Bukefalos 28 år!

Plastikoperationer på djur

Sv: Plastikoperationer på djur

I Usa är det lagligt att dra ut klorna på katter....säger väl en hel del?
 
Sv: Plastikoperationer på djur

Nej det vet jag inte. Det enda jag vet är att man får kupera om det behövs, som en jakthund i veterinärerna som slog i svansen ofta och fick kupera den skadade delen.

I reklamen är det en hund som ska bli fråntagen sin förmåga att skälla iaf... :crazy:
 
Sv: Plastikoperationer på djur

Jag tycker inte att vi skall tillåta kupering igen.
Vi får väl avla fram fungerande svansar på problemraserna o under tiden amputera de (få!) svansar som verkligen blir problem.
PL
 
Sv: Plastikoperationer på djur

På hemsidan som du länkar till står det att katten kan göra allt en vanlig katt kan, hoppa springa etc. Vidare att den inte är framavlad utan är en spontan mutation som beskrevs redan före andra världskriget men sedan återfunnits av en slump hos en förvildad katt som sen fört vidare de korta benen till sina avkommor?
 
Sv: Plastikoperationer på djur

Nää, jag tycker eg som dig.....men det är synd om en del raser som måste vara så "rädda" om sina svansar , spec när dom är inomhus..greyhound borde ju vara en av dessa, fast dom är väl inte de mest viftande raserna..
 
Sv: Plastikoperationer på djur

Greyhoundsvansar är normalt inget problem. Har sett en sönderslagen sådan för många år sen men den stod i bur på ett försöksdjursstall.
PL
 
Sv: Plastikoperationer på djur

Alla riktiga konstigheter vi avlar på är spontana mutationer än så länge. Att något är en spontan mutation innebär inte att det är OK att avla vidare på den. Sen är det alltid svårt att säga var man skall dra gränsen.
PL
 
Sv: Plastikoperationer på djur

Sitter och tittar på programmet just nu. :cool:
 
Sv: Plastikoperationer på djur

Ett såntdära knapplån..

Kopeirar in det jag skrev från ett annat forum:

Jaha. Mina kommentarer på det jag såg:

"1. Testikelutfyllnad.
Öhm.. Tja. Okej att man kastrerar en hund, men jag förstår inte vitsen med "nya testiklar" då. Men ja. Har hunden inga problem med det så är det ju bara ägarens plånbok som blir mindre

2. Dra bort klor på katterna.
Sjukt. Ett typiskt människoproblem.

3. Ta bort hakpåsen på kaninen.
Att ta bort hakpåsen var ändå det mest humana att göra mot kaninen - MEN varför sitter hon och ger kaninen kex, och säkert massor med andra onyttiga saker när hon VET att kaninen är fet? Hon kommer ju fortsätta på samma sätt och kaninen blir lika fet igen, säkert.

4. Stämbanden.
Sjukt. Helt sjukt. Har skrivit min motivering innan, och jag står fast vid den. "
 
Sv: Plastikoperationer på djur

Du glömde den smällfeta bulldogen!
Sjukt att veterinärer skall behöva korrigera vad en sjuk avel ställt till med.
Fläsket gjorde säkert inte saken bättre här heller.
PL
 
Sv: Plastikoperationer på djur

Hmmm, mina reflektioner var..
Stackars hund...visserligen så var det väl ok att ta bort hudvecken , men jag fick vatten på kvarnen vad det gäller djurplågeri inom hundavel....hunden lät ju som en gris o kunde knappt andas....

Kupera öron är definitivt grymt...och dessutom onödigt

Påsen under hakan var ju ok att ta bort, men jag tänkte också på kexet..

Klorna på katterna...visst onödigt, men vad hade alternativet för dessa katter varit, ompl eller döden...tjejen hade ju redan hittat dom hemlösa...

sist...hade den taxen varit min hade jag strypt honom :devil:
 
Sv: Plastikoperationer på djur

Angående katterna så ser jag det som att det finns en gräns hur mycket vi får anpassa djuren efter vår bekvämlighet. En katt utan klor är berövad sina viktigaste redskap o därmed en stor del av sitt beteende.
PL
 
Sv: Plastikoperationer på djur

Det värsta var att se hur förvirrade djuren blev. De led mycket och hade ont efter operationerna! Jag blir så aaaaaaaaaaaarg! :(
 
Sv: Plastikoperationer på djur

Missade första halvtimmen... :(

Kaninen kunde jag iaf förstå att de opererade, den hade ju problem. Däremot så borde hon väl ha tänkt på sånt innan den stackarn blev sådär gödd, och att sen mata med feta kex! :eek:

Kastreringen så visst, men utfyllnaden fattar jag inte vad den ska vara bra för.

Katterna som fick klorna bortopererade tyckte jag synd om, likaså hunden som inte kunde skälla. Vad fan, skaffar man katt eller hund så får man väl för fan räkna med att de har klor och kan skälla också! :mad:
 
Sv: Plastikoperationer på djur

men man berövar katter mycket genom att bara låta dom vara inomhus också...allt är ju relativt...JAG skulle varken dra klorna av dom eller låta dom bara vara inomhus, här i Sverige är det ju folk som klipper klorna på dom istället....då har dom ju heller ingen nytta av dom...
 
Sv: Plastikoperationer på djur

..det jag tänkte på med dessa katter var ju att dom verkade ju bo kanonbra med stooor tomt osv....men katterna var inomhus hela tiden...
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: Efwa
·
Kultur Söker tips på dokumentärer och filmer som handlar om udda saker. * Sekter * Ufon * Platt jord * Utomjordingar som tar över världen *...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Entourage
·
  • Artikel
Hästnyheter Själv har jag bara sett de sju minuterna här på Tidningen Ridsport. Det räckte mer än väl för att inte vilja se mer. Djurplågeri är...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 230
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp