Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det skulle väl släppas först ikväll? För mig är det inte tillgänligt i appstore än iaf. Inte för mina kompisar heller.
 
Min man och jag spelar lite, här släpptes det igår. Det buggar en hel del och i alla fall jag ser inget jättekul med spelet. Inte min grej alls.

Man ser dock folk överallt på gatorna som spelar.
 
Jag har läst lite på andra forum där det verkar vara lite mer populärt, att folk fått främlingar som knackat på deras hus för att det finns pokemon där som de vill fånga, i huset eller i trädgården. Det har varit folk som tittar mer i mobilen än tittar vart de går.
Så det återstår att se vad som händer och hur det kommer påverka mänskligheten.

Även hört mycket positivt också att det är bra att man måste röra sig för att ta sig till de olika pokemonen osv.
 
Verkar krångligt.

Tror det kommer påminna mycket om de gamla spelen, vi som spelade mycket som barn får nog inga problem att hänga med. Alla jag känner som spelar hade gameboyspelen när det begav sig, så jag hoppas iallafall att det är typ samma.

Ska såklart spela, syskonen också!
 
Tror det kommer påminna mycket om de gamla spelen, vi som spelade mycket som barn får nog inga problem att hänga med. Alla jag känner som spelar hade gameboyspelen när det begav sig, så jag hoppas iallafall att det är typ samma.

Ska såklart spela, syskonen också!

:rofl: Inte konstigt att jag inte fattar nånting, jag visste inte ens att det fanns några gamla spel. Jag trodde pokemon var några typ brickor barn samlade på.
 
Det skulle väl släppas först ikväll? För mig är det inte tillgänligt i appstore än iaf. Inte för mina kompisar heller.
Jag laddade ner det i förmiddags :) Finns fortfarande kvar på AppStore för mig.

Jag förstår inte riktigt vad det går ut på dock :angel: Det dök upp ett par pokemons i mitt kök som jag fångade (:rofl:), men vad gör man med dem sen?
 
Har det inte redan släppts här? Folk på in fb har spelat i flera dagar?? Eller så har dom kanske fått tag på det på annat håll :o
 
Barnen 19 och 22 spelar och gillar det. Jag tror det lite förverkligar drömmen de hade när de var små, att de skulle funnits på riktigt de där söta Pokémon.

Jag förstår det roliga i det men spelar aldrig något och har inte samma koppling till Pokémon som de har. Trots det kunde jag alla 151 stycken ur första generationen eftersom de pratade om det 24/7.
 
Det positiva jag läst om spelet är att det bla. hjälpt många med socialfobi att komma ur sin lägenhet. Och just motion. Att folk är oaktsamma med mobilen och ser ut som zombies är ju inget som är nytt, men det sker med stor säkerhet i större utsträckning nu och syns i alla fall mer i media.
 
Tror det kommer påminna mycket om de gamla spelen, vi som spelade mycket som barn får nog inga problem att hänga med. Alla jag känner som spelar hade gameboyspelen när det begav sig, så jag hoppas iallafall att det är typ samma.

Ska såklart spela, syskonen också!
Man kan dock bara battla i gym :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej! Chansar o ser om någon här har svaret eftersom SAS kundtjänst är stängd just nu. Jag ska resa SAS go smart en lång resa ca 10h...
Svar
5
· Visningar
501
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
5 423
Senast: Wille
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 110
Senast: Bon
·
Fritid Småkronorna spelar sin sista träningsmatch just nu. Det kickar igång den 26 när Sverige börjar mot Lettland och Kanada ställs mot...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp