Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jättekul :D! Men jag tror att det mest ärså för oss som nördade Pokemon förut, det är ju liksom världens nostalgispel. Du går runt och letar Pokemons, Pokestops och gym, samt att du måste gå 2, 5 eller 10km för att kläcka ägg.

Det här med att folk går in i folks hus eller trädgårdar är ju idiotiskt, ser du en Pokemon eller ett Pokestop på kartan behöver du bara vara inom 10m radius från platsen.

Eller går vilse i en gruva? Hur är det ens möjligt, ingen mobil lr gps-signal där = kan inte spela.

Jag tror att det kommer att dyka upp fler AR-spel inom kort :). Augmented Reality.
 
@skiesabove Fast min man var en riktig Pokémonnörd och han anser det här vara lika kasst som jag gör. Poänglöst liksom.
 
Jag har spelat sedan i tisdags. Jag tycker att det är jättekul! Inte i närheten av de riktiga Pokémonspelen dock, det är verkligen en helt annan sak. Här finns det ju inte speciellt mycket att göra förutom att tja, gå? Men det är ju nyttigt så ;)

Jag tycker iallafall att det är kul att promenera runt och fånga Pokémon och battla lite mot gym, och musiken är väldigt pepp :D Däremot tycker jag att det är tråkigt att man (jag iallafall) inte får någon riktig relation med sina pokemons här eftersom man inte använder dem på samma sätt. I riktiga spelen har man sitt team på sex pokemon som man reser med, använder och battlar med. Här kan man ha hur många som helst och för det mesta använder man dem inte ens.. Men sen är jag lite blödig också :angel:
 
  • Gilla
Reactions: Pls
Åh, jag har alltid varit svag för Pokémons och jublade när jag hörde om Pokemon Go. Jublade ännu mer när jag laddade hem det precis :D dock kunde jag inte registrera mig, för många som försöker. Men så fort jag kommer åt det ska här fångas Pokémons :love:

Tur man är föräldraledig :angel:
 
Valpen fick en lite extra lång kissrunda imorse. :angel: Det var flera andra ute och jagade oxå. Helt sjukt! :D

Jag kommer inte lägga någon större energi på detta eftersom jag jobbar alldeles för mycket för att kunna bli bra. Men det är ju kul att samla lite när man ändå är ute och går. ;)
 
Jag har laddat ner idag och brorsan också. Han kommer in men inte jag :meh: Jag är uppväxt med pokemon och det ska bli kul att prova det här :)
 
Nä, inte min grej. Av vad jag sett tappar folk helt sitt omdöme om var de befinner sig, försätter sig i fara o är allmänt livsfarliga för sig själva o för sin omgivning.
Det är lite det jag är rädd för, det är redan för många som går med näsan i mobilen när de går. Hur ska det gå nu? Det skämtas om att sätta upp skyltar som varnar trafikanter för folk som går med näsan i mobilen, börjar kännas som om att det kanske blir en verklighet om utvecklingen fortsätter så här. Lite skrämmande, men inget ont om spelet i sig.
 
Jag ska inte spela det, inte alls min grej. Jag har inte ens hörlurar i öronen som de flesta andra verkar ha, för jag vill både se och höra vart jag går och vad som händer runt mig. :D
Såg några som fångade pokemon när jag gick till affären förut, heltokigt.

Tänk den dag man möter ett hästekipage i skogen som letar pokemon :laugh:
 
Jag har laddat ner och försöker få igång det, men jag bor i the middle of nowhere så GPSen vill inte riktigt, och servern måste vara sjukt överbelastad för det går knappt att logga in.
 
Håller en tumme för att det är ett storstadsfenomen så jag slipper en massa folk i trädgården.....vill inte gärna ha okända besökare med tanke på djuren....kanske jag som vet för lite om vad det går ut på....nope, jag tänker inte spela :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej! Chansar o ser om någon här har svaret eftersom SAS kundtjänst är stängd just nu. Jag ska resa SAS go smart en lång resa ca 10h...
Svar
5
· Visningar
510
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 060
Senast: Wille
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 313
Senast: Bon
·
Fritid Småkronorna spelar sin sista träningsmatch just nu. Det kickar igång den 26 när Sverige börjar mot Lettland och Kanada ställs mot...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp