Bukefalos 28 år!

PNH tjatter part III...

Sv: PNH tjatter part III...

barbacka hoppning låter lääääääskigt :angel: gillade att hoppa för tills jag hoppade en ponny på 1,25 på ett 1,10 hinder. det var INTE kul haha.
 
Sv: PNH tjatter part III...

Härlig bild!!! Underbart fokus ni har du och Nokke, ni ser verkligen ut att ha kul båda två!
 
Sv: PNH tjatter part III...

Hej hej. Det går mycket bättre nu med Kyra :D . Jag har blivit lite mer bestämd när hon små bråkar med mig på ryggen och nu bråkar hon sällan, hon har till och med sänkt huvud när vi rider ut nu :banana: (inga inspänningstyglar!)

Men jag vill höra eran åsikt på en sak.
Min ridkompis är väldigt, ja vad ska man säga, sträng kanske. Hon säger till ordentligt när hästen gör minsta fel. Hon slår inte men hon är sträng.
Härromdagen red jag och hon gick. När hon gick före oss och svängde till höger så följde Kyra henne till höger & när hon svängde vänster följde Kyra henne dit också. Kompisen gick en bit före oss och när hon stannade så stannade Kyra också.
Alltså sånt ledarskap vill jag ha men jag vill inte behöva vara så sträng! Skriv gärna era åsikter om detta..
 
Sv: PNH tjatter part III...

Det är väl liksom det hela grejen går ut på... att kunna vara bestämd, utan att vara elak (eller rädd).
Du kommer att öka ditt förtroende hos Kyra - mer än din kompis - om du kan vara bestämd, utan att vara "sträng".
Bestämd = säker på din sak, självförtroende.
Sträng= krävande, elak.
Rädd= ingen man törs anförtro sig till.

..och kom ihåg, funkar det inte att skritta/trava/gallppera, så gör inte det! Börja med det som känns bra, där du har kontroll, kika utanför "comfort zone" och gör er bekväma där - osv.
Känner du dig osäker, så ta hjälp av tränare - en bra en - det löser många knutar och hjälper dig med självförtroendet!

Ta den tid det tar... så tar det mindre tid.
 
Sv: PNH tjatter part III...

Kul att det går bättre nu! På vilket sätt tycker du din kompis är sträng?
 
Sv: PNH tjatter part III...

Hej Alyssa!! Länge sen vi såg dig här! Kul att du kikar in!!!:D
 
Sv: PNH tjatter part III...

Jaha ja...här får man ovett minsann...;)

Är nu hemma med lunginflammation, inte kul kan jag säga :cry:
CS såg genast något positivt med det, för då hinner jag ju vara inne här o kanske skriva något för en gångs skull!

CS var här i fredags, måste få hjälp med sitsen!!! Så fort jag rider själv länge eller med kompisar, så ramlar jag fram! :o
Så nu fick jag sitta på tummen, göra transitions, han springer gärna iväg med mig och då blir jag osäker o drar i munnen, o då springer han ännu mer! :o
Måste rida mer i repgrimman så jag inte gör illa honom iallafall...
CS "skällde" på mig lite såklart...hur jag kan rida så dåligt när jag har hållt på med detta så länge...inte alltid lätt att vara lärare;).
Gick jättebra på slutet, så då slutade vi såklart!
Det här med att rida bestämda mönster är nog det bästa jag gjort någon gång!! Både för mig o Trigger!!
Så red vi då två dagar efter det, jag o min sambo. Och på måndagen gick jag till doktorn igen, o då visade det sig att jag har lunginflammation...
Sjukskriven minst en vecka, orkar ingenting...:crazy:
 
Sv: PNH tjatter part III...

Hej på dig!
Skulle vara kul om du oxå vill följa med till ridhuset i Älvdalen!
Där finns jättemycket monster som bara väntar på att hoppa på en...fråga Trigger, han veeeet...
 
Sv: PNH tjatter part III...

:bow::bow:Måste bara säga att tårarna började rinna när jag såg din film!! Underbart, underbart!:bow:
 
Sv: PNH tjatter part III...

När är det dax för nästa gång? Stackare där, lunginflammation?! Oj, oj....
Jag blir borta nu igen tills på måndag, då ska väl allt vara som vanligt..hoppas inte..
Ska väl inhandla en Theraflex nu och försöker hitta en balance sadel.. Så vi kan kanske vara med på någon av era ridturer snart..:angel::crazy:
Men svårt att veta vilken sort, jag har inte råd med drömsadeln..Fluidity så det får bli näst bäst.:o
 
Sv: PNH tjatter part III...

:idea:Peter pratade om att vi kunde dra iväg bara vi Parellisar!!
Så om HK,CS,du och vi bokar ridhuset själva en halvdag. Kanske någon mer som vill följa med. Kostar 200,- per timme och 500,- för en halvdag. Är man några st så blir det inte så dyrt. Ska kolla om A-K kanske oxå vill med! :rofl:
 
Sv: PNH tjatter part III...

Har du fått dina andra sadlar sålda?
Jag köper ingen ny sadel ännu. Är nöjd med den jag har. Trigger trivs i den nu med den nya paden!:banana:

Horsenality skivan o on line skivan funkar inte...de som jag helst av allt ville se...:cry:
 
Sv: PNH tjatter part III...

Hur har det gått med dina blocks?
Jag använder det jättemycket på min pålle, som annars ska stå på mig eller dra i mina kläder eller slicka slicka slicka...Men jag gör lite olika blocks, beroende på vad han gör!
 
Sv: PNH tjatter part III...

Men hallå, blev jag ensam härinne nu....
 
Sv: PNH tjatter part III...

De är sålda för länge sen... Hade pengar till en fluidity då men tack vare en viss person så blev det inga pengar kvar..:crazy::mad:
Vore kul med något sådant men vänta så jag hinner få tag på en transport!!!!:laugh:
 
Sv: PNH tjatter part III...

:rofl:Det var så helt underbart när HK var här o verkade min stora drasut!
Han krånglade som vanligt, men blev jätteförvånad när hon inte reagerade som den vanliga hovslagaren! Ni skulle ha sett minen, den var obetalbar! :grin:
"Vem är det nu då som har tagit hit den där lilla lilla människan som är som matte!" Han tittade o tittade, nosade o slickade. Mycket approach o retreat blev det. Nåra timmar tog det, men det var det värt!!

Att se någon som verkar på det sättet som jag vill, o med den attityd som jag vill, det är värt mycket!! :bow:
 
Sv: PNH tjatter part III...

Vad kul!!! H-K skulle ha kommit i förra veckan eller var det veckan innan? Minns inte.. Men jag har inte hört något ännu..:cry: Men jag sitter inte i sjön!:D
 
Sv: PNH tjatter part III...

Jag vet att hon varit sjuk iallafall, vet inte om hon fortfarande är det.
Skulle ha varit kul att filma en verkning, kanske Obe?
 
Sv: PNH tjatter part III...

Javisst! Men jag måste veta när så jag hinner smeta in honom i pälsglans, eller hur CS?;) Utbildnings dvd för oss glada amatörer...:angel:
 
CS "skällde" på mig lite såklart...hur jag kan rida så dåligt när jag har hållt på med detta så länge...inte alltid lätt att vara lärare.
:eek:Det sa jag aldrig...högt ialla fall. Nej du, det tyckte jag inte. Det är inte lätt för vi inte tänka på saker sånt där för det är en vann sak. Men som sagt du du gjorde jätte bra! :banana::banana:

Fick ditt sms igår men körde i traffiken (skulle inte tror här ute men men) sen som vanlig glömde:angel:
Men jag tyckte det var ett jätte bra idén, bara en sak...växellådan pajade IGEN för 4-5 gången! ARRRGGGGG blir jag så trött på den j"#%a gubbe. Det går på garentee så jag är tvungen att lämna tillbaks det till han fast han klara inte av det, det eller betala ut 25000:- till. Nej tack. Jag tror Land Rover skulle klara av trailern men ska kolla först det med bromsarna. I alla fall HK är säkert med också 100%.

Stina- HK sa att du inte hade brottom. Men jag tycker du ska ringer ändå för att får de i bra skick fortare. Jag tycker hon är en guld klimp med våra hovis tramatiserad hästar. Dee Dee gav henne en rejal fight sist. och vilka tålamod. :bump::bow:

Jessica - Yaaaaa! Så glad att höra det går bättre för dig och Kyra. Speicalt tyckte om det med ingen inspän-tyglar. kämpe bra!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ett hus som jag funderar på att flytta till permanent, det ligger i grannkommunen men också i ett annat län. Jag är för...
Svar
2
· Visningar
244
Senast: manda
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 016
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Ska på intervju imorgon på ett ställe som jag tidigare har jobbat på via ett bemanningsföretag. Bara 2 veckor vid två olika tillfällen...
Svar
9
· Visningar
633
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp