barn!

Jag (vi) har medvetet planerat att barnen INTE ska födas under stonas fölningssäsong. Detta har gjort att vi börjat tillverkningen i tid för att barnen ska ha hunnit ut INNAN stona ska börja föla.
Nu HAR vill ju lyckats med denna föresats och blivit gravida direkt :p, men hade vi misslyckats så skulle vi ha gjort ett uppehåll i tillverkningsförsöken för att det inte ska krocka med fölningarna.

Att det blev ett barn med födelsedag 5 dagar efter julafton kan ju inte hjälpas.. :p
 
Sv: Planera in barn!

första barnet planerade vi till den första halvan på året. det tog sig direkt och hon föddes 7 januari. lite läskigt nära nyår...
andra gången siktade vi på mars för säkerhets skull... det tog fem månader att bli gravid... och slutade med missfall :cry: .
efter detta struntade vi i allt vad planering hette och pojken blev till omgående... och föddes därmed i juli.
summan av kardemumman är att vi insåg att huvudsaken är att det kommer en bebis, inte när. det blir aldrig som man tänkt sig iallafall :D lycka till med barnaskapandet :p
 
Sv: Planera in barn!

Vi planerade inte när bebisen skulle komma, det fungerar ju oftast inte så i alla fall. Nu tog det ett tag för oss, och jag har väl vad en del skulle anse som nästan sämsta tänkbara BF - 22 december. Men för oss är det inte så viktigt. Huvudsaken är ATT den kommer, som hannacecilia skrev!
 
Sv: Planera in barn!

Ja i år var jag sjukskriven pga sammandragningar vid ansträngning när mitt sto skulle föla :D . Ganska perfekt att kunna gå hemma och passa henne, och tämja fölet ordentligt dom första veckorna.
 
Sv: Planera in barn!

Knapplån

Jag som själv fyller år en vecka före jul hatade det hela barndomen. Kallades snorungen i högstadiet och var alltid yngst. Vadå jordgubbstårta? Typ pepparkakor på kalaset var ju mindre kul, och presenter med julpapper... "Mina barn ska inte födas i december" sa jag alltid. Vad händer? Jo jag ska ha barn som är beräknat 8/12! Men å andra sidan är det nu "på äldre" dar kul att vara född sent, alla andra har ju redan blivit äldre innan jag hinner ikapp dem...
 
Sv: Planera in barn!

Föresten, otroligt bra planering kallar jag det lärarpar som fick barn sista arbetsveckan i sommar. De fick alltså ta föräldraledigt typ 2 dagar och har sedan gemensamt semester till mitten av augusti. tala om att föda bra tid! Eftersom jag är lärare kunde jag ha önskat mig detsamma, föda i början av sommaren och inte starta mammadagar förrän till hösten. å andra sidan kanske jag kan ta jullovet nu, kan inte reglerna så bra...
 
Sv: Planera in barn!

Vi startade bebisverkstan våren 2002 och jag tänkte att det var bra att inte börja allt för tidigt så att barnet kom tidigast jan 2003.
Jo tjena :smirk: , nu är jag gravid för första gången med hjälp av assistans och överlycklig för vår kommande novemberbebis :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 565
Senast: Eurydome
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 152
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 951
Senast: Voeux
·
Övr. Barn Min dotter har ärvt intelligens från båda föräldrar och än så länge (femte klass) har hon knappt någonsin behövt läsa på inför prov...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
6 749
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp