Bukefalos 28 år!

Pollys valpar

Idag har lilla Kate faktiskt rätat upp tassen så den är rakt fram istället för utåt - kanske finns det hopp ändå. Tid ska hon få så länge det går framåt och inte bakåt. Ska försöka träna henne på bättre underlag än padsen (som ändå är lite hala, men golven är mycket halare) så hoppas verkligen på lite vettigt väder framöver.....men det ska bli massor med regn i slutet av helgen :banghead:
Kan hon blir bra om hon bara får extra tid på sig ? Ja det får tiden utvisa helt enkelt. Oavsett ska hon ju checkas nästa vecka och mycket kan hinna hända tills dess :)
Jag har kortluggig syntetmatta med latexbaksida liggande i valphagen. Ger skitbra grepp, ligger still och är bara att kasta i maskinen. Jag har fyra som jag byter mellan, så kan tvätta varje/varannan dag. Köpte mina på IKEA för 99 kr st, men hittar inte den modellen nu.
 
Jag har kortluggig syntetmatta med latexbaksida liggande i valphagen. Ger skitbra grepp, ligger still och är bara att kasta i maskinen. Jag har fyra som jag byter mellan, så kan tvätta varje/varannan dag. Köpte mina på IKEA för 99 kr st, men hittar inte den modellen nu.
Har ju inget IKEA i min stad - men får leta fram lite gamla trasmattor, för dom är pissiga heelervalpar :)
 
Idag har lilla Kate faktiskt rätat upp tassen så den är rakt fram istället för utåt - kanske finns det hopp ändå. Tid ska hon få så länge det går framåt och inte bakåt. Ska försöka träna henne på bättre underlag än padsen (som ändå är lite hala, men golven är mycket halare) så hoppas verkligen på lite vettigt väder framöver.....men det ska bli massor med regn i slutet av helgen :banghead:
Kan hon blir bra om hon bara får extra tid på sig ? Ja det får tiden utvisa helt enkelt. Oavsett ska hon ju checkas nästa vecka och mycket kan hinna hända tills dess :)

Håller tummarna! :heart
 
Har ju inget IKEA i min stad - men får leta fram lite gamla trasmattor, för dom är pissiga heelervalpar :)
Funkar perfekt med såna där "rutnät" man lägger under dukar för att de inte ska flytta på sig. Fantastiskt grepp för små valptassar! Köpte två rullar från DollarStore för typ 20:-, borde finnas på DS,ÖB, Rusta, Jysk osv.
*håller tummarna* för lilla tjejen!
 
Rusta/Jula och liknande brukar ha samma typ av mattor.

Fördelen med gummerad baksida är också att kisset inte rinner igenom ner till golvet :angel:
Egentligen skiter jag i golvet - det har legat sen huset byggdes 1984 och jag får inget nytt förrän detta är trasigt :angel:
Jag kör med halkskydd under padsen och har så det räcker att lägga under mattor med :)
 
Funkar perfekt med såna där "rutnät" man lägger under dukar för att de inte ska flytta på sig. Fantastiskt grepp för små valptassar! Köpte två rullar från DollarStore för typ 20:-, borde finnas på DS,ÖB, Rusta, Jysk osv.
*håller tummarna* för lilla tjejen!
Jag har halkskydd under padsen ;)
 
Framåt tar hon sig i alla fall den lille Kate på ett eller annat sätt - och först med att upptäcka omgivningen och verkar inte tycka något är konstigt där dom andra tycker det är kusligt (andra gången ute några minuter) :) Alla tycker gräs är konstigt utom Kate - hon verkar tycka att jaha, så här är livet :love:
Vingligt är det och trillar gör hon, men skam den som ger sig.
Filmsnuttarna är tagna typ direkt efter varandra där Kate försvann bakom buren och upp på plattan där - dit ingen annan valp gick :D
Här sällskapar hon med syrran
https://flic.kr/p/YQpZwN

På eget strövtåg
https://flic.kr/p/YvXinJ
 
Idag har dom fått vara ute lite mer och det är inte lika läskigt längre.
Här börjar lillan Kate få fart i benen (det är hon som kutar till draken) :)

Skalman snikar till sig en valp-puss innan morsan kommer på honom :D
Det är ju Einar! Har han smugit tillbaka och trodde vi inte skulle märka något för att han gömmer sig bland en massa valpar!

Ho, ho @Scata, @athena_arabians och @stjarnhimmel, har ni sett vem som gömmer sig hos valparna? :laugh:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 886
Senast: sweet_extraa
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 526
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp