Ponny fick akupunktur dagen före tävling – ryttare och pappa avstängda

Tycker synd om barnet för det finns väldigt många föräldrar som inte fattat vad grönt kort innebär eller att idrotten som barnet utövar innebär att man måste känna till vissa saker.
 
Tycker synd om barnet för det finns väldigt många föräldrar som inte fattat vad grönt kort innebär eller att idrotten som barnet utövar innebär att man måste känna till vissa saker.

Jag brukar rekommenderar oerfarna föräldrar att gå grönt kort-kursen de också även om barnet är så gammalt att det får ta det själv. De brukar vara mycket tacksamma efteråt när de förstår hur mycket man behöver kunna för att vara ute och tävla :)
 
Det är verkligen viktigt att även föräldrarna förstår hur viktigt det är med grönt-kort.

Sen tror jag i allmänhet att folk tar till sig saker och ting selektivt. Och väljer gärna bort att se sitt eget ansvar i saker som händer. Om nu föräldrarna och barnet blivit informerade om att ponnyn ska skrittas i två dagar efter behandling så krävs väl inte nån raketforskare att fatta att man inte tävlar på den ordinationen - även om de inte fattat varför den fick behandlingen.
 
Hur kan det vara 96 timmars karens på kvacksalverier?
Jag kan köpa placeboeffekten på människor, men en ponny lär ju inte inbilla sig till en bättre presentation?

Tänkte precis detsamma!
Tycker öht att det är mycket på senaste åren som fått/har 96 h karens......
Vissa saker förstår jag absolut, men inte allt.
 
Det är verkligen viktigt att även föräldrarna förstår hur viktigt det är med grönt-kort.

.

Och jag är av åsikten att grönt kort är oviktigt som tusan. Reglerna ska du ändå kunna, de är lätta att få tag i och det är din förbannade skyldighet. Som förälder har du ändå alltid ansvar. I reglerna står det dessutom att du är skyldig att följa dem. Jag anser att det är en kassako bara.

Reglerna är skitviktiga!!
Det gröna kortet är endast viktigt för att du måste ha det för att tävla.
 
Och jag är av åsikten att grönt kort är oviktigt som tusan. Reglerna ska du ändå kunna, de är lätta att få tag i och det är din förbannade skyldighet. Som förälder har du ändå alltid ansvar. I reglerna står det dessutom att du är skyldig att följa dem. Jag anser att det är en kassako bara.

Reglerna är skitviktiga!!
Det gröna kortet är endast viktigt för att du måste ha det för att tävla.

Ungefär som med körkortet då. Lappen i sig är inte viktig utan de regler som man ska ha lärt sig att följa.

Mig kostade det ingenting att ta grönt kort - så hur du får det till kassako fattar jag inte.
 
Ungefär som med körkortet då. Lappen i sig är inte viktig utan de regler som man ska ha lärt sig att följa.

Mig kostade det ingenting att ta grönt kort - så hur du får det till kassako fattar jag inte.

Nja, körkortet kräver ju att du kan köra bil också vilket är lite annorlunda. Att kunna regler och lagar är din skyldighet, ja.

De flesta betalar för att få gå grönt-kort-kurs. I alla fall för några få år sedan.
 
Nja, körkortet kräver ju att du kan köra bil också vilket är lite annorlunda. Att kunna regler och lagar är din skyldighet, ja.

De flesta betalar för att få gå grönt-kort-kurs. I alla fall för några få år sedan.

I kursen ingår andra saker än bara TR också, t.e.x ska det intygas om ridkunskap, det ska gås igenom lastning och regler kring transportering, sportsmanship, horsemanship, ridsportens ledstjärnor m.m. :)
 
I kursen ingår andra saker än bara TR också, t.e.x ska det intygas om ridkunskap, det ska gås igenom lastning och regler kring transportering, sportsmanship, horsemanship, ridsportens ledstjärnor m.m. :)

Vilket jag tycker är rena rama nonsensgörat. Transportering finns det trafikregler runt. Lastning är ett alldeles för vitt begrepp precis som ridkunskap.

För mig är det rena rama larvet. Precis som förkursen för att få övningsköra dina barn. Den gav inget alls men kostade pengar.
 
Vilket jag tycker är rena rama nonsensgörat. Transportering finns det trafikregler runt. Lastning är ett alldeles för vitt begrepp precis som ridkunskap.

För mig är det rena rama larvet. Precis som förkursen för att få övningsköra dina barn. Den gav inget alls men kostade pengar.

Då tycker vi helt enkelt olika ang. det gröna kortet. Förkurs inför övningskörning har jag ingen erfarenhet av.
 
Då tycker vi helt enkelt olika ang. det gröna kortet. Förkurs inför övningskörning har jag ingen erfarenhet av.

Ja, många tycker annorlunda än vad jag gör angående detta.

Det finns så många träningssätt som det finns ägare och tränare så jag har svårt att se att ridkunskap, lastning och liknande ens kan bli standardiserat.
 
Ja, många tycker annorlunda än vad jag gör angående detta.

Det finns så många träningssätt som det finns ägare och tränare så jag har svårt att se att ridkunskap, lastning och liknande ens kan bli standardiserat.

Du har inte sett intyget gissar jag? Jag tycker kursen är ett jättebra verktyg inför tävling. Jämför med när jag själv var liten; slå upp svaren i TR, få tillräckligt många rätt och så är det varsågod att tävla. Nu hade jag människor runtomkring som hjälpte mig i starten av min "tävlingskarriär" men de som inte har det utan bara åker iväg utan att ha koll på något mer än hur man slår i TR?

Vad tycker du om sportsmanship, horsemanship, ridsportens ledstjärnor som jag också gav som exempel?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundets Disciplinnämnd har stängt av en svensk ryttare från tävlande i sex månader. Detta efter att ryttaren deltagit...
Svar
0
· Visningar
847
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En hoppryttare har stängts av från tävling i sex månader efter att ha gjort ett inlägg som uppfattades som hotfullt mot en funktionär...
Svar
0
· Visningar
1 039
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundets disciplinnämnd har stängt av en ryttare för att ha bestraffat sin häst med flera tydliga piskrapp. Ryttaren...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: ginnies
·
  • Artikel
Hästnyheter Den amerikanska hoppryttaren Jazz Johnson Merton stängs nu av från tävlingar i två månader efter att ha sparkat sin häst inne på banan...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp