Pollys valpar

Lilla Kate. Så olik sina tjocka bastanta och kraftiga syskon. Liten och späd och en riktig gosegris redan. Det blir något speciellt med dom som fått extra via flaskan som små - dom är trygga med att bli upplyfta på ett helt annat sätt än de som varit ifred i början.
Hon är en riktig pussgurka och somnar gärna med huvudet mot min hals - mitt hjärta smälter lätt :)
Hon behöver fortfarande växa i sina stora ögon :D
Tugga fingrar och gäspa
Börjar bli trötter här
 
Lilla Kate. Så olik sina tjocka bastanta och kraftiga syskon. Liten och späd och en riktig gosegris redan. Det blir något speciellt med dom som fått extra via flaskan som små - dom är trygga med att bli upplyfta på ett helt annat sätt än de som varit ifred i början.
Hon är en riktig pussgurka och somnar gärna med huvudet mot min hals - mitt hjärta smälter lätt :)
Hon behöver fortfarande växa i sina stora ögon :D
Tugga fingrar och gäspa
Börjar bli trötter här

Vill haaaa :love:
 
Lilla Kate. Så olik sina tjocka bastanta och kraftiga syskon. Liten och späd och en riktig gosegris redan. Det blir något speciellt med dom som fått extra via flaskan som små - dom är trygga med att bli upplyfta på ett helt annat sätt än de som varit ifred i början.
Hon är en riktig pussgurka och somnar gärna med huvudet mot min hals - mitt hjärta smälter lätt :)
Hon behöver fortfarande växa i sina stora ögon :D
Tugga fingrar och gäspa
Börjar bli trötter här


Ja, det blev verkligen ett annat band av att behöva stödfodra! Kan vi gissa att hon blir kvar? ;)
 
Lilla Kate. Så olik sina tjocka bastanta och kraftiga syskon. Liten och späd och en riktig gosegris redan. Det blir något speciellt med dom som fått extra via flaskan som små - dom är trygga med att bli upplyfta på ett helt annat sätt än de som varit ifred i början.
Hon är en riktig pussgurka och somnar gärna med huvudet mot min hals - mitt hjärta smälter lätt :)
Hon behöver fortfarande växa i sina stora ögon :D
Tugga fingrar och gäspa
Börjar bli trötter här
Jag har ju deklarerat att jag inte skall ha någon ny hund! :love:
 
Ja, det blev verkligen ett annat band av att behöva stödfodra! Kan vi gissa att hon blir kvar? ;)
Nej hon blir inte kvar - men ska hitta ett härligt hem till henne :)
Hon är inte en tik som jag tycker ska gå i avel, utan hennes uppgift i livet ska bli att vara en härlig kompis i alla lägen :)
Den andra tiken ska troligtvis säljas med bibehållen avelsrätt och det räcker gott. men det hindrar inte att lilla Kate ändå har en speciell plats i hjärtat :love:
 
Hon är inte en tik som jag tycker ska gå i avel, utan hennes uppgift i livet ska bli att vara en härlig kompis i alla lägen :)
Är det på grund av hennes storlek som du inte tycker att hon ska gå i avel? Eller är det något annat som också märks såhär tidigt? :)

(Frågar för att jag tycker det är intressant att höra hur uppfödare tänker om sina avkommor och avel :) )
 
Är det på grund av hennes storlek som du inte tycker att hon ska gå i avel? Eller är det något annat som också märks såhär tidigt? :)

(Frågar för att jag tycker det är intressant att höra hur uppfödare tänker om sina avkommor och avel :) )
Det är pga av storleken - eller främst för att hon kommer bli tunnare. En heeler ska vara en kompakt hund och inte en smäcker liten skit :D
Sen kan hon bli fin i övrigt, men jag tycker inte man ska göra allt för stora avsteg från "hur en heeler ska se ut" :)
Men än är hon inte så gammal, så en del finns att växa i - men som jag tror idag så kommer hon bi en späd liten plutta :)
 
Här en halvtaskig bild på den andra tikvalpen - jämför huvud och tassarna :D
21768025_10155126852781775_3666339115785544109_n.jpg
 
4 veckor idag och vill inte bli fasthållna för foto ;) Om en vecka hoppas jag kunna få fotohjälp där man får med hela valparna på bild :D

Heffaklumpens To Love And Protect - hane. 1050 gram
21950838_10155129230541775_5608862780704797275_o.jpg


Heffaklumpens Kisses On The Cheek - hane. 1160 gram
21950034_10155129230731775_3546241078431727966_o.jpg


Heffaklumpens I Love It - tik. 1095 gram
21951053_10155129230931775_8349846687961120121_o.jpg


Heffaklumpens Kiss Me Kate - tik. 650 gram
21950773_10155129231066775_9142047369137025242_o.jpg


Nu börjar det bli mer hund av dom - på bara några timmar händer det massor i utvecklingen och nu börjar dom fara omkring mycket mer och busa - och främst prova dom nya vassa tänderna på varandra :p
 
Nu börjar dom bli så jäkla söta att det är svårt att låta bli att fota (även om jag bara har fånen och en halvdan kamera) ;)
Tänkte fota på fårskinn (stadigt och icke halkigt), men hade ju fel bakgrund - inte meningen att man ska se nederdelen av skåpen och dålig belysning. Dessutom somnade en valp i ett annat hörn :D Nytt försök en annan gång.
3 av 4 är väl lite okej ändå - trots ful bakgrund :)

Fina I Love It - numera kallad för "Stina" av blivande ägaren :)
21765777_10155130156536775_534450513102644857_o.jpg


Kisses On The Cheek och lilla Kiss Me Kate
21950948_10155130156661775_7936468746877905244_o.jpg
 
Nu börjar dom bli så jäkla söta att det är svårt att låta bli att fota (även om jag bara har fånen och en halvdan kamera) ;)
Tänkte fota på fårskinn (stadigt och icke halkigt), men hade ju fel bakgrund - inte meningen att man ska se nederdelen av skåpen och dålig belysning. Dessutom somnade en valp i ett annat hörn :D Nytt försök en annan gång.
3 av 4 är väl lite okej ändå - trots ful bakgrund :)

Fina I Love It - numera kallad för "Stina" av blivande ägaren :)
21765777_10155130156536775_534450513102644857_o.jpg


Kisses On The Cheek och lilla Kiss Me Kate
21950948_10155130156661775_7936468746877905244_o.jpg
Tips är att vika upp fårskinnet i bakkant, eller hänga ett vitt lakan bakom
 
Fan nu är jag skitledsen - men något är galet med minstingen :(
Jag har ju märkt att hon varit senare upp på benen än dom stora valparna men vissa saker är svåra att se på ett liten knyte som är ett halv äpple hög.
Men något är galet med hennes ena framben - hon ser ut som hon skulle ha short ulna redan nu. Vek i handloven och tassen pekar utåt och hon ser sne ut i benet.

Jag ska ju beställa tid till ortopeden för att få en dom på mamma-hund och hennes trasiga bogled, så jag får fixa de tiden lite snabbare och ta med den lilla och checka upp henne med.
Här en screenshot från en film på valpen framifrån. Ni ser att vänster framben inte ser okej ut.
http://www.forumbilder.com/image/whC

Lägger bilden som länk

whC
 
Fan nu är jag skitledsen - men något är galet med minstingen :(
Jag har ju märkt att hon varit senare upp på benen än dom stora valparna men vissa saker är svåra att se på ett liten knyte som är ett halv äpple hög.
Men något är galet med hennes ena framben - hon ser ut som hon skulle ha short ulna redan nu. Vek i handloven och tassen pekar utåt och hon ser sne ut i benet.

Jag ska ju beställa tid till ortopeden för att få en dom på mamma-hund och hennes trasiga bogled, så jag får fixa de tiden lite snabbare och ta med den lilla och checka upp henne med.
Här en screenshot från en film på valpen framifrån. Ni ser att vänster framben inte ser okej ut.
http://www.forumbilder.com/image/whC

Lägger bilden som länk

whC
Men vilken otur du har :( Det är inte bara en tillfällig fas då, ibland växer de ju lite snett som rätar ut sig på ett dygn?
 
Fan nu är jag skitledsen - men något är galet med minstingen :(
Jag har ju märkt att hon varit senare upp på benen än dom stora valparna men vissa saker är svåra att se på ett liten knyte som är ett halv äpple hög.
Men något är galet med hennes ena framben - hon ser ut som hon skulle ha short ulna redan nu. Vek i handloven och tassen pekar utåt och hon ser sne ut i benet.

Jag ska ju beställa tid till ortopeden för att få en dom på mamma-hund och hennes trasiga bogled, så jag får fixa de tiden lite snabbare och ta med den lilla och checka upp henne med.
Här en screenshot från en film på valpen framifrån. Ni ser att vänster framben inte ser okej ut.
http://www.forumbilder.com/image/whC

Lägger bilden som länk

whC
Oj,vänster fram? Man ser även att trampdynan på tårna syns.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 819
Senast: sweet_extraa
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 498
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp