Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller en tumme för att det är ett storstadsfenomen så jag slipper en massa folk i trädgården.....vill inte gärna ha okända besökare med tanke på djuren....kanske jag som vet för lite om vad det går ut på....nope, jag tänker inte spela :meh:

Ja, jag hoppas verkligen inte det blir så sjukt så att man hittar folk i sin egen trädgård :eek:
 
Ja, jag hoppas verkligen inte det blir så sjukt så att man hittar folk i sin egen trädgård :eek:

Det finns väl alltid idioter tyvärr, men man ska absolut inte behöva gå in på någons tomt. Man kan fånga pokemons på stoort avstånd! Själv skulle jag aldrig komma på tanken att gå in på någons tomt, avstängt område eller dylikt. Men sen har jag också stenkoll på min omgivning hela tiden och kastar bara ett öga på mobilen med jämna mellanrum för att se var jag är. Mobilen vibrerar när en pokemon dyker upp och då är det inget problem att flytta på sig. Om jag tex går på trottoaren och det dyker upp en pokemon, då går jag åt sidan så att jag inte står ivägen och sedan fångar jag pokemonen. Något annat är respektlös tycker jag. Men där gäller ju samma sak med folk som använder mobilen till annat.
 
Laddade ner tidigare idag men har bara hunnit pröva lite.. Just nu tycks det vara för många som spelar för jag kan inte logga in. Verkar rätt simpelt men det är ju ett bra sätt att få ut folk och röra på sig. Mötte en del folk på stan som helt uppenbart var ute på pokemonjakt.
 
Dummiefråga; Hur fungerar det med att Pokemonernas utplacering?
De verkar vara placerade på måfå och respawnar lite varstans. Man har en radie runt sig och när en pokémon kommer innanför den radien så dyker den upp på skärmen och blir klickbar! När man klickat på den ska man försöka fånga den med en pokéball.
 
De verkar vara placerade på måfå och respawnar lite varstans. Man har en radie runt sig och när en pokémon kommer innanför den radien så dyker den upp på skärmen och blir klickbar! När man klickat på den ska man försöka fånga den med en pokéball.
Tack. Det är alltså inte så att personer kan placera ut dem?
 
Gick precis till affären, den är ca 200m bort. På vägen dit mötte jag 6-7 pers(!) som höll på med det där spelet :eek: (ja, jag tjuvkikade på deras mobiler för att se om det verkligen var så att alla höll på med det)
 
Jag och brorsan sitter i vardagsrummet och fångar när de behagar dyka upp men vi får typ 5 olika bara som återkommer så vi får nog åka ner på byn :rofl:
 
Gick precis till affären, den är ca 200m bort. På vägen dit mötte jag 6-7 pers(!) som höll på med det där spelet :eek: (ja, jag tjuvkikade på deras mobiler för att se om det verkligen var så att alla höll på med det)
På vägen hem till mig igår kväll så var det en kille som hade satt en sk. lure module på ett Pokéstop, sen satt han och chillade på en bänk bredvid och bara fångade in alla Pokémon som drogs dit. :laugh:

Det kanske är så det där gängrelaterade brottet i USA, som man läste om för någon vecka sedan gick till? O_o
 
Gick precis till affären, den är ca 200m bort. På vägen dit mötte jag 6-7 pers(!) som höll på med det där spelet :eek: (ja, jag tjuvkikade på deras mobiler för att se om det verkligen var så att alla höll på med det)
Jag spelade i en liten bonnhåla mitt i mörkaste Småland med ca 5000 invånare igår , träffade på över 50 personer som spelade och ett tiotal bilar som betedde sig mystiskt (under 5 timmar men ändå, det var innan spelet släppts officiellt i Sverige också!)
 
På vägen hem till mig igår kväll så var det en kille som hade satt en sk. luremodule på ett Pokéstop, sen satt han och chillade på en bänk bredvid och bara fångade in alla Pokémon som drogs dit. :laugh:

Det kanske är så det där gängrelaterade brottet i USA, som man läste om för någon vecka sedan gick till? O_o
Känner att jag inte fattar något alls nu :angel:
Luremodule? Och det gängbråk i USA du tänker på har jag antingen missat eller så förstår jag inte kopplingen mellan det och Pokémonspelet..
 
Jag fattar verkligen INGENTING och kommer antagligen inte börja, just därför. Men är det SÅ stort alltså? Det har ju bara exploderat, vad hände?
Jag har inte sett någon som spelar, tror jag. Hur ser man att folk spelar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej! Chansar o ser om någon här har svaret eftersom SAS kundtjänst är stängd just nu. Jag ska resa SAS go smart en lång resa ca 10h...
Svar
5
· Visningar
513
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 060
Senast: Wille
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 320
Senast: Bon
·
Fritid Småkronorna spelar sin sista träningsmatch just nu. Det kickar igång den 26 när Sverige börjar mot Lettland och Kanada ställs mot...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp