Bukefalos 28 år!

PNH tjatter part III...

Sv: PNH tjatter part III...

*haha*:o

Tusen tack för denna lilla snutt oxå :rofl: Härligt att se den lilla svarta kuta så där fort, det var länge sen känns det som.

http://www.youtube.com/watch?v=gjlTclj6VPo

Nu har jag sett Lotusens filmer :banana: Dom var mycket bra!! *applåder!!*
Ni är såå duktiga :D

Gonattis everybody :love:
 
:idea:Det finns lek boll åt hästar med att du kan lada det med pellets. När de rulla runt det så ramla ut nåt då och då. Och det även finns slick sten (med goda smaker:d) som hänger från taket så måste de också jobba åt att får slicka på den. Saffe ge sig inte till den är helt sönder men de andra älskar (Saffe också givetvis:angel:) den och ta tid med den...sen kommer Saffe och förstöra det för hela klassen:grin::crazy:
 
Re: Sv: PNH tjatter part III...

Det är speciellt när han träffar nya främmande människor som han lätt blir bufflig och nafsig. Han borde gå med skylt kring nacken "Klappa mej inte jag bits" ;)
Ddet har jag tänkt åt Saffe med. Han är inte säkert om de kan blocks (om någon använder de så slutar han direkt, Men jag svär om han kunna vissla så skulle han göra det strax innan han ta en test naffs:angel:

Toria - Jag fick inte ser nån film...:cry:
 
Lotus - Fick du svar på din Patterns fråga?

Jeanine - Jag har ett bekämmer med min mail just nu. Köpt en ny data och dessa bastarder bara skicka med en "demo" version av outlook (dvs. nu kan jag ta emot men inte skicka nåt)...som naturligvis gick ut 2 dagar sedan.:grin: Jag har 15 mil till en data butik så på onsdag fixa jag det så kommer som sagt mer info till dig. Sorry.


Stina - *ropar högt* Where are you?
 
Sv: Re: PNH tjatter part III...

awww men du kan du inte bara skriva en snabb beskrivning på vad det är här, för jag vill gärna veta så jag kan använda det =)
skulle va väldigt tacksam =)
 
Sv: Re: PNH tjatter part III...

Här e jag :D!!!! Men kommer tillbaks på tisdag och kikar in hos Er (bor borta)
 
Sv: PNH tjatter part III...

Nu har jag sett Lotusens filmer :banana: Dom var mycket bra!! *applåder!!*
Ni är såå duktiga :D

Men har du tjuvkikat redan? :o :D
Det tog ju flera dagar innan de jäkla videosarna blev tillgängliga på Youtube :crazy:
Men nu finns de där så här kommer de.

Förvänta er inget speciellt, tränar på olika moment ur L2 freestyle men har inte satt ihop något program än. Så alla idéer mottages varmt!

http://www.youtube.com/watch?v=ET-cuR90ee8

http://www.youtube.com/watch?v=AHq0ZjoUPcM

http://www.youtube.com/watch?v=coSnbww1Gvc

Måste bara lägga till en komentar om siste filmen. Det som vi har haft minst lätt för är cirkling game. Min häst har blivit sönderlongerad de första 10 åren i sitt liv. De var på det sättet som de som hade honom då lösta problemet med att han bockade när de red. Först longerade de han trött sedan red de. Tänk er att ha den vardagen i 10 år!
Han har alltid hatat att bli longerad så jag har aldrig gjort det med honom, inte fören vi började med Parelli. Till en början blev han galen och drog iväg i tokgalopp och brallade (RBE) sedan började han att vara helt oegagerad (LBI). Nu har jag äntligen fått upp hans energi och vi har till och med börjat lite med galoppen, det trodde jag aldrig skulle vara möjligt. Så därför är det en snutt cirkling med i sista filmen *ler*
 
Senast ändrad:
Sv: PNH tjatter part III...

*Kl*

På sätt och vis helt OT, men ändå ...
Vad är det för vits med att låsa trådar och så hänvisa till att man (dom som använde den förra) kan starta om en ny? Någon som begriper logiken, för jag gör det inte?

LIA
 
Sv: PNH tjatter part III...

*Kl*

På sätt och vis helt OT, men ändå ...
Vad är det för vits med att låsa trådar och så hänvisa till att man (dom som använde den förra) kan starta om en ny? Någon som begriper logiken, för jag gör det inte?

LIA
för att den förra blev så lång.;)
 
Sv: PNH tjatter part III...

Måste bara delge en erfarenhet jag gjorde idag, säkerligen också helt OT men angående "approach and retreat" så tror jag att den fungerar utmärkt på människor också. Min dotter har under en tid varit ovillig att åka till dagmamman, så idag när vi skulle åka grät hon och strulade och gömde sig under sängen i vanlig ordning, jag vill inte bråka med henne så det får ta den tid det tar, efter en lång stunds förhandling hade vi kommit ut i bilen och då startade den inte...bara att gå in igen och klä av oss och ringa efter någon som kunde hjälpa till med starkablarna...varpå dottern en stund senare gladeligen klädde på sig själv ( hon är 2 och ett halvt ) och rusade ut till bilen och var jättelycklig över att vi tillslut kom iväg och till och med dagmamman frågade vad som hade hänt eftersom hon var så glad, jag tänkte nästan säga att vi hade kört lite parelli på morgonen men lät bli. :D
Fina filmer allihopa, så kul att titta på.
 
Sv: PNH tjatter part III...

Ja det kan man fundera på...:confused: men det kanske är för nya läsare/intresserade inte orkar gå igen alla tusen inlägg men men... är man med i tråden så spelar det ju ingen roll om det är 100000000 inlägg :D


KL

Ja youtube..Den verkar inte färdig? Aja den syns väl om ett tag kanske :D

Ja P S Det brukar jag med tänka på , det funkar ju med ALLT. :bow:

ja Visst var jag snabb Lotus? Ang det med longeringen så har du gjort ett bra jobb, det är ju bara att träna på som di säger ;)

Mycket jaaaa här...

Stina? Har erat hus brunnit ner? Kul å se en glimt av dig iallafall :D

Kramzzz:love:
 
Sv: PNH tjatter part III...

men det kanske är för nya läsare/intresserade inte orkar gå igen alla tusen inlägg men men... är man med i tråden så spelar det ju ingen roll om det är 100000000 inlägg
Nej, det gör det ju inte. Men jag inser inte att det spelar någon roll oavsett. Jag tänker så här:
Om jag hoppar in i den tredje tråden och läser inlägg #123, så utgår jag ju därifrån. I praktiken spelar det ju ingen roll om det finns 3 sidor i tråden eller 300. Man går ju in på den senaste. Jag har förresten 50 inlägg per sida för att slippa bläddra så mycket. :)

Blir jag däremot intresserad av vad som sägs och vill veta mer historia, så backar jag ju för att läsa tidigare inlägg.
Är jag fortfarande intresserad av tidigare inlägg när jag kommit till 3/1, så letar jag reda på tråd #2 och läser den samt därefter ev #1.
Vilket alltså blir betydligt krångligare än om vi haft en lååång tråd.

Om någon förstår mitt tänk och vill förklara var jag kommit fel, gör det! :laugh:

LIA
 
ok den är basic (skrivet med Svengelska:angel:) men det finns även mer info psykologi tekniker mmbakom det som du kan får senare.

Blocks är när du blockera eller bättre sagt skydda DITT space. T ex när han kommer in och undersöker din jacka du gör en "chicken flap" med armen 3 gånger inte mot han min bara i luften. Om han är i vägen så är det hans fel inte ditt. dvs ingen straff. Men om du följa han så är du inte rättvis heller. Så man står still och bara flappa. Han kanske hiner ur vägen och det är helt ok. Och du kanske måste göra det 2 sec. efter den sista men blir nutral.

Du kan göra jumping jacks (hjälp någon med svenska ord:crazy:) du kan strecka ut din arm. Du kan försöker strecka ett ben. Men det missa meningen med det om det är gjort som ett straff. Och alltid 3 gånger sen göra om om det behöver. 3 gånger pga att det är lättare att räkna det än att bara göra det för de flesta blir lite evig och övergör det..

Nu till den andra det gäller för de flesta hästar men du har en special...en hingst. Och de har olika hjärnor än en valack. så bara vara försiktig att det inte blir en dominans lek.

Lycka till och bara hojta till om du inte förstår nåt.:D
 
Sv: PNH tjatter part III...

Oups, help me know! Börjar bli orolig för Majsas beteende SEX SSEX SEX. Hmm satt o tittade lite på SC sidan o tänker på Prey animal behavior. Jag tänker att jag ska ha hennes attention på mig inte på HUMHUM HHHHUM killen hela tiden vid hantering...Vicken utmaning...

We have to learn to become more
emotionally fit for those times when
our prey animal companion decides
to act like a prey animal. When he
gets emotionally bothered, we have
to stay emotionally cool. If we can
control our emotional reactions, we
can learn to have hands that close
slowly and open quickly. These are
the best hands around horses. The
only trouble is that people work at
getting steadier hands when the real
secret is steadier emotions.

ojojojojojojoooj....
 
Sv: PNH tjatter part III...

Asså vad jag menar är...kan jag använda "örfilen" när hon blir så där till sig, stay in the box ni vet vad jag menar...så jag håller mina känslor o hennes ? nere? Shit jag har inte varit med om detta förut *klia klia huvet* Man märker ju att hon inte riktigt vet hur hon ska bete sig o att hon inte kan kontrollera det. Kan man matcha sånt där??
 
Det är precis det jag tycker och tänker med. :grin: Men men Tyvärr är det någon annan och inte jag som bestämmer antal inlägg i en tråd.
 
Sv: Re: PNH tjatter part III...

Chicken flap, Gandalf kommer stirra på mig som om att jag vore ett fån :rofl:
Men tack för beskrivingen, detta ska testas imorgon! :bow:
 
De flesta känna sig pinsamt :angel: men om det hälper...

Du kan gör vad som helst så länge det är 3 gånger och i in "rythmic motion".
 
Sv: PNH tjatter part III...

Här var det dött idag...
Själv ligger jag hemma med världens :devil:-förkylning och morgon ska jag iväg till Iggesund och hålla utbildning, vi fär väl se hur det går.

I vilket fall ligger jag i sängen och tittar igenom lite gamla bilder, hittade en härlig hoppbild på mig och Nokke som jag måste dela med mig av. Sommar, linne och shorts, barbacka och hoppning, kan det bli bättre!? :love:

TN_070617-136_B15_copy1024.JPG


Å vad jag längtar till sommaren nu!!!!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ett hus som jag funderar på att flytta till permanent, det ligger i grannkommunen men också i ett annat län. Jag är för...
Svar
2
· Visningar
244
Senast: manda
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 016
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Ska på intervju imorgon på ett ställe som jag tidigare har jobbat på via ett bemanningsföretag. Bara 2 veckor vid två olika tillfällen...
Svar
9
· Visningar
633
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 496

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp