Bukefalos 28 år!

PNH tjatter part III...

Sv: PNH tjatter part III...

Säg till när ni har bestämt tid, så kanske man kan komma förbi!! Lite kaffe efteråt kanske?!
 
pälsglans justja :rofl::rofl: Då kommer hon inte kunna hålla kvar foten.:p

HK är söderut nu under veckan.
 
Sv: Re: PNH tjatter part III...

HEEEEJ!
Tack, Peter fick ut för det sedan, när jag höll "lektion" med honom!!
Tror att han börjar blir mogen för en "riktig" ridlektion nu.
Skulle vara kul med bara oss parellisar i ridhuset!
Kan du inte låna A-K s transport då, om hon inte ska med? Eller samåka om hon ska med! Obe kan ju åka med Trigger om vi bara har någon med rätt kort som kör!
 
Får jag var med också?!:D Please!!!!!:d

Hej Alyssa skulle Gubben din vara intresserad av att har sin egen häst? Det finns en pnh sto :angel: som skulle passa han...
 
Sv: PNH tjatter part III...

Neeej, jag har inte bråttom!:D Tick tack... Skojar bara!!:rofl:
 
Sv: Re: PNH tjatter part III...

Vad menar du? Du har ju bara ett sto!
 
Sv: Re: PNH tjatter part III...

Hur lägger man in adressen till hemsidan, så folk ser den??
 
Sv: PNH tjatter part III...

Men snart finns det inga hästar kvar på Löten?? Aha, du kanske vill köpa Obe istället???????:D
 
Jag menar hon. Min gubbe hade en melt down här om dagen och jag måste sälja, låna ut, eller sätta en kula i huvud i några av de. Jag är mer för att låna ut eventuella sälja eller även ge bort, Det heller än att av liva nån av de. :cry:
 
Sv: PNH tjatter part III...

Nej, det är ju jag som vill ha Obe! Nu förväxlar du oss! Hmm....Äsch, skojade bara!! Min sambo skulle nog oxå få melt down om jag drog hem en häst till! Maja ska ju oxå sälja/låna ut/ge bort sina hästar...pratade med henne igår!!
 
Sv: PNH tjatter part III...

Himmel och pannkaka, snacka om meltdown! Vi får ordna ett pnh kollektiv och ta hand om alla hästarna!:)
Ska du inte behålla någon? Chopper? Red?:cry:
 
Fy tusan vad är fel med dessa gubbar? :mad:Jag tro vi ska börjar lite PNH mot LB Intro på de. :idea::angel:
 
Jo, men det är 3 st jag gör inget med. Men jag och HK har planer men det är om han kan lugna ner till sommaren och ser om våra planar fungera sen kan jag ta detta på slutet på sommaren. Jag ska prata med han mer men det med bilen var som, the straw that broke the camels back.
 
Sv: Re: PNH tjatter part III...

Usch vad jobbigt! Men jag förstår såklart honom oxå, till slut blir det bara för mycket med allting!!
Men ni har ju två mindre nu än förut iallafall. Hur gammal är Minty? Och Saffe?
 
jag måste gå. Men PM mig allt info jag behöver för L1 adress och savvy nr. Också tror du har det för Gidions matte med?
 
Sv: PNH tjatter part III...

Nu ska jag lägga mig i sängen o titta på Parelli DVD er. Blir spännande eftersom jag inte kan med TV.n riktigt. Ligga blir det inte heller så mycket med eftersom det är jobbigt åt lungorna...
 
Sv: PNH tjatter part III...

Kul att det går bättre nu! På vilket sätt tycker du din kompis är sträng?

Tex när hon leder sin häst eller min så kanske hästen går för fort eller förbi henne, då rycker hon i grimmskaftet ganska så hårt och snabbt en 4-5gånger.

Vet inte kanske jag som är lite mesig.
 
Sv: Re: PNH tjatter part III...

Jessica - Yaaaaa! Så glad att höra det går bättre för dig och Kyra. Speicalt tyckte om det med ingen inspän-tyglar. kämpe bra!

Jag skulle faktiskt vilja ta med Kyra upp till dig för en lektion i sommar :D
Vart i Dalarna bor du? Skulle det vara möjligt tro? Jag betalar dig såklart :D
 
Sv: PNH tjatter part III...

Hej :)

Här är det strålande solsken idag och gnistrande snö, jag har varit ute och ridit Tara i nästan två timmar, hääärligt! :) Hon har ju varit travare och knappt riden alls så nu tar vi det långsamt, hon är dessutom en typisk RB intro så det är repetition, repetition och åter repetetion som gäller.

Vi har i princip bara skrittat fram och tillbaka längs ena långsidan av ridbanan, gjort halt då vi kommit fram till kortsidorna och så har hon fått stå ett tag och "släppa adrenalin" (gääääspat stort och ruskat och frustat :) ) och sen har vi gjort halv-volt tillbaka och så samma sak om och om och om igen :)

Mot slutet prövade vi lite trav och det var fantastiskt, lugnt och fint och inte alls så hypernervöst trav-travigt med högt huvud som hon brukar trava då man bett henne tidigare, jag är såååå glad :bump:

MEN, en fråga till er alla! Hur brukar ni be om halt???

Vi har testat att göra halt genom att böja huvudet åt sidan och det funkar bra men det känns lite bökigt att alltid göra halten så, det ska väl vara mer ett "panik-stopp" Så hur gör ni andra? Tar ni båda tyglarna eller bara ena?
 
Sv: PNH tjatter part III...

jag har faktiskt inte provat enu, vart upptagen med andra bekymmer. blir nog till helgen!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ett hus som jag funderar på att flytta till permanent, det ligger i grannkommunen men också i ett annat län. Jag är för...
Svar
2
· Visningar
259
Senast: manda
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 087
Senast: mamman
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
234
Skola & Jobb Ska på intervju imorgon på ett ställe som jag tidigare har jobbat på via ett bemanningsföretag. Bara 2 veckor vid två olika tillfällen...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp